Įsėdus į automobilį dėmesys krenta į centrinės konsolės prietaisų mygtukus – jie tokie dideli, kad nepataikyti paspausti tiesiog neįmanoma. O prietaisų skyde bene trečdalį vietos užima kuro matuoklė, tad žemyn besileidžiančios ir apie tuštėjantį kuro baką bylojančios rodyklės nepastebės tik kurmis. Žinoma, tai yra privalumai dažnai silpnėjančiu regėjimu besiskundžiantiems brandaus amžiaus vairuotojams.

Galiausiai pirminius spėjimus apie tikslinę auditoriją patvirtina patys „Toyotos“ atstovai, pristatydami naująjį vienatūrį porinę apie tai, kad tipiškas B segmento automobilių pirkėjas – vyresnio amžiaus, gyvenime jau matęs šilto ir šalto, racionaliai mąstantis ir vertinantis praktiškumą. Sunku nesutikti, kad „Verso-S“ – būtent tokiam pirkėjui idealus automobilis.

Vis dėlto gamintojai tikisi, kad naujasis vienatūris turėtų pritraukti ir jaunas šeimas bei talpesnių alternatyvų hečbekams ieškančius pirkėjus.

„Esame tikri, kad šis modelis vilios jaunas šeimas persėsti iš įprastų hečbekų. Tačiau „Verso-S“ taip pat pritrauks pirkėjų ir iš didesnių automobilių segmentų, nes šis vienatūris bus erdvus, patogus, kokybiškas ir turės daug įvairios įrangos“, – sakė „Toyota Motor Europe“ prezidentas Didier Leroy.

Apgalvotos salono erdvės

Mažas, talpus ir sumanus (angl. „small, spacious and smart“) – taip pristatomas „Verso-S“, kuris žymi „Toyotos“ sugrįžimą į kompaktiškų vienatūrių segmentą Europoje, iš kurio japonai pasitraukė 2006 m. sustabdžius „Yaris Verso“ prekybą. Šis modelis Europoje debiutavo dar 1999 m., kai šio segmento automobilių pardavimai sudarė 80 tūkst. Pastaraisiais metais šis skaičius jau perkopė 400 tūkst., t.y. apie 8 proc. visos rinkos, tad „Toyota“ vėl tikisi sulaukti mažų vienatūrių gerbėjų dėmesio.

Dar kartą užkariauti mažų vienatūrių segmentą Europoje bandysianti „Toyota“ naująjį „Verso-S“ sukūrė pagal Japonijos rinkoje jau seniau siūlomą „Ractis“ modelį. Pernai Paryžiaus automobilių parodoje debiutavęs naujokas iš mažylio „iQ“ perėmė ne tik dizaino akcentus, bet ir kompaktiškumą. Jis tapo trumpiausiu mažų vienatūrių segmento atstovu mūsų žemyne – automobilio ilgis yra tik 3,99 m.

Kurdama šį penkiavietį modelį, „Toyota“ norėjo, kad tai būtų talpus, bet manevringas, taip pat ekonomiškas ir saugus automobilis. Gamintojai pabrėžia, kad naujasis modelis manevringumą perėmė iš kompaktinių automobilių, o saugumo „genus“ – iš įprasto „Verso“, kurį „Euro NCAP“ pernai pripažino saugiausiu vienatūrių klasėje.

Salono dizainas yra savotiškas ir tikrai nepretenduoja į premiją už pažangą. Vis dėlto apdailai panaudos medžiagos atrodo gana kokybiškai, o tokiam automobiliui nereikia nieko daugiau, kaip tik praktiškumo. 

Automobilio važiuoklės bazės ilgis perkopia 2,5 m, tad viduje erdvės nestinga nei sėdintiems priekyje, nei gale. Panašu, kad „Verso-S“ kūrėjai apgalvojo kiekvieną detalę, siekdami maksimaliai pabrėžti automobilio praktiškumą ir erdvumą. Salone yra ne mažiau kaip 19 įvairių nišų daiktams ir smulkmenoms susidėti.

Automobilio standartinė bagažinė yra 429 l – tai išties puikus rezultatas. O nulenkus santykiu 60:40 sulankstomas galines sėdynes bagažo skyriaus erdvė siekia net 1398 l.

Gamintojai pabrėžia, kad „Verso-S“ pirkėjai galės užsisakyti didžiausią šiame segmente siūlomą panoraminį stogą, kuris yra 1260 mm ilgio ir 820 mm pločio. Versija su panoraminiu stogu yra tik 10 kg sunkesnė už įprastą automobilį.

„Verso-S“ siūlys ir dar vieną šiame segmente nematytą naujovę – pramoginę bei informacinę sistemą, kuri valdoma lietimui jautriame ekrane. Nuo gegužės automobilyje bus diegiama ir navigacinė sistema, kuri sąveikaus su „Google Local Search“ ir „Google Maps“ programomis.

Sutvertas važinėjimui mieste

Naujasis vienatūris kol kas siūlomas su vienu iš dviejų variklių – 1.33 l benzininiu arba 1.4 l D-4D turbodyzeliniu, kurie standartiškai derinami su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Reikia pripažinti, kad tai skurdokas pasirinkimas, ypač deklaruojant, kad automobilis yra 8 variklių versijas siūlančios „Opel Merivos“ konkurentas. Vis dėlto „Toyotos“ atstovai DELFI atskleidė, kad ateityje variklių gama gali būti išplėsta.

Pažintį su „Verso-S“ Madrido apylinkėse pradėjome nuo dyzelinės versijos, kuri sukuria 90 AG (esant 3800 aps./min.) ir 205 Nm (esant 1800-2800 aps./min.). Gamintojai deklaruoja, kad šio automobilio vidutinės degalų sąnaudos tėra 4,3 l/100 km, o CO2 emisija – 113 g/km. Įsitikinome, kad tai tikrai taupus variklis, kuris net ir labai nesivaikant ekonomiškumo leidžia pasiekti kiek didesnes nei 5 l/100 km sąnaudas.

„Toyota Verso-S“ pakaba komfortiškai susidoroja su kelio nelygumais. O Madrido centre turėjome galimybę įsitikinti, kad tai manevringas ir puikiai miesto sąlygoms tinkantis automobilis. Nors „Toyota“ ir giriasi, kad „Verso-S“ aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas yra 0.297, tačiau vėjo keliamas šurmulys salone nepaliko teigiamo įspūdžio, kaip ir prastoka triukšmo izoliacija. Be to, kadangi tai yra pakankamai aukštas (1,6 m) ir lengvas (sveria 1070 kg) automobilis, susidaro įspūdis, kad stipresnis vėjas lengvai sukelia nestabilumo jausmą.

Išbandyta benzininė versija buvo su bepakope CVT transmisija. Jėgos agregatas pasiekia 99 AG (esant 6000 aps./min.) ir maksimalų 125 Nm sukimo momentą. Toks variklio ir transmisijos derinys praktiškai niekuo nenustebino – „aštriau“ paspaudus greičio pedalą pagreitėjimo tenka laukti klausantis triukšmingų variklio aimanų, o ir ekonomiškumo nepastebėjome. Skubant vidutinės degalų sąnaudos gali siekti ir 9 l/100 km, nors gamintojai nurodo, kad kad šis vidurkis turėtų būti 5,5 l/100 km.

Konkurentų netrūksta

Pirmieji vienatūriai Lietuvą pasieks kovo pradžioje. „Toyota Verso-S“ kaina Baltijos šalyse kol kas nėra tiksliai žinoma, tačiau ji turėtų būti apie 15 tūkst. eurų (51,8 tūkst. Lt). „Toyota“ jau anksčiau pranešė, kad jų modelis, atsižvelgiant į konkurentų kainynus, bus išties patrauklus pasirinkimas.

O savų pranašumų turinčių konkurentų Europos mažų vienatūrių segmente išties netrūksta. Šioje klasėje kol kas be konkurencijos pirmauja „Opel Meriva“, nuo kurio pagal pardavimus atsilieka prancūziški modeliai „Citroen C3 Picasso“ ir „Renault Modus“/„Renault Grand Modus“. „Verso-S“ kūrėjai varžovų sąraše pasižymėjo ir „Ford Fusion“, „Nissan Note“, „Kia Venga“ pavadinimus.

„Toyota“ šiemet Europoje tikisi parduoti apie 25 tūkst. „Verso-S“ vienatūrių. Tai tikrai nėra ambicingas tikslas atsižvelgiant į šio segmento pardavimus bei į tai, kad pirmtaku įvardijamo „Yaris Verso“ 1999-2006 m. buvo parduota 158 tūkst. vnt., nors tuomet tokio tipo automobiliai ir nebuvo tokie populiarūs kaip dabar.

„Toyota Verso-S“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1364 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 66 kW/90 AG/3800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 205 Nm/1800 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3990 mm
Plotis: 1695 mm
Aukštis: 1595 mm
Važiuoklės bazė: 2550 mm
Svoris: 1070 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,1 sek.
Maksimalus greitis: 175 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,3 l/100 km
CO2 emisija: 113 g/km
Bagažinės tūris: 429/1388 l
Kaina: 51,8 tūkst. Lt
(orientacinė)


Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)