Oficiali statistika rodo, kad Lietuvoje pagal pardavimus kompaktinių modelių klasėje pirmauja „Renault Megane“. Tačiau pažvelgus į reeksporto duomenis, kur dominuoja tas pats prancūziškas automobilis, galima tik konstatuoti, kad yra melas, didelis melas ir statistika.

Kad ir ką rodo automobilių pardavėjų ataskaitos, kompaktinių automobilių pirkėjai turi naują favoritą – trečios kartos „Ford Focus“. Gamintojai sako, kad tai yra pirmasis šios markės globalus modelis, kuris bus parduodamas praktiškai nepakeistas daugiau nei 120 pasaulio rinkų. Kompaktinio segmento automobilis yra sukurtas pagal platformą, kurios net 80 proc. dalių visame pasaulyje yra vienodos. Ši platforma bus pritaikyta bent 10 pasaulinių modelių ir iki 2012 metų jos pagrindu bus pagaminta 2 mln. automobilių.

Pirmasis „Focus“ debiutavo dar 1998 m., Europoje pakeitęs „Escort“. Antros kartos modelis pasirodė 2005 m. pradžioje, o 2008 m. buvo atnaujintas. Iš viso „Ford“ yra pardavęs daugiau nei 10 mln. „Focus“ automobilių. Dabar eilė atėjo jau trečios kartos modeliui. Europoje sukurtas glotniomis linijomis ir sportišku dizainu akį traukiantis automobilis yra pasiruošęs pakartoti pirmtakų sėkmę.

„Naujasis „Focus“ yra įrodymas, kad „One Ford“ strategija yra veiksminga. Mūsų investicijos į globalinę C segmento platformą leidžia pirkėjams Europoje ir visame pasaulyje pasiūlyti įperkamus, kokybiškus, ekonomiškus, saugius ir technologiškai pažangius automobilius, kurie pranoksta lūkesčius“, – sakė „Ford of Europe“ vadovas Stephenas T. Odellas.

Pernai Paryžiaus automobilių parodoje debiutavęs naujasis „Ford Focus“ Europoje bus siūlomas kaip 5 durų hečbekas, 4 durų sedanas arba 5 durų universalas. Amerikiečiai nepamatys tik universalo versijos.

Automobilio pristatyme Cherese „Ford“ pademonstravo tik hečbeko versiją. Lyginant su ankstesniu modeliu, naujojo „Focus“ matmenys pakito nedaug – jis tapo 2,1 cm ilgesnis, 1,6 cm žemesnis ir 1,6 cm siauresnis, o važiuoklės bazė pailgėjo 0,8 cm. Nepaisant įgyvendintų naujovių, automobilio svoris (1461 kg) praktiškai liko toks pat.

Automobilio salono akcentai perimti iš „Mondeo“, „Fiesta“ ir „C-Max“ modelių. Centrinėje konsolėje įmontuota blizgi „Sony“ garso sistema, kurios valdymo mygtukų yra tiek, kad užteks visiems gyvenimo atvejams.

Salono ergonomika gerokai patobulinta, erdvės pakanka ir gale sėdintiems keleiviams. Akivaizdus žingsnis į priekį atliktas ir gerinant triukšmo izoliaciją. Vėjo keliamas šiurenimas salone pasigirsta tik gerokai perkopus 100 km/val. greitį. O bagažinės dydis (363 l) atitinka klasės standartus.

Pranašumas – naujos sistemos

Lyginant su aršiais konkurentais kompaktinių automobilių klasėje, „Focus“ pranašumu taps naujos technologijos (iš viso „Ford“ inžinieriai suskaičiuoja 13 naujovių). Naujų sistemų sąrašas atrodo išties įspūdingai ir dauguma atžvilgių lenkia tokius kompaktinio segmento varžovus kaip „Opel Astra“ ir „Volkswagen Golf“ ir net gerokai brangesnius „Audi A3“, BMW 1 serija ar „Volvo C30“.

Pirmą kartą „Ford“ automobilyje įdiegta „Low Speed Safety“ sistema, kuri yra aktyvuojama esant mažesniam nei 30 km/val. greičiui. Ši sistema automatiškai sustabdo iki 15 km/val. greičiu važiuojančią mašiną, jeigu priekyje netikėtai išnyra kliūtis. Esant 15-30 km/val. greičiui „Low Speed Safety“ padeda kaip įmanoma greičiau stabdyti ir taip išvengti susidūrimo. Gamintojų teigimu, ši naujovė bus itin efektyvi važinėjant miesto sąlygomis, kai automobilių greitis nėra didelis, tačiau tenka dažnai stabdyti.

Naująjį „Focus“ taip pat galima užsisakyti su už galinio vaizdo veidrodėlio montuojama kamera, kurios funkcija – stebėti situaciją automobilio priekyje. Dėl šios kameros vairuotojui suteikiama 5 sistemų pagalba. Kamera siunčia informaciją į automobilio kompiuterį apie užfiksuotus kelio ženklus, automatiškai valdo priekinius žibintus, įspėja apie išklydimą iš važiuojamos eismo juostos ir esant reikalui padeda atgal į ją sugrįžti bei stebėdama vairuotojo veiksmus gali pasiūlyti pailsėti, jei užfiksuojamas pavojingas vairavimas.

„Ši pirmą kartą „Ford“ automobilyje įdiegta sistema vairuotojui tarsi suteikia papildomą porą akių bei užtikrina saugumą ir padeda išlikti ramiam prie vairo“, – teigė „Focus“ inžinerijos vadovas Helmutas Rederis.

„Ford Active Park Assist“ – dar viena vairuotojo gyvenimą palengvinanti sistema, galinti automatiškai pastatyti automobilį šonu. O „Blind Spot Information System“ įspėja neatsargiai lenkimo manevrą atliekantį vairuotoją, kai užfiksuojama kliūtis „aklojoje zonoje“.

Dėl šių ir dar daug kitų įdiegtų naujų sistemų neatrodo, kad sėdėtum prie kompaktinės klasės modelio vairo. Kita vertus, kyla klausimas, ar šio segmento pirkėjai bus nusiteikę išlaidauti papildomai užsisakydami šias funkcijas, nes gausiai sukomplektuoto automobilio kaina gali taip išaugti, kad alternatyvų bus galima rasti aukštesnėje klasėje.

Vis dėlto „Ford“ turi savų argumentų. „Focus“ pirkėjams bus pasiūlyta naujovė – papildomai užsakomų sistemų paketai. Pavyzdžiui, „Driver Asist Plus“ kainuos apie tūkstantį eurų (be mokesčių), o „Easy Driver 2“ – beveik 500 eurų. Šių paketų esmė – pirkėjai galės užsisakyti naujas sistemas ne po vieną, o jų grupę ir taip esą bus pigiau.

Galingi ir taupūs varikliai

Puikus valdymas buvo vizitinė „Focus“ kortelė nuo pat šio modelio debiuto. Dėl naujų sistemų „Focus“ tapo daug patogesnis, tačiau vis vien išliko malonus vairuoti. Tuo galėjome įsitikinti automobilio pristatyme Ispanijoje, kur organizatoriai suteikė galimybę išbandyti galingiausias „Focus“ versijas.

Naujojo modelio variklių gamoje – 5 dyzeliniai ir 4 benzininiai jėgos agregatai. Pristatydami naująjį „Focus“, „Ford“ atstovai išskiria galingą ir taupų benzininį 1.6 l „EcoBoost“ variklį. Automobilio pirkėjai galės užsisakyti vieną iš dviejų šio agregato variantų – 150 arba 182 AG. Abiems varikliams būdingos dyzelinių agregatų charakteristikos, kai maksimalus 240 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant žemiems (1600 aps./min.) variklio sūkiams. Abu šie varikliai turi funkciją, kuri 15 sekundžių leidžia padidinti maksimalų sukimo momentą iki 270 Nm. Vienintelis trūkumas – variklio keliamas triukšmas girdimas jau esant žemiems sūkiams. Kita vertus, toks garsas sužadina adrenalino alkį.

Vos įveikus pirmuosius kilometrus prie vairo pasijunti tarsi namie. Valdymas tikslus, pakaba jautriai reaguoja į kelio nelygumus, bet nėra per minkšta. Vairuodamas naująjį „Focus“ jautiesi azartiškai. Vis dėlto įsijautę į vairavimo keliamą malonumą nepamirškite pažiūrėti į galinio vaizdo veidrodėlį – gali būti, kad jame pastebėsite išplėstas gale įsitaisiusių keleivių akis, kurios tarsi bandys pasakyti, kad dar pora staigių posūkių ir jūrligė gali imti sparčiai progresuoti.

1.6 l, 182 AG „EcoBoost” variklis „Focus“ gamoje pakeitė 2.0 l, 145 AG variantą. Lyginant šių agregatų dinamines savybes, dabar automobilis iki 100 km/val. gali įsibėgėti 1,3 sek. greičiau, t.y. per 7,9 sek. Nepaisant padidėjusios galios, dabartinis variklis yra 18 proc. ekonomiškesnis. Teigiama, kad galingesnės 1.6 l „EcoBoost“ versijos degalų sąnaudos yra 6 l/100 km, o CO2 emisija – 139 g/km.

Naujojo „Ford Focus“ pirkėjams taip pat bus siūlomi benzininiai 1.6 l „Duratec Ti-VCT“ varikliai (105 arba 125 AG). Benzininiai agregatai kol kas nederinami su automatinėmis pavarų dėžėmis, tačiau „Ford“ žada, kad tai bus įmanoma dar šiemet.

Dyzelinių „Duratorq TDCi“ agregatų pasiūlą sudaro 1.6 l (95 AG ir 115 AG) bei 2.0 l (115, 140 ir 163 AG) variantai. Išbandytas 2.0 l „Duratorq TDCi“, 163 AG variklis – galingiausias pasirinkimas dyzelinių agregatų meniu. Tokio varianto „Focus“ trūko norint tapti lygiaverčiu varžovu „Volkswagen Golf“, „Opel Astra“ ar „Alfa Romeo Giulietta“, kurie jau anksčiau siūlė galingus dyzelinius motorus.

Paspaudus „Start/Stop“ mygtuką, keturių cilindrų dyzelinis variklis tyliai pabunda ir neišduoda, turintis 163 AG. Maksimalus 340 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 2000-3250 aps./min., o šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė dirba tiesiog pavyzdingai. Nepaisant demonstruojamos galios, ekonomiškumas nenukenčia – vidutinės šios versijos degalų sąnaudos tėra 5,3 l/100 km.

Visi „EcoBoost“ ir TDCi varikliai standartiškai derinami su „Start/Stop“ sistema, kuri padeda gerinti ekonomiškumą ir mažina CO2 emisiją. Gamintojų teigimu, šios versijos sudarys apie 50 proc. Visų pardavimų Europoje.

Kaina kol kas neskelbiama

Naujos kartos „Focus“ jau gaminamas Saarlouiso (Vokietija) ir Mičigano (JAV) gamyklose. Nuo metų vidurio gamyba bus pradėta ir Sankt Peterburge (Rusija), o nuo 2012 m. „Focus“ gamybos žemėlapyje atsiras ir Chongqingo (Kinija) padalinys.

Per metus „Ford“ tikisi Europoje parduoti 450 tūkst. „Focus“ automobilių. Palyginimui – pernai perkamiausiu žemyne buvo „Volkswagen Golf“, kurio buvo parduota 492 600 vnt. Tad naujasis „Focus“ nusitaikė į lyderių gretas.

Baltijos šalių rinka sudarys tik mažą dalį šio modelio pardavimų. Oficiali statistika rodo, kad 2009-2010 m. mūsų regione „Focus“ užėmė trečią vietą kompaktinių automobilių segmente, atsilikęs nuo „Renault Megane“ ir „Volkswagen Golf“.

„2011-ųjų naujojo „Focus“ pardavimų planas Baltijos šalyse ir Suomijoje – 4678 automobiliai. Būtent tiek esame užsakę iš gamintojų“, – sakė „Ford“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Erkki Sirkka.

Lietuvoje naujojo „Focus“ hečbeko ir sedano versijos pasirodys balandžio mėnesį, o universalas bus pristatytas vasaros pradžioje. Tiksli automobilio kaina kol kas nežinoma, tačiau „Ford“ atstovai žada, kad ji bus artima dabartiniam modeliui.

Baltijos šalyse naujasis „Ford Focus“ bus siūlomas trijų įrangos lygių – „Ambiente“, „Trend“ ir „Titanium“. Pirkėjai galės rinktis iš mechaninės 5 arba 6 laipsnių pavarų dėžės bei 6 laipsnių automatinės „Powershift“.

Kaip ir „C-Max“ modelyje, standartinė automobilio komplektacija išties gausi, čia rasite ir „Torque Vectoring Control“ sistemą, užtikrinančią automobilio stabilumą posūkiuose. „Ford“ teigimu, iki šiol ši sistema buvo diegiama tik prestižiniuose sportiniuose automobiliuose. Vis dėlto bazinės versijos bus be oro kondicionieriaus ar garso sistemos, šią įranga bus galima užsisakyti papildomai.

Kitąmet Europoje pasirodys ir „Ford Focus“ elektromobilis.

„Ford Focus 2.0 TDCi“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1997 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 120 kW/163 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 340 Nm/2000-3250 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė „Powershift“
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4358 mm
Plotis: 1858 mm
Aukštis: 1484 mm
Važiuoklės bazė: 2648 mm
Svoris: 1461 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,9 sek.
Maksimalus greitis: 215 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,3 l/100 km
CO2 emisija: 139 g/km
Bagažinės tūris: 363/1148 l
Kaina: oficialiai neskelbiama

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją