„Vectra“ pakeitusios „Insignia“ pasirodymas žymi tikrą „Opel“ renesansą. Būtent šis modelis tapo pradininku naujo ir itin patrauklaus šios markės dizaino, kurį vėliau perėmė „Astra“ ir „Meriva“ modeliai.

Vis dėlto bėgant laikui kiekvienas gamintojas nori išlaikyti klientų susidomėjimą ir stengiasi atnaujinti ir patobulinti, rodos, dar neseniai naujais buvusius modelius. „Opel“ strategai nusprendė, kad papildomą stimulą potencialiems „Insignia“ pirkėjams suteiks naujas dyzelinio variklio ir visų varančiųjų ratų 4x4 sistemos derinys. Gali pasirodyti keista, tačiau tai yra pirmasis „Opel“ lengvasis automobilis, siūlomas su dyzeliniu agregatu ir varomas visais ratais. Šios versijos pristatymas buvo surengtas Vokietijoje.

Variklis – pernelyg triukšmingas

Anksčiau 4x4 sistema standartiškai buvo derinama su 2.8 V, 260 AG turbininiu varikliu ir sportiškiausioje OPC versijoje, šią sistemą taip pat buvo galima papildomai užsisakyti su 2.0 l, 220 AG varikliu.

Tačiau kompanija išanalizavo pardavimų duomenis ir nusprendė pirkėjams pasiūlyti naujieną. Gamintojo statistika rodo, kad Europoje 45 proc. „Opel Insignia” 2.0 l turbobenzininės versijos pirkėjų pasinaudoja galimybe ir užsisako šį automobilį su prisitaikančia 4x4 sistema, kuri papildomai kainuoja 7,6 tūkst. Lt. Būtent dėl tokios sparčiai augančios paklausos nuspręsta „Insignia“ modifikacijas su prisitaikančia 4x4 sistema pradėti siūlyti ir su 2.0 l turbodyzeliniu varikliu. Gamintojai žada, kad tokia „Insignia“ versija, kainuojanti per 110 tūkst. Lt, garantuoja saugų važiavimą bet kokia kelio danga, patikimą sukibimą ir gerą automobilio valdymą.

„Opel Insignia 4x4 CDTI” versijos pristatyme išbandėme universalą „Sports Tourer”. 2.0 CDTI variklis išvysto 160 AG (esant 4000 aps./min.), o maksimalus 350 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1750 aps./min. Tokie rodikliai užtikrina „žvalų“ pagreitėjimą ir suteikia gyvybės 1843 kg sveriančiam universalui. 100 km/val. greitis pasiekiamas per 10,3 sek., o maksimalus greitis siekia 210 km/val. Mūsų išbandyta versija buvo su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Gamintojai žada, kad vidutinės degalų sąnaudos yra 6 l/100 km, vis dėlto važiuojant pakankamai vingiuotais keliais per Vokietijos kaimus ir miestelius šis rezultatas siekė 9,5 l/100 km.

Dyzelinis 2.0 CDTI variklis yra pakankamai triukšmingas, konkurentai dyzelinių agregatų „orkestrus“ kur kas geriau slopina. Be to, pasiekus beveik maksimalų automobilio greitį (greitkeliais galintiems „skraidyti“ vokiečiams tai aktualu) išryškėja ir prastoka triukšmo izoliacija. Vis dėlto „Insignia Sports Tourer“ dizainas ir jo salonas išties sužavi. „Insignia“ universalas suderina sportiškumą su praktiškumu, o nuo sedano skiriasi galine dalimi. Automobilio bagažinės talpa – 540 l, tačiau pasinaudojus bagažo skyriaus pertvarkos sistema „FlexOrganizer“, bagažinės talpa padidėja iki 1530 l.

Gamintojai pabrėžia, kad jų flagmanas pasižymi prestižinės klasės automobiliams būdinga kokybe, elegancija ir inovacijomis. Ir su šiuo teiginiu sunku ginčytis – „Insignia“ gali pasiūlyti tokį kainos ir kokybės santykį, kuriam neprilygsta kiti konkurentais iš Vokietijos. Vis dėlto to turbūt niekada nesupras užkietėję ir stereotipais besivadovaujantys kitų prekės ženklų gerbėjai, skeptiškai vertinantys „Opel“ galimybes.

Sukibimą su keliu sugrąžina ir vienas ratas

Gamintojai pabrėžia, kad prisitaikanti 4x4 sistema pagerina automobilio valdymą ir stabilumą, nesvarbu kokiomis sąlygomis tenka važiuoti. Tarp kitų visais ratais varomos „Insignia“ versijos išskirtinumų – „FlexRide“ važiuoklė ir elektroninė-hidraulinė „Haldex“ daugiadiskė sankaba (plačiai naudojama ir „Volkswagen“ grupės automobiliuose).

Prisitaikanti 4x4 sistema pasižymi ir žaibiška reakcija į perspėjimo sistemos signalus, kuriuos siunčia trys moduliai – kėbulas (BCM – Body Control Module), variklis (ECU – Engine Control Unit) ir elektroninė stabilumo sistema (ESP). Moduliuose esantys davikliai stebi įvairius važiavimo parametrus: automobilio pasvyrimo kampą, ratų sukibimą, važiavimo režimą, vairo padėtį, ratų sukimosi greitį, akceleratoriaus pedalo poziciją, variklio sūkius ir pan. Iš minėtų daviklių siunčiami duomenys analizuojami centriniame modulyje.

Kontrolės davikliams įžvelgus kritinę situaciją, prisitaikanti 4x4 sistema vienu akies mirktelėjimu atlieka reikalingą sprendimą, sklandžiai paskirstydama variklio jėgą tarp priekinės ir galinės ašies arba tarp galinių ratų. Priešingai nei įprastinėse 4x4 sistemose, „Opel“ inovacija garantuoja kur kas greitesnį vairavimo saugumą didinančios ir vairuotojo klaidas ištaisančios kontrolės įsiterpimą.

Važiuojant sausu keliu šios sistemos privalumus pajusti sunku. Tačiau esant sudėtingoms važiavimo sąlygoms, variklio pajėgumai per hidraulinę „Haldex“ daugiadiskę sankabą paskirstomi kiekvienam ratui atskirai. Esant būtinybei, net iki 100 proc. variklio jėgos gali būti perduota vienam iš galinių ratų. Todėl „Insignia 4x4“ automobilis gali saugiai važiuoti net trims ratams atsidūrus ant ledo ar įsimurkdžius purve, o tik vienam ratui turint sukibimą su kelio danga.

Prisitaikanti 4x4 sistema turi dar kelias funkcijas. Tai degalų taupymo ir sportinio važiavimo režimai, įjungiami mygtuko paspaudimu. Važiuojant greitkeliu, galima atjungti galinius varančiuosius ratus, taip taupant degalų sąnaudas. Pasirinkus sportinį režimą, daugiau variklio jėgos perduodama galiniams ratams.

Kartu su variklių ir pavaros patobulinimais „Insignia” modelį „Opel” dizaineriai atnaujino šilta „Dark Mahogany” išorės spalva bei salono odos apdaila, pavadinta „Indian summer”. Konjako spalvos odos interjeras pasižymi skirtingais susiuvimo metodais. Kontrastingus dygsnius keičia siūlės su švelnia kašmyro spalva. Visa tai panaudota ne tik sėdynių, bet ir durų, vairo bei pavarų svirties apdailoje. „Insignia” modelio ženklas įspaustas į sėdynių ir kilimėlių paviršius.

OPC versija iš koto neverčia

Prisitaikanti 4x4 sistema montuojama ir sportiškiausioje „Opel Insignia OPC“ versijoje. Vokietijoje taip pat turėjome galimybę susipažinti su šiuo modeliu. 325 AG – pakankamai įspūdingai atrodantis skaičius, nurodantis OPC versijos galingumą. Vis dėlto sėdus prie šio modelio vairo „arkliukai“ tarsi kažkur išsibėgiojo ir iš koto verčiančio galingumo nepajutome.

Taip, automobilis veržlus, pagreitėjant šalia sėdinčiam keleiviui tenka įsitverti į kėdę, tačiau nežinodamas koks variklis varo „Insignia OPC“, tikrai nedrįstum pagalvoti apie automobilį, turintį 325 AG. Tokį įspūdį būtų galima paaiškinti tuo, kad maksimalus 450 Nm sukimo momentas ir 325 AG pasiekiama gana vėlai (esant 5250 aps./min.), todėl V6, 2.8 l variklio privalumai atsiskleidžia važiuojant dideliu greičiu – iš vietos iki 100 km/val. įsibėgėti šiai versijai pakanka 6,3 sek., o maksimalus greitis ribojamas iki 250 km/val. Savaime suprantama, įprasti keliai ne lenktynėms skirti, tad ir nuo 146 tūkst. Lt kainuojanti OPC versija patiks ar bus įdomi tiems, kurie turi galimybę lėkti trasose.

Tokią progą turėjome antrą renginio dieną „Opel“ bandymų centre Dudenhofene, kur išbandėme ne tik „Insignia OPC“, bet ir sportiškuosius „Corsa OPC“ bei „Astra OPC“. Tenka pripažinti, kad galingiausia „Insignia“ versija turėjo pranašumą tik atliekant automobilio valdymo užduotis, tuo tarpu slalomo ir stabdymo rungtyse geriau pasirodė mažesnis „Corsa OPC“ modelis.

„Opel Insignia Sports Tourer 4x4 CDTI“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1956 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 118 kW/160 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4908 mm
Plotis: 2084 mm
Aukštis: 1520 mm
Važiuoklės bazė: 2737 mm
Svoris: 1843 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,3 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6 l/100 km
Bagažinės tūris: 540/1530 l
Kaina: 111 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 72,3 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)