„Ford C-Max“ Europoje pasirodė 2003 m. ir iki atnaujinimo 2006-iais buvo vadinamas „Ford Focus C-Max“. Vėliau pavadinime nebeliko žodžio „Focus“, tačiau techninės „giminystės“ su šiuo modeliu „C-Max“ neišsižadėjo. „Ford“ pardavė beveik 850 tūkst. pirmos kartos „C-Max“ automobilių.

Konkurentai iš „Volkswagen“, „Renault“, „Citroen“ ir kitų koncernų kompaktinių vienatūrių segmente jau kurį laiką siūlo penkiaviečius ir septynviečius modelius, tad nuo jų nenorintis atsilikti „Ford“ kartu su naujos kartos „C-Max“ pirkėjams taip pat pristatė dviejų dydžių variantus.

Gali kilti klausimas, kam „Ford“ reikia dviejų „C-Max“ modelio versijų, jeigu pirkėjai gali rinktis iš trijų „Focus“ versijų (sedano, hečbeko ir universalo), o šios markės gamoje taip pat yra ir dideli „S-Max“ ir „Galaxy“ vienatūriai.

Gamintojai pabrėžia, kad jie siūlo dvi „C-Max“ versijas, nes vienatūrių rinka sparčiai auga. „Ford of Europe“ vadovo Stepheno Odello teigimu, apie 50 proc. kompaktinių vienatūrių pirkėjų dabar ieško šešiaviečio ar septynviečio automobilio, tad naujasis „Grand C-Max“ turėtų patenkinti tokių klientų poreikius.

„Ford“ atstovai nenori apibrėžti potencialių „C-Max“ pirkėjų amžiaus grupės ir sako, kad automobilis tinka bet kokio amžiaus vairuotojams. Jų manymu, šie du modeliai tik iš pirmo žvilgsnio labai panašūs, tačiau vertinant jų potencialius pirkėjus, tai esą pakankamai skirtingi automobiliai.

Penkiavietis „C-Max“ yra labiau skirtas šeimyninį lizdelį sukantiems jauniems žmonėms, kuriems reikia daugiau erdvės nei gali pasiūlyti įprastas hečbekas, taip pat tiems, kuriems patinka aukštesnė sėdėsena bei sportiškesnė nei universalo automobilio išvaizda. Tuo tarpu „Grand C-Max“, kuris gali turėti penkias arba septynias sėdimas vietas, sukurtas jaunoms šeimoms. Šis modelis išsiskiria slankiojančiomis galinėmis durimis, kurias savarankiškai sukūrė „Ford“ inžinieriai.

Pirmasis naujų kompaktinių „Ford“ modelių šeimos atstovas

Tai pirmasis „Ford“ modelis, sukurtas pagal „One Ford“ strategiją, t.y. automobiliai, sukurti naujos C segmento platformos, kurios net 80 proc. dalių visame pasaulyje yra vienodos, pagrindu. Pagal šią platformą „gims“ mažiausiai 10 modelių, jie bus skirti visam pasauliui, o iki 2012 m. bus pagaminta apie 2 mln. automobilių, kurie pasieks pirkėjus 120 šalių rinkose.

Gamintojai neslepia, kad jiems labai svarbus „C-Max“ modelis – jeigu jis sulauks gerų atsiliepimų, tuomet antrajam šios strategijos kūdikiui „Focus“, kuris debiutuos 2011 m., bus lengviau skintis kelią į pripažinimą. Panašu, kad gera pradžia jau padaryta – „Europos metų automobilį 2011“ renkanti komisija paskelbė, kad „C-Max“ pateko į finalininkų septynetuką ir toliau tęsia kovą dėl nugalėtojo vardo.

Jokių paslapčių kaip atrodys naujasis „C-Max“ nebuvo nuo 2009 m. rudens, kai automobilis buvo pristatytas Frankfurto parodoje, tačiau vienatūrių gerbėjams serijinės versijos teko laukti metus.

Kinetinis „Ford“ dizainas perimtas iš jau anksčiau pristatytų naujausių šios markės modelių „Fiesta“, „Kuga“ ir „Mondeo“. Kompanijos dizaineriai automobilio pristatymo metu įžvelgė net ir tai, kad vienatūrio „C-Max“ kėbulo linijos primena kupė.

Penkiavietis „C-Max“ išliko panašių išmatavimų kaip ir ankstesnis modelis. „Ford“ gamoje atsiradęs septynvietis 4,52 m ilgio „Grand C-Max“ už savo mažesnį „brolį“ yra 110 kg sunkesnis, 14 cm ilgesnis ir 5,8 cm aukštesnis. Tačiau tai ne vieninteliai skirtumai – „Grand“ versija turi stumdomas galines duris, kitokio dizaino galinius žibintus ir langus.

„C-Max“ salono akcentai perimti iš „Mondeo“ ir „Fiesta“ modelių. Centrinėje „Sony“ konsolėje daug mygtukų, kai kurie jų neatrodo labai reikalingi, tik sukelia nereikalingą painiavą. Salone panaudotos apdailos medžiagos iš pirmo žvilgsnio pasirodė gana kokybiškos, tačiau jų patvarumą įrodys laikas.

Penkiavietyje modelyje ir toliau naudojama „protinga“ galinių sėdynių sulankstymo sistema, kuri leidžia „paslėpti“ vidurinę sėdynę, taip sukuriant daugiau erdvės keliaujant keturiese. Septynvietė versija taip pat pasižymi funkcionaliomis galinėmis sėdynėmis, kurias sulanksčius ir ištiesus kilimėlį, galima suformuoti lygias grindis. Be to, šioje versijoje taip pat galima „paslėpti“ vidurinės sėdynių eilės centrinę vietą ir taip sukurti patogų praėjimą trečioje sėdynių eilėje įsitaisiusiems keleiviams, todėl septynviečio „Grand C-Max“ modelio sėdynių išdėstymą „Ford“ siūlo vadinti „šeši + vienas“. Vis dėlto salone pasigendama daugiau daiktadėžių ir nišų, kuriomis gali pasigirti kiti šio segmento atstovai.

Taupus ir sportiškas vienatūris

Ir nors vienatūriai įprastai perkami vadovaujantis racionaliais išskaičiavimais, „C-Max“ važiavimo savybės neabejotinai patiks azartiškiems vairuotojams. Nors dinamiškumu nesiskundė ir ankstesnės kartos vienatūris, šįkart „Ford“ inžinieriai rimtai padirbėjo ir sukūrė naują elektrinį vairo stiprintuvą, todėl automobilio valdymas tapo dar malonesnis.

Benzininių variklių gamą sudaro keturių cilindrų 1.6 l „Ecoboost“ (150 arba 180 AG) ir 1.6 l „Duratec“ (105 ir 125 AG) agregatai. Dyzelinių variklių pasiūloje – 1.6 l (95 ir 115 AG) ir 2.0 l (115, 140 ir 163 AG) „Duratorq TDCi“ agregatai. Tikimasi, dyzeliniai varikliai sudarys apie 50 proc. visų „C-Max“ pardavimų. Jėgos agregatai derinami su mechanine 6 laipsnių „Durashift“ arba su automatine 6 laipsnių „PowerShift“ pavarų dėže.

Pirmą dieną išbandėme „Gran C-Max“ versiją su dyzeliniu 2.0 l, 163 AG varikliu, kuris derinamas su 6 laipsnių automatine arba mechanine pavarų dėže. „C-Max Grand“ važiuoja gana minkštai ir labai maloniai. Iš aplinkos nesigirdi jokio triukšmo. Nepaisant to, kad tai yra didesnė „C-Max“ versija, posūkiuose nemalonaus siūbavimo nepajutome.

Antra „C-Max“ bandymų diena Provanso apylinkėse prasidėjo apniukusiu oru, tačiau sėdus prie vienatūrio su 1.6 l „Ecoboost“ varikliu vairo, nuotaika kaip mat pragiedrėjo. Šioje versijoje montuojamas agregatas pasiekia 150 AG (esant 5700 aps./min.).

Automobilis serpantinų keliais važiavo užtikrintai. Nors pirmą dieną bandytas „Grand C-Max“ paliko teigiamus įspūdžius, penkiavietė versija dar geriau valdoma nei didesnis „brolis“. 1.6 l „Ecoboost“ variklis dirba labai gerai, tyliai ir gana taupiai (nesivaikant taupymo vidutinės degalų sąnaudos siekė apie 8 l/100 km, o remiantis gamintojo duomenimis, šis rodiklis turi būti 6,6 l/100 km). Nors tai benzininis variklis, tačiau jo darbas ir charakteristikos panašios į dyzelinio agregato – maksimalus 240 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 1600 aps./min. ir išlaikomas plačiame, iki 4000 aps./min. besitęsiančiame diapazone. Džiugina ir šios versijos vienatūrio „sprinteriškos“ savybės – iš vietos iki 100 km/val. galima įsibėgėti per 9,4 sek., o 180 AG „Ecoboost“ versija su šia užduotimi susitvarko dar sparčiau – per 8,5 sek.

Amerikiečiams – tik septynvietė versija

„Ford C-Max“ Europos ir JAV rinkoms gaminamas Valensijoje, Ispanijoje, planuojama pagaminti 150 tūkst. šio modelio vienetų per metus. Čia 2013 m. nuo konvejerio pradės riedėti ir hibridinė bei elektra įkraunama hibridinė šio modelio versijos. Tai bus pirmieji „Ford“ automobiliai, varomi benzininio variklio ir elektros motoro jėgaine.

„Ford C-Max“ Europoje parduodamas nuo lapkričio mėnesio, o JAV rinkai bus siūloma tik didesnioji „Grand“ versija. Kompanijos atstovai mano, kad amerikiečiams penkiavietis vienatūris bus per mažas ir jiems nebus įdomūs dyzeliniai varikliai, todėl jiems bus skirtos tik septynvietės benzininės versijos, kurių pavadinime nebus žodžio „Grand“.

Kompaktinį vienatūrį „C-Max“ bus galima rinktis iš trijų įrangos lygių: „Ambiente“, „Trend“ ir „Titanium“. Automobilis išsiskiria tuo, kad tai bus pirmas „Ford of Europe“ modelis, kuriame bus galima užsisakyti automatinę lygiagretaus parkavimo sistemą, o taip pat sistemą, įspėjančią apie vadinamojoje „akloje“ zonoje esančius automobilius.

Su „Volkswagen Touran“, „Renaul Scenic/Grand Scenic“, „Citroen C4 Picasso“ ir „Toyota Verso“ konkuruosiančio „C-Max“ kaina Lietuvoje prasidės nuo 55,5 tūkst. Lt (versija su 1.6 l, 105 AG varikliu), o „Grand C-Max“ – nuo 59 990 Lt.

Nors pradinė „Ford C-Max“ kaina atrodo patraukliai, vis dėlto bazinės versijos įrangos sąrašas patenkins toli gražu ne kiekvieną. Norintys įsigyti automobilį su oro kondicionieriumi ar garso aparatūra su CD grotuvu, turės rinktis nuo 62,7 tūkst. kainuojančią „Trend“ įrangos versiją.

„C-Max“ saugumą užtikrins jau standartinėje įrangoje esančios ESP, ABS sistemos, 6 saugos oro pagalvės, tad „Ford“ atstovai tikisi, kad automobilių saugumo bandymuose „Euro NCAP“ šis vienatūris gaus aukščiausią 5 žvaigždučių įvertinimą.

„Ford C-Max“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1596 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 110 kW/150 AG/5700 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 240 Nm/1600-4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4380 mm
Plotis: 2067 mm
Aukštis: 1626 mm
Važiuoklės bazė: 2648 mm
Svoris: 1385 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,4 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,6 l/100 km
Bagažinės tūris: 432 l
Kaina: 79,5 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 55,5 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją