Mažų automobilių gerbėjų pasirinkimas kaip niekada platus – „Mini“, „MiTo“, „Polo“, 500-asis, „Clio“, „Fiesta“, DS3, „Yaris“. Galima tęsti ir tęsti, tačiau „Audi“ vardas kurį laiką iš šio mažylių sąrašo buvo dingęs. Prieš penketą metų nutraukusi A2 gamybą, „Audi“ grįžta į šį segmentą su mažiausiu markės modeliu A1.

Mažiausio „Audi“ modelio kelias į rinką buvo labai ilgas. A1 sukurtas pagal „Audi metroproject quattro“ koncepciją, kuri buvo pristatyta 2007 m. Tokijo automobilių parodoje. Dizaino atžvilgiu serijinė versija nuo koncepcinio modelio pernelyg nesiskiria, tačiau paruošti automobilį gamybai, kuri prasidėjo gegužės mėnesį, užtruko 2,5 metų. Vis dėlto šis laikotarpis nublanksta prieš ištisą dešimtmetį, kurį mažų automobilių gamybai skyrė konkurentai iš BMW AG kompanijos, dar 2001 m. įsigiję „Mini“ markę ir retro stiliaus mažyliais pavergę mažų mašinėlių gerbėjus.

„Audi A1“ turėtų tapti labai populiariu, galbūt net perkamiausiu šios markės automobiliu. Bent jau taip galvoja kompanijos vadovai. Debiutavęs šių metų Ženevos automobilių parodoje šis mažylis dar iki pardavimų pradžios buvo plačiai ir skambiai reklamuojamas. Panašu, kad investicijos į reklamines kampanijas atsipirks – „Audi“ jau pardavė du trečdalius šiemet planuojamų pagaminti „vienetukų“. Maža to, nors iš pradžių buvo tikimasi parduoti po 80 tūkst. A1 per metus, nuo kitų metų pradžios „Audi“ didina šio modelio gamybos apimtis bent 20 proc.

Solidesnė „Mini“ alternatyva

Priekiniais ratais varomas „Audi A1“ sukurtas pagal tą pačią platformą, kaip ir „giminaičiai“ iš „Volkswagen AG“ koncerno „Škoda Fabia“,„Seat Ibiza“ ir „Volkswagen Polo“. Vis dėlto skirtingai nuo pastarųjų modelių, „Audi“, siekdama dinamiškesnio važiavimo, specialiai savo mažyliui sureguliavo priekinę „MacPherson“ pakabą ir galinę torsioninės svirties pakabą, ir tai esą turėtų jį išskirti iš kitų „giminaičių“.

„Audi“ „vienetukas“ yra 3,95 m ilgio, 1,74 m pločio ir 1,42 m aukščio. Automobilio važiuoklės bazė – 2,47 m.

Automobilio salonas – vienas geriausių klasėje. Nors tai ir mažiausias bei pigiausias šios markės modelis, persėdę iš gerokai brangesnių TT ar A4 modelių, nepajusite didelio skirtumo vertindami salono medžiagų kokybę, nes ji tokia pat gera, kaip ir kitų „Audi“ automobilių. Multimedijos sistema – tarsi mini versija iš A8 limuzino.

Apie erdvę ant galinių sėdynių neverta net kalbėti – jos tinkamos tik vaikams, o suaugę keleiviai už priekinių sėdynių tikrai nelabai norės rangytis. Bagažinė yra pakankamai didelė (270 l) tokiam automobiliui, tačiau savo klasėje šie skaičiai rekordų nešturmuoja.

„Audi“ tikisi, kad A1 pirkėjais taps jaunesni nei įprasta šios markės vairuotojai, be to, apie 50 proc. šio modelio pirkėjų turėtų tapti moterys. Kompanija orientuojasi į 25-35 metų klientus, kuriems „Audi“ stilingumas patinka labiau nei „Mini“ retro dizainas. Tad jei jaučiate, kad „išaugote“ vėjavaikiškai atrodantį „miniuką“ ir nenorite persėsti į didesnį automobilį, solidų „Audi“ įvaizdį perėmęs A1 taps rimta alternatyva. Vis dėlto sėdėdami prie „Audi“ vairo turbūt niekada nejausite to gyvumo ir entuziazmo, kurį suteikia „Mini“.

Siekdama įtikti jaunajai vairuotojų kartai, kompanija siūlo plačias galimybes įvairiai susikomplektuoti norimą automobilį, ryškias spalvas bei kitus akcentus automobilio salone. Vienas įdomesnių pasirinkimų – stogo liniją išryškinanti arka, kuri yra kitokios nei stogas spalvos.

Kiti dizaino bruožai perimti iš didesnių „Audi“ modelių, tad sausakimšoje prekybos centro aikštelėje palikę savąjį A1, nesitikėkite vėliau jį lengvai rasti, ypač jei ieškosite pagal automobilio priekį. Tokioje situacijoje užduotį kiek palengvintų jei A1 dairytumėtės pagal automobilio galinę dalį, kurioje į akis krenta pleišto formos galiniai žibintai ir oro aptakas.

Įkvepiantis užprogramuotas azartiškumas

„Audi A1“ benzininių variklių pasiūlą sudaro 1.2 TFSI 86 AG, 1.4 TFSI 122 AG, o dyzelinių agregatų gamoje galima rasti 1.6 Tdi 90 AG ir 1.6 Tdi 105 AG. Paryžiaus automobilių parodoje buvo pristatyta ir sportiškiausia A1 versija su 1.4 TFSI varikliu, pasiekiančiu net 185 AG, pirkėjai šį modelį galės įsigyti metų pabaigoje. Varikliai derinami su 5 arba 6 laipsnių mechanine arba 7 laipsnių automatine „S tronic“ pavarų dėže.

Mūsų išbandytas A1 buvo su kol kas galingiausiu siūlomu 1.4 TFSI varikliu, išvystančiu 122 AG ir maksimalų 200 Nm sukimo momentą esant 1500-4000 aps./min. Jėgos agregatas suderintas su automatine „S tronic“ pavarų dėže, o šis tandemas automobiliui padeda iki 100 km/val. įsibėgėti per 8,9 sek. Tai pakankamai įkvepiantis rezultatas mažai mašinėlei. A1 yra labai veržlus automobilis, kuriame tiesiog užprogramuotas azartiškumas, tad po kartu praleisto savaitgalio su juo buvo sunku skirtis.

Iš tiesų važiavimas „Audi A1“ nebūdingas mažiems automobiliams, kurie įprastai „barška“ kiekvienoje duobelėje ir kelyje stabilumu nepasižymi. A1 – visiška priešingybė. Taip, automobilio pakaba kietoka, tačiau sportiškai nusiteikusiems vairuotojams tai patiks. Užtikrintai įveikiami net ir sudėtingiausi posūkiai, valdymas itin tikslus. Mūsų išbandytas automobilis buvo „apautas“ nemažais 16 colių ratais, tačiau tai nė kiek netrukdė net ir važiuojant toli gražu ne itin lygiais Lietuvos keliais, tad triukšmo izoliacija nėra reikalo skųstis net ir pasiekus maksimalų šalies keliuose leistiną greitį.

Septynių laipsnių „S-Tronic“ automatinė pavarų dėžė veikia pakankamai greitai, pavaros perjungiamos taip, kad vairuotojui nereikia žiovauti laukiant pagreitėjimo.

Žinoma, tokių palankių įvertinimų nusipelnė akiplėšišką charakterį turinti versija su 1.4 TFSI varikliu, vairuojant modelį su silpnesniu varikliu, ko gero, įspūdžiai būtų ne tokie pozityvūs. Tiesa, važiuojant taip, kaip šis automobilis gali, gamintojo deklaruojamos vidutinės 5,3 l/100 km degalų sąnaudos atrodo tarsi miražas, tačiau net ir sumažinus tempą, mažesnį nei 7 l/100 km vidurkį pasiekti ne taip paprasta.

Nepigus prestižinės klasės mažylis

Kol kas A1 modelis siūlomas tik Europos rinkai ir galima užsisakyti tik 3 durų versiją. 5 durų modelis pasirodys 2011 m., po to numatytas ir kabrioleto debiutas. Amerikiečiai „Audi A1“ gali tikėtis sulaukti tik maždaug po penkmečio, kai pasirodys naujos kartos modelis, o artimiausių metų „Audi“ planuose yra ir A2 sugrįžimas.

„Audi A1“ siūlomas dviejų įrangos lygių – „Attraction“ ir „Ambition“, pirkėjai taip pat gali užsisakyti „S line“ paketą, kuris suteikia dinamiškesnę išvaizdą (sportinio dizaino buferiai, „S line“ stogo oro aptakas, chromuoti dujų išmetimo vamzdžiai ir kt.).

Viena svariausių priežasčių, viliojanti vairuotojus persėsti į mažus automobilius, yra jų kaina. Tačiau „Audi“ mažylis į pigiųjų kategoriją nepretenduoja – jo kaina Lietuvoje prasideda nuo 58 352 Lt, o už tokią sumą siūlomas A1 su benzininiu 1.2 TFSI 86 AG varikliu, kuris suderintas su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže.

Net ir standartinės automobilio įrangos sąrašas atrodo neblogai – priekinės ir šoninės saugos oro pagalvės, elektra reguliuojami šoninio vaizdo veidrodėliai, elektra valdomi langai, aukštyn-žemyn reguliuojama vairuotojo sėdynė, ESP su elektroniniu diferencialo blokavimu, „Start-Stop“ sistema ir kt.

Mūsų išbandytas „Audi A1“ kainuoja 91 665 Lt. Reikia pripažinti, kad automobilio kaina didoka, tačiau nereikia pamiršti, kad tai yra prestižinės klasės atstovas, kad ir koks mažas jis bebūtų.

„Audi A1“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1390 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 90 kW/122 AG/5000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 200 Nm/1500-4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 7 laipsnių automatinė „S tronic“
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3954 mm
Plotis: 1740 mm
Aukštis: 1416 mm
Važiuoklės bazė: 2489 mm
Svoris: 1125 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,9 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,3 l/100 km
CO2 emisija: 122 g/km
Bagažinės tūris: 270/920 l
Kaina: 91 665 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 58 352 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją