„Su džiugesiu laukiame ralio – didelio masto reginio. Ralio pavadinimas – „300 ežerų“ - simboliškas, nes toks ežerų skaičius ir yra Zarasų apylinkėse. Norėtume, kad šis ralis taptų kasmetis ir tradicinis“, - specialioje spaudos konferencijoje linkėjo Zarasų rajono savivaldybės meras Arnoldas Abromavičius.

„Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) neliko nuošalyje ir prisidėjo prie ralio organizavimo. Viskas padaryta laiku. Šiame ralyje dag kas vyks pirmą kartą – paralelinės lenktynės, bandomasis (testinis arba „shakedown“) važiavimas, nauji greičio ruožai ir t.t.“, - pabrėžė vienas ralio organizatorių ir LASF viceprezidentas Rolandas Dovidaitis.

„Norime, kad ralio dalyviai ir žiūrovai būtų kultūringi ir saugūs. Ypač dėmesingi žmonės turi būti pervažiuodami iš vieno greičio ruožo į kitą. Policijos pareigūnai sudarė ralio saugos planą“, - informavo Zarasų PK Viešosios tvarkos skyriaus Kelių policijos skyriaus viršininkas Eugenijus Eltermanas.

„Aš 12-ą kartų dalyvavau „1000 ežerų ralyje“ Suomijoje. Sąsajos su Zarasų raliu - yra. Matydamas, kaip rimtai ruošiamasi šiam raliui, prognozuoju, kad tai bus įspūdingas reginys ir patiks dalyviams bei žiūrovams. Lietuvos lyg ir neliko Europos bei tarptautiniuose ralio žemėlapiuose. Mano galva, toks ralis turėtų atsirasti Europos čempionato kalendoriuje. Tai sunkus uždavinys, bet toks ralis garsintų Lietuvą“, - sakė legendinis šalies lenktynininkas Stasys Brundza.

Paklaustas, ar pats nesusigundytų dalyvauti lenktynėse Zarasų keliais, 63-ejų metų S. Brundza atviravo, kad jį stabdo tik amžius.

„Aš – per senas. Žiedą dar galėčiau važiuoti, o ralis man jau per sunkus. Tam, kad pasivažinėčiau – galėčiau dalyvauti, bet varžytis – jau ne“, - prisipažino patyręs ralio asas.

„300 ežerų ralis“ prilygsta Europos čempionato lygiui. Kitais metais jis jau galėtų pretenduoti į Europos čempionato etapus. Į Zarasus atvažiuos Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) atstovas, kuris stebės ralio eigą ir pateiks savo pastabas. Toks mūsų ralis turėtų tapti populiarus“, - teigė automobilių sporto ekspertas, „Nemuno žiedo“ direktorius Eduardas Jakas.

„Raliui ruošėmės visus metus ir jis turėtų tapti lietuviško ralio vizitine kortele. Neatsitiktinai ralis vyksta mano - Zarasų krašte, kurio kelius aš puikai žinau, - priminė iš Salako kilęs lenktynininkas ir varžybų organizatorių siela Audrius Gimžauskas. – Ralyje taikysime dviejų bandomųjų važiavimų praktiką, kad būtų sudarytos vienodos sąlygos lenktynininkams ir iš Lietuvos, ir užsienio. Tai byloja ralio kokybę. Norėtume šio projekto tęstinumo“.

„Ralis dvi dienas truks žvyrkeliuose ir asfalto trasose. Šeštadienį bus labai rimtas greičio ruožas Zarasų miesto gatvėmis, - apie varžybas pasakojo ralio direktorius Maris Simsonas. - Pirmą ir antrą ralio dienas vainikuos specialus greičio ruožas (SSS) Zaraso ežero didžiojoje saloje, kur bus lenktyniaujama poromis paraleliai, tarsi, dviračių treke. Trasoje bus du dirbtinai tramplinai, nuo kurių automobiliai oru skries apie 30 metrų“.

Antrą ralio dieną organizatoriai trasoje akcentuoja tris traukos taškus.

„Pirmas – Gražutės nacionalinio parko miške esanti 500 metrų tiesioji atkarpa („Top Speed Arena“), kurioje specialia įranga bus matuojamas automobilių greitis, o greičiausiai šią atkarpą įveikęs ekipažas gaus atskirą prizą.

Antras – speciali vieta – „Big Jump“, kur bus matuojamas ilgiausias automobilio šuolis oru nuo tramplino. Trečias – Stelmužės asfalto siauras kelias su 17 tramplinų, kurį lenktynininkams įveikti du kartus“, - kalbėjo M. Simsonas.

Zarasų apylinkėse vyksiančio „300 ežerų“ ralio biudžetas yra apie 370 tūkst. litų, organizatoriai svajoja apie nulinį balansą ir tikisi nuo 10 iki 15 tūkst. žiūrovų. Spėjama, kad aršiausia kova vyks N4 automobilių klasėje.

„Favoritai – Rokas Lipeikis (su „Mitsubishi Lancer EVO VIII“) ir suomis Saku Vierimaa (su „Ford Focus WRC“). Arši kova vyks N4 grupėje. Joje 4-5 ekipažai važiuoja „į vieną tašką“. Tai – Ramūnas Čapkauskas, Vytautas Švedas, Martynas Samuitis, Audrius Višniauskas ir latvis Janis Vorobjovas (visi su „Mitsubishi Lancer EVO IX“), - kolegas, kurie pretenduoja į ralio nugalėtojus pristatė A. Gimžauskas.

„300 ežerų ralio“ varžybų įdomiausios charakteristikos:

- Bendras trasos ilgis: 225,9 km;
- Greičio ruožų skaičius: 15;
- Bendras greičio ruožų ilgis: 122 km;
- 80 proc. naujų greičio ruožų, neįtrauktų į Lietuvos ralio čempionato trasų sąrašą;
- Paralelinės lenktynės specialiame greičio ruože (SSS);
- Du dirbtiniai tramplinai greičio ruožuose;
- „Top Speed Arena“ – rungtis, kurioje paaiškės didžiausią greitį 500 m atkarpoje išvystęs ekipažas;
- „Big Jump“ – rungtis, kurioje bus matuojamas ilgiausias automobilio šuolis nuo tramplino.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją