Ambicingas naujas organizatorius

Šį ralį rengia VšĮ „Automoprojektų“ kolektyvas. Galima sakyti, kad varžybų organizatorių siela – lenktynininkas Audrius Gimžauskas. Pats kilęs nuo Salako ir puikiai žinantis šio regiono kelius bei keliukus, Audrius ne sykį minėjo, kad žvyrinių kelių vaizdingose Zarasų apylinkėse pakaktų net keliems raliams.

Todėl ne veltui „300 ežerų ralis“ turi ne tik vaizdingą pavadinimą, bet turėtų įsiminti dalyviams dėl išties nepakartojamų ir naujų trasų.

Organizatoriai patys sau iškėlė aukčiausius tikslus. Todėl nepriekaištingi turėtų būti ne tik nepažįstami dalyviams greičio ruožai, bet ir daug kitų dalykų, kurie ralio virtuvėje atrodo tradiciniai, bet dažnai sugadina neblogą produktą.

Pavyzdžiui, šiame ralyje, bene pirmą kartą Lietuvoje rengiamų varžybų istorijoje, bus oficialios treniruotės. Bus galima išbandyti techniką maksimaliais režimais – tuo iki šiol mūsų sportininkai nebūdavo lepinami.

Be to, Zarasų miesto širdyje – saloje – bus įrengta speciali trasa, kurioje vienu metu važiuos du ekipažai. Šios paralelinės lenktynės, kurios bus ir šeštadienio, ir sekmadienio vakarą, turėtų tapti itin patrauklios žiūrovams. O sportinkams ta dviejų kilometrų atkarpa tikrai nebus parodomoji – joje reikės įveikti dirbtinius tramplinus.

Be to, ralyje, žiūrovams palankiausiose vietose, bus fiksuojami dar dviejų nominacijų laureatai – didžiausio greičio ir tolimiausio šuolio. Tad greičio ir emocijų tikrai nestigs, o vakare Zaraso ežero Didžiojoje saloje bus galima ne tik išgirsti karštus lenktynininkų interviu, bet ir pasilinksminti su garsiausiais Lietuvos atlikėjais.

Tarp dalyvių – ir WRC technika

Varžybos, kurios rengiamos pirmą kartą, dažnai sutinkamos su gera atsargumo doze. Tačiau „300 ežerų ralis“, kurio organizatoriai jau beveik metus laiko plačiai skleidžia informaciją apie renginį, yra maloni išimtis. Į varžybas atvyksta ne tik visi be išimties pajėgiausi Lietuvos ralio meistrai, bet ir labai pajėgūs svečiai iš užsienio.

Po ilgokos pertraukos mūsų šalies trasose vėl pamatysime WRC klasės techniką – Saku Vierimaa ir Duncanas McNivenas iš Suomijos važiuos „Ford Focus WRC“ automobiliu.

Tačiau svečiams iššūkį pasirengę mesti ir varžovai iš Rusijos, Latvijos, Baltarusijos, Švedijos, Ukrainos.

Tradiciškai gausi bus N4 klasė, tačiau kovoje dėl pergalės bendrojoje įskaitoje tarp favoritų gali būti ir „Open“ klasės ekipžai. Pavyzdžiui, senokai trasose nematyti Saulius Girdauskas ir Audrius Šošas vėl važiuos drauge – jie šį kartą pasirinko „Mitsubishi Colt“ automobilį.

Svečiai iš užsienio turėtų būti tarp greičiausių dviem ratais varomų automobilių klasėje. Tačiau ir čia lietuviai turės savų kozirių – bus ralyje ir Dovilo Čiutelės ekipažas, važiuosiantis VAZ 2105, tradiciškai greitas būna Martynas Samsonas, pasirinkęs BMW.

Orientyras – WRC lenktynės

Ralio organizatorių komanda, mačiusi ne vieną Pasaulio ralio čempionato etapą, stengiasi iš įvairių šalių rengėjų perimti geriausius elementus. Daug naudingų patarimų buvo gauta iš Latvijos bei Estijos ralio kolegų, o jeigu kažkas „300 ežerų ralį“ palyginsite su Suomijoje vykstančiu „1000 ežerų raliu“, ko gero, organizatoriai būtų patenkinti. Jie tikisi, kad pirmą kartą vykstančios varžybos tikrai taps tradicinėmis.

Įdomios trasos, kurių saugumui bus skirtas ypatingas dėmesys, racionali renginio logistika (nuo Zarasų miesto net ir tolimiausi greičio ruožai bus nutolę tik apie 20 kilometrų), ypač įdomi laisvalaikio programa ralio gerbėjams – visa tai daroma, kad rugpjūčio vidurys zarasiškiams ir laukiamam gausiam svečių būriui paliktų tik kuo geriausius atsiminimus.

Prieš šį ralį jau dabar žadama, kad ne vieną kartą bus pasakyta „pirmą kartą Lietuvos ralio istorijoje...“. Ir tikimasi, kad „300 ežerų ralis“ turės ilgą istoriją.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją