Darbus vykdžiusi UAB "Kamesta" turėjo juos derinti su nuolatine trasos eksploatacija - vien šiemet "Nemuno žiede" vyko 36 Lietuvos ir tarptautinės varžybos, todėl darbai suintensyvėjo tik vėlų rudenį. Šiemet trasos rekonstrukcijai buvo skirta 1,15 mln. litų.

Pirmiausiai rekonstruota trasos dalis, kurią sportininkai ir žiūrovai populiariai vadina "prie ąžuolo". "Nemuno žiedo" vadovo Eduardo Jako teigimu, būtent šis ruožas dėl varžybų saugumo kėlė daugiausia rūpesčių.

Rekonstruota trasos dalis išplatinta iki 12 metrų, abiejuose jos kraštuose įrengti nelygūs specialūs betoniniai kelkraščiai, o tolėliau - pirmosios apsaugos linijos metaliniai atitvarai, pagal visus reikalavimus pagaminti Švedijoje. Itin dideli reikalavimai keliami trasos dangai, kurioje neturi būti jokių nelygumų, kad ant dangos paviršiaus nesiformuotų lietaus, tepalo ar degalų plėvelė. Žemiausiame trasos taške įrengta nauja vandens pralaida, gerokai išplėstos saugos zonos. Jų įrengimui panaudotas netgi specialus žvyras, kurio dalelės turi būti aptakios, o jų skersmuo neviršyti 1,5 centimetro.

Permainos matomos plika akimi - pakito rekonstruotos dalies reljefas, nukasti kėlę pavojų žemės šlaitai, iškirsti krūmai, atsivėrė papildomos erdvės, teikiančios žiūrovams didesnę apžvalgos galimybę.

Pagal darbų eiliškumo grafiką, patvirtintą atskirų federacijų vadovų, toliau pirmiausia bus renovuojama žiedinių lenktynių trasa. Tada ateis eilė kartingų, autokroso bei motokroso, ralio kroso, žiemos bei vasaros automobilių treko, kalnų lenktynių bei sprinto, slalomo ir drago lenktynių trasoms. Kartu bus statomos ir tribūnos žiūrovams, plečiamos techninio parko ir sportinių automobilių aptarnavimo bei remonto aikštelės, įrengiamos papildomos vietos žiūrovų automobiliams.

Kada senoji "Nemuno žiedo" trasa ir visas kompleksas bus pastatytas toks, koks numatytas projektuotojų brėžiniuose, šiandien dar sunku pasakyti - labiausiai tai priklausys nuo lėšų.

Kačerginės trasa pradėta įrenginėti 1959 metais, o pirmosios motociklininkų lenktynės šiuose Kauno aplinkkeliuose vyko dar prieš Antrąjį pasaulinį karą. 1966 metais trasa buvo rekonstruota ir įrengtas naujas žiedas.

1987 metais žiedas buvo dar kartą rekonstruotas, įrengus atskirą žiedą, sujungiantį tris atskiras trasas, kuriose galima buvo rengti atskirų sporto šakų varžybas. Trasos plotis padidėjo iki 9 metrų. Tačiau prasidėjus SSRS griūčiai, daugelis numatytų darbų liko nebaigti, prasidėjo žinybiniai ginčai dėl trasos priklausomybės.

1997 metais buvo įsteigta viešoji įstaiga "Nemuno žiedas", kurios steigėju tapo Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Tačiau šeimininkai gavo nekokį palikimą - trasa jau neatitiko saugumo reikalavimų, kurie leistų pritraukti geriausius Europos lenktynininkus.

Departamentui pažadėjus finansavimą, "Nemuno žiedo" vadovai paprašė tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) pagalbos, kurią suteikė FIA lenktyninių trasų komisijos ekspertas Marcelis Martinas (Marselis Martinas). Jo nuodugnaus trasos tyrimo išvados sudarė net 60 lapų.

Specialisto teigimu, atlikus visus būtinus bei jo nurodytus renovacijos darbus, "Nemuno žiedas" atitiktų trečią ketvirtą lygį pasaulinėje penkių lygių skalėje.

Parengtam šio sporto komplekso renovacijos projektui pernai pritarė Vyriausybė, nusprendusi rekonstrukcijos darbus finansuoti iš kelių priežiūros ir plėtros programos rezervo.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją