Pirmosios kartos kompaktiškas 4 durų sedanas S60 pasirodė 2000 m., o atnaujinta jo versija buvo pristatyta prieš 5 metus. Per dešimtmetį „Volvo“ iš viso pardavė apie 600 tūkst. šio modelio vienetų.

Naujasis „Volvo S60“ oficialiai buvo pademonstruotas kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje. Automobilio pristatymas buvo surengtas Portugalijoje, netoli Lisabonos. Atvykę į renginį naujajame „Volvo S60“ pabandėme surasti kiniškų akcentų – juk jau greitai visateisiais „Volvo“ šeimininkais bus vadinama „Geely“ kompanija iš Kinijos. Šiuo metu „Volvo“ valdymo perėmimo procedūros jau eina į pabaigą ir tik laiko klausimas, kada visi taškai sutartyse bus sudėlioti.

Tačiau „Volvo S60“ pristatymas parodė, kad kinų įtakos įrodymų šiai markei ieškoti dar anksti. Šis modelis sukurtas dar po „Ford Motor“ koncerno sparnu ir vienintelis kiniškas akcentas, kurį pavyko pamatyti, buvo galinių durelių trikampis stiklas su „Fuyao“ prekės ženklu iš Kinijos. Tačiau tai tikrai ne „Geely“ nuopelnas – „Fuyao“ yra gerai žinomas stiklų gamintojas ir tiekia automobilių dalis tokioms kompanijoms kaip „Bentley“, „Audi“, „Volkswagen“, „Toyota“ ir kt. Taigi ir kiniškų akcentų „Volvo“ automobiliuose galima tikėtis rasti ne anksčiau nei po 3-4 m., kai pasirodys naujos kartos modelių gama.

Vilios patrauklesniu dizainu

„Automobilis išskirtinis sportiniu dizainu ir dinamišku salonu. Tai yra aukščiausia kokybė, kurią mums pavyko pasiekti“, – automobilio pristatyme Lisabonoje gražbyliavo rinkodaros specialistai.

Tačiau Lisabonoje išbandyti „Volvo S60“ automobiliai buvo dar priešprodukciniai, t.y. pagaminti (kaip kompanijos atstovai sakė – surinkti rankomis) prieš keletą mėnesių. Reikia pripažinti, kad bandymams paruoštos mašinos nebuvo pavyzdinės – kai kurių dalių (ne)sujungimai badė akis, plastikas kai kuriose vietose buvo prastas, detalės barškėjo, todėl prabangių automobilių segmento atstovas sudarė tarsi „žalio“, bet daug žadančio vadybininko, norinčio per du mėnesius užimti generalinio direktoriaus postą, įspūdį.

Po maždaug tiek laiko apie naująjį „Volvo S60“ bus galima susidaryti aiškesnę nuomonę, nes vertinti priešprodukcinio ir dar iki galo neišbaigto automobilio kokybę nebūtų objektyvu. Automobilio gamyba nuo vasaros prasidėjo Belgijos mieste Gente esančioje gamykloje, o rugpjūčio pradžioje „Volvo S60“ pasieks gamintojo atstovus Lietuvoje. „Volvo“ žada, kad galutinis S60 variantas bus tikrai aukštesnio lygio, nei tas, kurį matėme Portugalijoje.

Vis dėlto keletas dalykų tikrai nebesikeis. Vienas jų – automobilio dizainas. Nors naujokas išlaikė pirmtako stiliaus akcentus, vis dėlto jis nepalyginamai patrauklesnis. Priekinės grotelės ir žibintai dabar suteikia daugiau agresyvumo, o pažvelgus į užpakalinę automobilio dalį, galima pasidžiaugti, kad S60 atsikratė griozdiškų galinių žibintų, kuriuos pakeitė stilingesni, suteikiantys dinamiškumo.

„Kiekviena naujojo „Volvo S60“ dizaino linija įkūnija judesį ir emocinį pakilimą. Automobilio profilis taip primena kupė, kad apžiūrint jį iš arčiau, galinės durelės trumpam sukelia nuostabą“, – sakė „Volvo Cars“ dizaino direktorius Peteris Horbury.

Skirtingos važiuoklės Europai ir JAV

Žurnalistams buvo paruošti dviejų spalvų modeliai – juodos „Black Sapphire“ ir vario geltonumo „Vibrant Copper“. Su kolegomis vienbalsiai nusprendėme, kad pastarosios spalvos „Volvo S60” yra „fotogeniškesnis“.

Lisabonoje išbandėme 2.0 l, 203 AG benzininę ir 2.4 l, 205 AG dyzelinę versijas. Pastarasis automobilis buvo su visų varančiųjų ratų sistema, tad pasižymėjo geresniu valdymu ir stabilesniu važiavimu kelyje.

Automobilis lengvas, dinamiškas kelyje, vairaratis „sunkus“, tad vairuotojas gali mėgautis valdymu. Pakaba minkšta, o važiavimo komfortą galima rinktis iš kelių režimų. Įveikus neilgą maršrutą Atlanto vandenyno pakrante, važiavimo režimų skirtumus pajusti sunku. Tačiau to užteko suprasti, kad „Volvo S60“ tikrai suteikia vairavimo malonumą, o ir keleiviai nei erdvės trukumu (kad ir kur besėdėtų), nei supimu taip pat neturėtų skųstis.

„Volvo S60“ gaminamas pagal modifikuotą „Ford EUCD“ platformą, kuri naudota ir „Ford Mondeo“, „Volvo V70“, S80 ir kt. Naujasis sedanas bus siūlomas su dviejų rūšių važiuoklėmis. Europos rinkoje standartiniai modeliai bus parduodami su naujai sukurta dinamiška važiuokle, o Šiaurės Amerikoje ir Azijoje bus siūloma patogesnė važiuoklės versija ir galimybė užsisakyti dinamiškąją versiją kaip papildomą įrangą. Šios važiuoklių versijos skiriasi amortizatoriais ir priekiniais bei galiniais porėmiais. Gamintojų teigimu, patogioji versija šiek tiek minkštesnė, todėl užtikrina minkštesnį važiavimą nelygia kelio danga.

Benzininė „Volvo S60“ versija buvo su šešių laipsnių automatine „Powershift“ pavarų dėže, o dyzelinis variantas - su antros kartos šešių laipsnių automatine „Geartronic“ pavarų dėže. Gamintojų teigimu, pastarosios transmisijos nauji vožtuvai ir mažesnė trintis užtikrina greitesnį pavarų perjungimą, tad įsibėgėjimas lengvas ir energingas, be jokių trūkčiojimų pavaroms persijungiant.

Kaip trūkumą galima įvardyti sumažėjusią bagažo erdvę – pirmtako bagažinė buvo 424 l talpos, o antros kartos modelio vairuotojai turės tenkintis 388 l. Vis dėlto gamintojai teigia, kad dabar gale sėdintiems keleiviams yra 30 mm daugiau vietos keliams nei ankstesniajame „Volvo S60“ modelyje, o bagažinės anga 107 mm platesnė.

Pėsčiuosius sauganti technologija

„Jeigu turi pinigų – gali nusipirkti bet kokį norimą automobilį. Tačiau jeigu turi šį tą daugiau nei pinigai, neabejotinai rinksiesi naująjį „Volvo S60”, – reklaminiame filmuke kalbėjo „Volvo“ komercinių projektų vadovė Malina Schwartz.

Ši frazė nuskambėjo tarsi užuomina, kad itin saugių automobilių gamyba garsėjančio „Volvo“ naujojo kūrinio S60 vertę reikėtų matuoti ne tik pinigais. Iš tiesų būtų nelengva įvardyti automobilio, avarijoje išgelbėjusio jums gyvybę, kainą. O jeigu šis automobilis apsaugojo ir pėsčiąjį, kuris dėl jūsų neatidumo kelyje būtų partrenktas? „Volvo“ pateikta statistika rodo, kad 93 proc. avarijų kyla dėl neatidumo, o apie pusė vairuotojų neturi staigios reakcijos instinkto.

Būtent „Volvo S60“ pristatomas kaip pirmasis automobilis, kuriam svarbus ne tik jo keleivių saugumas, bet ir pėsčiųjų apsauga, o tuo „pasirūpina“ „Pedestrian Detection“ sistema. Ji naudota ir „Volvo XC60“, tačiau kompanijos atstovai pabrėžia, kad naujajame S60 sumontuota sistema yra su visiškai automatine stabdymo funkcija „Full AutoBrake“.

Kaip veikia ši sistema? Variklio grotelėse įmontuotas radaras ir infraraudonųjų spindulių kamera skanuoja automobilio priekį. Iškilus kritinei situacijai, vairuotoją pirmiausia įspėja garsinis signalas ir mirksintis raudonos šviesos signalas, projektuojamas priekiniame stikle. Jeigu vairuotojas pavojų ignoruoja, mašina stoja pati. Ši sistema neveikia, jei pėstieji iššoka automobiliui iš šono ar galo ir jeigu pėstieji yra „pasislėpę“, t.y. sistema neidentifikuoja jų siluetų.

„Volvo“ atstovai Lisabonoje buvo paruošę improvizuotą bandymų takelį, kurio gale stovėjo lėlė, pakrikštyta jaunėlio Bobo vardu. Nors oficialiai „Pedestrian Detection“ sistema veikia iki 35 km/val. greičio , šalia sėdėjęs vienas kompanijos saugumo sistemų vadovų patarė neviršyti 25 km/val. ribos. Toks greitis pakankamas, norint įsitikinti, kaip sistema veikia. O ji tikrai veikia!

Iki 1,2 m ūgio lėlės likus keliems metrams, raudonas įspėjimo signalas blyksteli priekiniame stikle, koja toliau lieka ties akceleratoriaus pedalu ir kai jau atrodo, kad renginio organizatoriams teks ieškoti pamainos jaunėliui Bobui, „Volvo S60“ automatiškai kerta per stabdžius ir sustoja. Stabdžiai užspausti laikosi maždaug sekundę – specialistų teigimu, tiek laiko užtenka, kad stabdyti pavėlavęs vairuotojas pats intuityviai užkeltų koją ant stabdžių pedalo. Kaip papildoma įranga užsakoma ir 5890 Lt kainuojanti „Pedestrian Detection“ sistema atpažįsta nuo 0,8 m aukščio siluetus.

Važiuojant didesniu nei 35 km/val. greičiu, avarinėje situacijoje bandoma sumažinti greitį. „Volvo“ teigimu, sumažinus greitį nuo 50 iki 25 km/val., pėsčiųjų nustatymo sistema, turinti visiškai automatinio stabdymo funkciją, gali sumažinti mirtinų traumų riziką 20 proc., o kartais net iki 85 proc.

Saugumo sistemos žmogaus mąstymo nepakeis

Kuriant „Volvo S60” saugumo sistemas, įvairių bandymų duomenys rinkti Europoje, JAV ir Azijoje. Reikia pripažinti, joks kitas ankstesnis šios markės modelis dar neturėjo tiek įvairių saugumą užtikrinančių sistemų, o „Volvo“ saugumo sistemų kūrėjai, kalbėdami apie naująjį „Volvo S60” sakė, kad jis turi „saugų protą“ (naujajame „Volvo S60“ „City Safety“ sistema siūloma kaip standartinė įranga).

Tačiau yra ir kita medalio, t.y. saugumo sistemų, pusė. Ne veltui sakoma, kad devynios auklės – vaikas be galvos. Šiuo atveju kelios išties inovatyvios saugumo sistemos vairuotojui gali susukti galvą ir sumažinti savisaugos jausmą. Pamanius, kad automobilis pats sustos, kai tai bus būtina, nesunku pasijusti nepažeidžiamu kelyje. Vis dėlto „Volvo“ atstovai pabrėžia, kad jokia sistema neatstos žmogaus mąstymo. Jų teigimu, būtų galima sukurti ir sistemą, kuri automatiškai stabdytų automobilį, važiuojantį gerokai greičiau nei 35 km/val. greičiu, tačiau pasak specialistų, važiuojant palyginti nedideliu greičiu, automobilio „smegenys“ reaguoja greičiau, nei tai įprastai gali padaryti žmogus, todėl „Pedestrian Detection“ veikia būtent iki 35 km/val. greičio.

Tikėtis 100 proc. saugumo sistemų patikimumo yra naivu, o tai geriausiai parodė „Volvo S60“ pristatymas Švedijoje, kai žurnalistams buvo bandyta parodyti, kaip automobilis pats stoja užfiksavęs priekyje kliūtį. Visą pasaulį apskriejusiame filmuke rodomas avarija pasibaigęs testas – automobilis įvažiavo į stovinčio sunkvežimio galą. Vėliau „Volvo“ atstovai išplatino oficialų pasiteisinimą, esą prieš minėtą važiavimą buvo išsikrovęs automobilio akumuliatorius, o jį „atgaivinti“ pasitelkti laidai ir kitos mašinos akumuliatorius. Dėl tokios procedūros automobilyje atsijungė dauguma saugumo sistemų, o to nepastebėję „Volvo“ atstovai paleido automobilį tiesiai į sunkvežimį.

Kainos ir konkurentai

Prabangių automobilių segmente S60 konkuruos su BMW 3 serija bei „Audi A4“. Kol naujoko kainos dar nebuvo oficialiai patvirtintos, „Volvo“ atstovai Lisabonoje žadėjo, kad jis tikrai kainuos mažiau už A4 (Lietuvoje šio modelio kaina – nuo 98 tūkst. Lt).

Bendrovė „Sostena“, „Volvo“ atstovė Lietuvoje, praėjusią savaitę paskelbė, kad naujojo S60 kaina mūsų šalyje prasidės nuo 104 tūkst. Lt, tad šiuo atžvilgiu jis nebus pranašesnis už „Audi A4“. Už šią sumą bus siūlomas automobilis su benzininiu 2.0 l, 203 AG, 300 Nm varikliu ir su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže.

Naujasis „Volvo S60“ kol kas siūlomas su vienu iš dviejų benzininių arba tiek pat dyzelinių variklių. Vėliau agregatų gama bus praplėsta.

„Volvo“ vadovai tikisi, kad naujasis S60 bus vienodai sėkmingas ir Europos, ir JAV, ir Azijoje rinkose. Prognozuojama, kad švedams per metus pavyks parduoti 90 tūkst. automobilio vienetų.

„Volvo S60“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1999 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 149 kW/203 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 300 Nm/1750-4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4628 mm
Plotis: 1865 mm
Aukštis: 1484 mm
Važiuoklės bazė: 2776 mm
Svoris: 1545 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,2 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,9 l/100 km
Bagažinės tūris: 388 l
Kaina: nuo 104 tūkst. Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)