Pastaraisiais metais „Nissan“ mūsų šalyje yra tarp populiariausių markių. Neabejotinai prie pardavimų sėkmės daugiausiai prisidėjo „Qashqai“ krosoveris. Nuo tada, kai šis modelis sudrebino automobilių rinką, prabėgo 3 metai. Tuomet „Qashqai“ buvo pristatytas kaip patogesnė ir talpesnė alternatyva tradiciniams hečbekams. Tokia koncepcija pataikė tiesiai į dešimtuką.

Automobilio populiarumas per šį laikotarpį nesumažėjo, tačiau konkurentai nesnaudė ir ėmė rimtai kėsintis į vis didesnę dalį kompaktiškų visureigių rinkoje. Naujausi šio segmento atstovai, o kartu ir „Qashqai“ konkurentai – „Peugeot 3008“ ir „Škoda Yeti“.

„Kai „Qashqai“ pirmąkart pasirodė Europoje 2007 m., mes buvome optimistiškai nusiteikę, tikėdamiesi, jog vairuotojai ši modelį priims kaip tradicinio hečbeko arba kompaktiško SUV alternatyvą. Laikui bėgant šio automobilio paklausa nemažėjo, tad mums teko padidinti gamybos apimtis, kad patenkintume paklausą. „Qashqai“ yra pagrindinis veiksnys stiprinant „Nissan“ kaip novatoriškos gamintojos poziciją Europos rinkoje“, – pasakojo „Nissan“ Europos prekybos ir rinkodaros padalinio viceprezidentas Simonas Thomas.

„Nissan“ duomenimis, net 80 proc. „Qashqai“ pirkėjų tai buvo pirmas šios markės automobilis. Tikimasi, kad atnaujinta versija ir toliau vilios naujus klientus, kuriems dar niekuomet nėra tekę vairuoti jokio „Nissan“ automobilio. S.Thomaso teigimu, atnaujintas „Qashqai“ tapo dar patrauklesnis ir jis turi padėti sustiprinti užimamą klasės lyderio poziciją, o norėdami pasiekti šį tikslą, japonai stengėsi ištaisyti pirmtako trūkumus – pagerinti ekonomiškumą, galinės pakabos darbą bei triukšmo izoliaciją salone.

Išorinių ir salono atnaujinimų paieška

Gamintojai, pristatydami atnaujintą modelį, neslėpė, kad naujokas nuo pirmtako labai nesiskirs, nes nėra būtinybės kažką iš esmės keisti. Pastebimiausi išoriniai atnaujinto automobilio pokyčiai – „aštresnio“ dizaino priekiniai žibintai, naujas variklio dangtis, priekinis buferis, sparnai, variklio grotelės. Nauja priekinė dalis būdinga ir „Qashqai+2“ modeliui. Tai ir viskas, kuo vizualiai pasikeitė „Qashqai“. Nors buvo patobulinti tik keli akcentai, šis modelis išlaikė savo išskirtinį „veidą“ ir tapo dar patrauklesnis.

„Nissan“ teigimu, priekinės „Qashqai“ dalies pakeitimai bei kitos automobilio modifikacijos padėjo pagerinti aerodinamines savybes – oro pasipriešinimo koeficientas sumažėjo nuo 0,34 iki 0,33.

Jeigu automobilio išorės pokyčius pastebėti nėra sunku, tai įsėdus į vidų atnaujinimų reikia ieškoti su padidinamuoju stiklu. Iš pirmo žvilgsnio automobilio salonas liko toks pat. Japonai nusprendė nekeisti centrinės konsolės, kurios valdymo mygtukai liko tokie pat maži, sunkiai įžiūrimi ir ne itin patogūs.

Vis dėlto bent vienas pokytis atnaujintoje versijoje atsirado – šiame „Qashqai“ modelyje montuojamos naujo dizaino prietaisų skydelio pagrindinių rodmenų skalės, kuriose pateikiama informacija yra aiškesnė ir lengviau įskaitoma. Kaip ir anksčiau, šviesos gerbėjai neliks abejingi elektra valdomam milžiniškam panoraminiam stogui – be jo automobilio salonas nebūtų toks šviesus.

Kartu su atnaujinta „Qashqai“ versija siūlomos dvi naujos kėbulo spalvos – raudona („Magnetic Red“) ir titano pilkumo („Titanium Grey“) bei dvi naujo lengvojo lydinio ratlankių dizaino versijos. Abu ratlankių modeliai turi po penkis stipinus, vieni yra 16, o kiti – 17 colių skersmens.

Nori ramybės – neskubėk

Mūsų išbandyta pailginta krosoverio versija „Qashqai+2“ su 2.0 l, 140 AG benzininiu varikliu, „Acenta Style Pack“ įranga siūloma už 91,5 tūkst. Lt. Šios įrangos pagrindiniai akcentai – 18 colių lengvo lydinio ratlankiai, sidabro spalvos stogo bagažinės laikikliai, aliuminė pedalų apdaila, 6 garsiakalbių „Nissan Connect“ audio sistema.

Vairuotojui skirta vieta liko tokia pat patogi, aukšta, vairaratis gal kiek ir mažokas, tačiau lengvai „prilimpa“ prie delnų, be to, jame įmontuoti ir audio sistemos, pastovaus greičio palaikymo ir kitų sistemų valdymo mygtukai.

Gamintojai pabrėžia, kad lyginant su pirmtaku, dėl nauju būdu sumontuoto priekinio stiklo, pagerinusio aerodinamiką, sumažėjo vėjo keliamas triukšmas, o automobilio saloną esą pasiekia mažiau įkyrių garsų. Su šiuo teigiamu pokyčiu galima sutikti važinėjant mieste, tačiau pasukus į greitkelį ir pasiekus 130 km/val. greitį, girdimas nemalonus švilpimas. Žinoma, reikia atsižvelgti ir į tai, kad automobilis „apautas“ 18 colių ratais. Veikiausiai dėl pastarosios priežasties kelio duobės „sugeriamos“ pakabai dunksint, nors važiuoklė ir „minkšta“. Be to, automobilis tapo kiek stabilesnis kelyje.

Automatinės bepakopės pavarų dėžės CVT darbas nuvylė. Švelniai ir palengva įsibėgėjant – viskas neblogai, tačiau norint iš vietos pajudėti energingiau, variklio apsukos kyla taip, kad simfonija iš variklio skyriaus panašėja į klausos neturinčios roko grupės keliamą triukšmą.

Apie ekonomiškumą spręsti dar anksti

Dar vienas „Nissan“ atstovų deklaruojamų atnaujinto „Qashqai“ privalumų – pagerėjęs ekonomiškumas. Vidutinės degalų sąnaudos buvo 9,4 /100 km, o tai beveik 1 l/100 km daugiau nei nurodo gamintojas. „Fakto Auto“ darbuotojai pabrėžia, kad naujas automobilis įprastai sudegina kiek daugiau kuro, o tikrieji ekonomiškumo rodikliai atsiskleidžia įveikus 10-20 tūkst. km. Atsižvelgiant į tai bei įvertinus, kad mūsų išbandytas automobilis yra didesnė „Qashqai“ versija, su automatine pavarų dėže bei 18 colių ratais, šiek tiek didesnes kuro sąnaudas galima „nurašyti“.

Kaip ir anksčiau, trečioji sėdynių eilė skirta labai nedideliems keleiviams, kurie ribotoje erdvėje kiek geriau jausis tik tuo atveju, jeigu prieš juos sėdintys kelionės draugai į priekį pasitrauks antrą sėdynių eilę. Vis dėlto jeigu trečioji sėdynių eilė jums ne itin reikalinga, tai didelė 550 l bagažinė tikrai pravers.

Išbandytoje versijoje buvo ir navigacijos sistema, tačiau ši funkcija pasirodė esanti visiškai bevertė – informacinis ekranas Lietuvos kelių nerodė. Daiktų dėtuvė labai erdvi, tačiau atidarytos jos durelės remiasi į keleivio kelius. O saugos diržų jutiklis gali greitai išvesti iš kantrybės – pypsintis signalas įkyriai prašys jūsų diržu prisegti net ir ant priekinės sėdynės padėtą rankinę, ką jau kalbėti, jei sumanysite šalia vežtis kiek sunkesnį fotoaparatą.

Didesnės „Qashqai+2“ versija mūsų šalyje kainuoja nuo 64,8 tūkst. Lt, o standartinio „Qashqai“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 57,7 tūkst. Lt. Už šią kainą siūlomas „Visia“ komplektacijos automobilis su 1.6 l, 115 AG varikliu ir 5 laipsnių mechanine pavarų dėže. Be to, galima paminėti ir tai, kad atnaujintame „Qashqai“ standartiškai montuojami elektra valdomi langai, oro kondicionierius, šešios oro pagalvės, ESP.

Nedideli patobulinimai suteikė šiam krosoveriui dar keletą pranašumų, tad „Qashqai“ ir toliau neturėtų užleisti lyderio pozicijų savo segmente.

„Nissan Qashqai+2“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1997 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 104 kW/140 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 196 Nm/4800 aps./min.
Pavarų dėžė: automatinė CVT
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4525 mm
Plotis: 1780 mm
Aukštis: 1645 mm
Važiuoklės bazė: 2765 mm
Svoris: 2215 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,7 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 8,5 l/100 km
Bagažinės tūris: 550/1520 l
Kaina: 91,5 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 64,8 tūkst. Lt)