Susilaukė tarptautinio pripažinimo

„Per palyginti trumpą laiką lenktynės išsikovojo išskirtinę vietą ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje. Varžybų vardas vis dažniau skamba ir pasaulyje, todėl pradėdami antrąjį jų dešimtmetį esame kupini ryžto visapusiškai puoselėti ir turtinti tradicijas, kasmet suteikdami joms vis naujų, patrauklesnių spalvų“, – antradienį įvykusioje renginio spaudos konferencijoje kalbėjo vienas pagrindinių šių lenktynių organizatorių, „Promo Sportas“ direktorius Darius Jonušis.

Renginio tarptautinį pripažinimą liudija tai, kad pernai Palangoje vykusios jubiliejinės, dešimtosios lenktynės, vienintelės iš Lietuvoje rengiamų automobilių sporto varžybų, buvo rodomos per didžiausią tarptautinį automobilių sporto televizijos kanalą – „Motors TV“.

Beveik visą mėnesį šių lenktynių vaizdai, palydimi komentarų anglų ir prancūzų kalbomis, iš viso buvo sukami 35 kartus „Motors TV International“, „Motors TV“ ir „Motors TV UK“ kanalais.

Skatins saugų eismą

Pasak Susisiekimo viceministro Rimvydo Vaštako, tęsiant gražias tradicijas ir šiemet ministerija kartu su jai pavaldžiomis organizacijomis lenktynių dienomis ypatingą dėmesį skirs propaguoti saugiam eismui, žiūrovus kvies į saugaus eismo klasę bei išbandyti saugos diržų ir smūgio imitatorius.

„Esu įsitikinęs, kad tokio masiškumo lenktynės kaip Palangoje, - puikiausia vieta, kur galima mokyti ir mokytis saugaus eismo, o lenktynių pasaulio autoritetų mintys, kad lenktyniauti galima tik specialiai įrengtose trasose, o gatvėse ir užmiesčio keliuose būtina vairuoti saugiai, griežtai laikantis visų kelių eismo taisyklių reikalavimų, įtaigiausiai pasiekia klausytojo ausį“, – įsitikinęs R. Vaštakas.

Motorai riaumos ir naktį

Šiemet be jau įprastų renginio programoje lenktynių, tradicinio mechanikų bėgimo ar kitokių rungčių bei atrakcijų, po dvejų metų pertraukos sugrįžta nemenką susidomėjimą keliantis Lietuvos drag lenktynių čempionatas.

Jo dalyviai su specialiai parengtais bolidais, išvystančiais po kelis šimtus AG pajėgumo, santykius išsiaiškins jau pačią pirmąją renginio dieną, ketvirtadienį. Drag čempionato dalyviai, tarp kurių matysime greičiausius šalies ir užsienio sportininkus, varžysis nuo 19 iki 24 val., todėl lenktynių finalas vyks jau sutemus.

Be to „drageriai“ varžysis vienintelėje, būtent Palangoje specialiai jiems parengtoje klasikinėje ketvirtadalio mylios distancijoje, teikiančioje dar didesnio greičio galimybių.

Dar viena karščiausia naujovė – šiemet pirmą kartą Palangoje rengiamos „Oldtimer“ (senų, antikvarinių automobilių) lenktynės.

„Nepainiokime, programoje esame matę ne vieną senų, tikrai įspūdingų, patrauklių akiai ir mielų širdžiai automobilių paradą, tačiau ne lenktynes“, – sakė vienas pagrindinių renginio organizatorių, „Promo Sportas“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas.

Šiemet, skirtingai nuo ankstesnių metų, šie automobiliai toje pačioje 1000 km lenktynių trasoje dalyvaus 12 ratų varžybose, pirmąsyk rengiamose pagal visas taisykles. Dėl geresnių starto pozicijų „Oldtimer“ vairuotojai rungsis kvalifikacinėse lenktynėse, kurios prasidės penktadienį 17 val., o pagrindinėms jų varžyboms startas bus duotas iškart po 1000 km lenktynių kvalifikacinių varžybų, apie 20 val.

Preliminariais duomenimis, „Oldtimer“ lenktynėse žada dalyvauti senų sportinių automobilių savininkai iš Lenkijos, Latvijos, Estijos ir, žinoma, Lietuvos.

Laukia saviškių pergalės

Iki antradienio, kai vyko ši spaudos konferenecija, buvo baigtos tvarkyti 20 komandų, panorusių dalyvauti 11-osiose 1000 km lenktynėse, paraiškos.

„Nors paraiškų pateikimo tendencijos, kai sportininkai dėl tam tikrų, neretai suprantamų ir pateisinamų priežasčių nelinkę jas skubėti pateikti, išlieka nesikeičiančios jau keletą metų, šiemet pastebiu vis dažniau eskaluojamą ažiotažą, kurį galima nusakyti keliais žodžiais: „Kiek dar leisime dominuoti užsieniečiams?“ – teigia D. Grinbergas. – Iš tiesų, paskutines dvejas lenktynes laimėjo užsienio šalių komandos arba jungtiniai Lietuvos ir užsienio ekipažai, o tai matyt gerokai užgavo lietuvių ambicijas.

Todėl jie šiemet nusiteikę kaip niekad karingai. Galima tuo tik džiaugtis ir laukti neabejotinai atkaklios kovos šią liepą Palangos trasoje.“

Lyg patvirtindami tai vieni pirmųjų paraišką pateikė nuolatiniai lenktynių Palangoje dalyviai ir vieni pagrindinių favoritų – „Oktanas Racing“ ekipos sportininkai broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai, vairuosiantys „Porsche 997“.

Tačiau užsieniečiai nelinkę nusileisti. Su „BMW M3 Silhouette“ tik pergalei nusiteikę atvyksta Belgijos „KS Motorsport“ komandos lenktynininkai Koenas Leyssensas ir Steve Vanbellingenas, 1000 km lenktynes kaip prioritetines į savo sportinį 2010-ųjų kalendorių įsirašę šalia 12 val. lenktynių Zolderyje ir Spa-Francorchamps.

Jau užsiregistravo po vieną kaimyninių Latvijos ir Estijos šalių komandą, Palangoje vėl varžysis jau pajutęs tokių lenktynių pergalės skonį Ramūnas Čapkauskas, „Alfa Romeo klubo“, „Padvaiskas ir Ko“ ekipų nariai bei pernai visas trejas 4 val. lenktynes laimėjusi „Rimo“ komanda ir kitos ekipos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją