Ralio nugalėtojas absoliučioje įskaitoje – J. Vorobjovas –­ lenktynių pradžioje sniegui užkimšus visas aušinimo angas turėjo techninių problemų ir nukrito į septintąją poziciją. Tačiau šį starto vieta paskutiniame ralio rate jam buvo labai palanki – važiuodamas „pravalytu“ kelio paviršiumi, svečio iš Latvijos ekipažas sulig kiekvienu ruožo kilometru atkovodavo prarastas sekundes ir nugalėjo 25 sekundžių persvara.

Tarp keturiais ratais varomų lietuvių ekipažų greičiausi buvo šeimyninis Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės duetas – nuo ketvirtąją poziciją užėmusio Janio Feldmanio su Andriu Jesse jie atsiliko vos 0,4 sekundės.

R. Lipeikis prieš startą minėjo apie važiavimą savo malonumui, o ne rezultatui, todėl šioje pozicijoje laikėsi beveik visų varžybų metu. Tiesa, finiše 0,6 sekundės už Lipeikių ekipažą greitesnis buvo Saulius Girdauskas su Audriumi Šošu, tačiau dėl lenktynių taisyklių pažeidimo jų rezultatas buvo anuliuotas.

Sportininkų iš Lietuvos – Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipažas su savuoju „BMW 320“ buvo greičiausias tarp dviem ratais varomų automobilių. Utenoje gyvenantis M. Samsonas po finišo atvažiavo į uždarąjį parką gausiai susirinkusiems fanams skanduojant jo pavardę. Šiam ekipažui pavyko finišuoti aukštoje dešimtoje pozicijoje, penkių sekundžių persvara įveikus vieną Estijos ralio talentų – Siimą Plangį su „Honda“.

Nemažai daliai greitų lietuvių ekipažų nepasisekė – jie patyrė avarijas, strigo pusnyse ir kentėjo nuo technikos gedimų. Susipažinimo su trasa metu avariją patyrusiam Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažui žiemos ralio ir šį kartą nepavyko laimėti – lenktynininkai apgadino automobilio pakabą ir baigė varžybas.

Su nauju šturmanu Renatu Vaitkevičiumi startavęs vienas greičiausiųjų „Subaru“ techniką vairuojančių lietuvių – Dominykas Butvilas – kliudė medį penktajame greičio ruože. Iki tol lietuviai buvo puikioje penktoje pozicijoje.

Šįkart raliui gamta nepagailėjo tikros žiemos sąlygų, kurių nebuvo jau daugelį metų: sniego buvo tiek daug, kad greičio ruožai iš abiejų pusių buvo apsupti sniego bortų, o dygliuotos padangos sunkokai sukibdavo su kietesniu paviršiumi, kurį dengė gausiai iškritęs sniegas. Turint omenyje ir vingiuotus bei siaurus Utenos regiono žvyrkelius, ralis savo dvasia praktiškai nenusileido ralio tėvynės – Suomijos – žieminiams etapams.

Nors dėl sudėtingų važiavimo sąlygų didesnių ar mažesnių klaidų darė kiekvienas ekipažas, sportininkai sutartinai gyrė parinktas trasas, tarp kurių šiemet buvo ir visai nematytų. Tiek dėl mažai pažįstamų greičio ruožų, tiek dėl gamtos sąlygų iš ralio dėl avarijų pasitraukė dalis ekipažų.

Tačiau sniego pusnys sėkmingai „gaudė“ nulėkusius nuo kelio, todėl avarijos nebuvo tokios stiprios. Tiesa, pusnys nenorėdavo lengvai „paleisti“ lenktyninių automobilių, tačiau su gausiai susirinkusių žiūrovų pagalba sniege užstrigę ekipažai buvo sėkmingai išvaduoti ir tęsė varžybas.

Ralyje finišą pasiekė 43 iš beveik septynių dešimčių startavusiųjų ekipažų, tarp kurių buvo Lietuvos, Latvijos, Estijos bei Rusijos atstovų. Lenktynių stebėti sugužėjo tūkstančiai žiūrovų iš visos šalies bei užsienio valstybių, raliui akredituota gausybė žurnalistų. Jau lenktynių išvakarėse, penktadieni, ištikimiausi ralio žiūrovai atvyko į žiūrovu zonas užsiimti geriausių pozicijų lenktynių stebėjimui.

Nors žiemos metų laikas ir nėra pats draugiškiausias žiūrovams, į „Halls Winter Rally 2010“ jų susirinko kur kas daugiau nei į bet kokias kitas autosporto varžybas Lietuvoje. Tai spaudos konferencijos metu minėjo ir Utenos miesto meras Alvydas Katinas, pridūręs, kad miestas yra suinteresuotas tęsti žiemos ralio sostinės tradiciją.

Raliui komplimentų negailėjo ir susisiekimo viceministras – Rimvydas Vaštakas, kurio nuomone, šis ralis yra didelis indėlis į vieną iš valstybės prioritetų – eismo saugumą keliuose.

Ralio rezultatai: (vieta, ekipažas, automobilis, laikas)


1. Janis Vorobjovs/Guntars Zicans (Mitsubishi EVO IX) 01:03:55.3
2. Maris Neikšans/Raivis Jansons (Mitsubishi EVO IX) 01:04:20.5 3
3. Aivis Egle/Martins Jerums (Mitsubishi EVO IX) 01:04:24.8
4. Jānis Feldmanis/Andrijs Jesse (Mitsubishi EVO X) 01:04:27.3
5. Rokas Lipeikis/Inga Lipeikytė (Mitsubishi EVO VIII) 01:04:27.7
6. Ramūnas Čapkauskas/Tomas Šipkauskas (Mitsubishi EVO IX) 01:04:53.7
7. Martynas Samuitis/Ramūnas Šaučikovas (Mitsubishi EVO IX) 01:05:25.9
8. Raimonds Strokss/ Gundars Klavinš (Mitsubishi EVO VIII) 01:06:07.1
9. Audrius Višniauskas/Edvinas Pagirskas (Mitsubishi EVO IX) 01:07:23.1
10.Martynas Samsonas/Mindaugas Varža (BMW 320) 01:07:25

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją