Žinoma, pradžiai pusiau rimtai turime perspėti, kad autoralis sukelia malonią priklausomybę, ir jog egzistuoja tikimybė, kad jūsų šeima ar draugai iš pradžių nesupras šio pomėgio, todėl teks „užverbuoti“ ir juos. Tačiau jei tai jūsų negąsdina, kviečiame skaityti toliau.

Trumpai ir be išvedžiojimų galima pasakyti, kad automobilių ralis – lenktynės, kurios Lietuvoje dažniausiai vyksta žvyro dangos vietinės paskirties kelių atkarpose. Šios atkarpos būna nuo kelių iki keliolikos kilometrų ilgio ir vadinasi greičio ruožais.

Tokių atkarpų per ralį būna apie dešimt. Greičio ruožuose lenktynininkai turi galimybę įrodyti, kad treniruotės, technikos reguliavimas ir ilgametė patirtis nenuėjo veltui – čia jie važiuoja maksimaliu tempu.

Tuo tarpu keliuose, jungiančiuose skirtingus greičio ruožus, jie – eiliniai eismo dalyviai ir važiuoja pagal kelių eismo taisykles. Taigi, trumpai tariant – profesionalus ralis, tai važiavimas pagal grafiką, susidedantis iš greičių ruožų bei pravažiavimų atkarpų.

Tiesa, tuoj pat paaiškiname, kas yra minėtasis „važiavimas pagal grafiką“ – pravažiavimuose lenktynininkų ekipažas turi atsižymėti nurodytuose punktuose nurodytu laiku. Nugalėtoją dažniausiai lemia greičio ruožai, tačiau laiku neatsižymėjusių sportininkų laukia laiko baudos. Dėl šios priežasties raginame tolerantiškiau žiūrėti į lenktynininkų ekipažą pravažiavimo metu.

Iš to, ką papasakojome, akivaizdu, kad tikrasis „veiksmas“ vyksta greičio ruožuose, taigi kyla klausimas: kur ir kada atvykti bei kaip pasirinkti patogią ir saugią vietą stebėjimui? Tam jums reikia dviejų dalykų: greičio ruožų žemėlapių bei greičio ruožų starto laikų.

Dėl šio sporto specifikos žemėlapiai paprastai pasirodo likus savaitei iki ralio – jie publikuojami oficialiame ralio tinklapyje bei Lietuvos automobilių sporto federacijos interneto svetainėje.

Atsivertę žemėlapius pamatysite pažymėtus greičio ruožus, kuriuose sausio 30-ąją startuosiančio „Halls Winter Rally 2010“ žiūrovų patogumui įspūdingiausiose vietose įrengtos ir lengvai pasiekiamos žiūrovų zonos.

Žiūrovų zonose bus galima ne tik mėgautis gražiausiais vaizdais, tačiau ir pasistiprinti lauko kavinėse, pasišildyti prie laužo ar pasinaudoti biotualetais.

Antras ne ką mažiau svarbus klausimas yra laikas, kuriuo konkrečiame greičio ruože startuoja pirmieji automobiliai. Jei privažiuosite iš šoninio kelio, jums reikia suspėti likus šiek tiek laiko iki starto tam, kad galėtumėte pasistatyti automobilį ir įsikurti.

Jei norėsite atvažiuoti greičio ruožu – teks spėti prieš dvi valandas iki starto, nes būtent tiek laiko likus iki pirmojo automobilio starto ruožas pašaliniam transportui yra uždaromas. Pirmojo automobilio starto laikas būna dokumente, pavadintame „maršrutine kortele“, kurį galite rasti tose pačiose svetainėse, kur ir žemėlapius.

Tačiau šis laikas paprastai nurodomas ir įvairiuose lankstinukuose arba ralio laikraštyje, dalinamuose ralio dieną.

Kadangi greičio ruožai išdėstyti atokesnėse vietose, sunku apsieiti be automobilio. Tiek ekonomiškai, tiek ir dėl dar šaunesnės renginio atmosferos geriausia vykti su šeima ar draugų kompanija – nes ralio stebėjimas, tai ne vien žiūrėjimas į lenktyninius automobilius – tai puikus savaitgalis gamtoje, gryname ore.

Pasibaigus vienam greičio ruožui, galėsite ramiai judėti į kitą – tiesa, tam reikia susiplanuoti maršrutą iš anksto, atsižvelgiant į tai, kad keliai bus slidūs, o žiūrovų – labai daug. Planuoti maršrutą nėra sudėtinga – tam reikia susidaryti išvykimo bei judėjimo tarp greičio ruožų grafiką.

Per daug skubėti taip pat neverta – dėl nenumatytų priežasčių galite paprasčiausiai nespėti, todėl ralio stebėjimo maršruto planas neturi remtis paskutiniųjų minučių taisykle.

Žiemos ralyje labai svarbus elementas yra gera apranga – auksinė taisyklė būtų tokia, kad aprangos niekada nebūna per daug. Todėl, kai vykstate stebėti ralio nuosavu automobiliu – įsidėkite aprangos papildomai – ji neužims labai daug vietos, tačiau, labai didelė tikimybė, kad pravers.

Šalčiausia paprastai būna pirštams, todėl svarbu su savimi pasiimti labai šiltas pirštines bei gerus žieminius batus. Šilumai palaikyti labai svarbi yra karšta arbata, todėl jos reikėtų pasiimti šiek tiek daugiau.

Atskirą pastraipą privalu skirti saugumui – svarbiausiam autoralio elementui. Nors žiūrovų zonos įrengtos saugiose vietose, tačiau jei prieš startą nusprendėte paėjėti kiek tolėliau, visada paisykite trasos saugos pareigūnų patarimų ir laikykitės visų saugumo nurodymų.

Vadovaudamiesi tokia pat logika pasirinkite ir stebėjimo vietą – atminkite, kad ir naujausia technika kartais paveda, o ir geriausi ekipažai daro klaidų.

Be kita ko, rekomenduojame užsukti ir į serviso zoną, kuri šiemet žiemos ralyje įsikurs šalia Utenos miesto daugiafunkcinio sporto komplekso, K. Donelaičio g. 38. Tai puiki proga pamatyti ekipažus iš arčiau, kaip dirba profesionalių mechanikų komandos ir daug kitų neatsiejamų automobilių ralio atributų.

Pirmame greičio ruože startavę šeštadienį 8:30 val., ekipažai į serviso zoną suvažiuos dukart: 9:50 val. ir 12:50 val., o ralio finišas čia vyks 16 valandą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją