O kaip viskas paprasta buvo anksčiau! Sedanas, universalas, kupė, visureigis, kabrioletas ir rodsteris. Dauguma koncernų lipdė mašinas neišeidami iš šių tiksliai apibrėžtų rėmų, o šiandien segmentų įvairovėje ir velnias koją nusilaužtų. Iš kur jų tiek atsirado?

Daugelis automobilių pasaulio veikėjų supranta, kad XXI a. automobilistai tapo racionalesni ir pretenzingesni, reikalaujantys praktiško, ekonomiško ir sportiško kupė su visavertėmis keturiomis sėdimomis vietomis. Pageidautina, kad dar ir bagažinė būtų didesnė, jog galėtų ir trasoje palakstyti, ir į parduotuvę nuvažiuoti ir šeimą savaitgalį iš miesto išvežti.

„Viskas įskaičiuota“ srityje pionieriumi tapo „Mercedes-Benz CLS“. Sėkmė, kuri lydėjo keturdurį kupė, privertė konkurentus susimąstyti apie naujo segmento sukūrimą. Po CLS atsirado „Volkswagen Passat CC“, kuris taip pat buvo džiaugsmingai sutiktas.

Šiais metais kėbuliniai eksperimentai tęsiasi. Bavarijos laboratorijose tam buvo skirta daug dėmesio. Rezultatas pataikė tiesiai į dešimtuką ir tuo pačiu išgąsdino – BMW 5-os serijos GT buvo pagamintas ne tik labai estetiškas, bet ir praktiškas, komfortiškas ir netgi truputį sportiškas.

Gražuolis „A5 Sportback“ žavesį paveldėjo iš A5 kupė, pristatytos 2007 m. Daugelis šios markės gerbėjų, o taip pat ir vyriausiasis kompanijos dizaineris Walteris de Silva, šį modelį pavadino gražiausiu iš dabartinių „Audi“ automobilių.

Kokybė tradiciškai aukščiausio lygio

Griežtos profilio linijos, nuožulnus stogas ir ilgas variklio dangtis, firminis „snukutis“ su prisimerkusiomis akutėmis, durys be rėmų, raumeningos ratų arkos – visa tai suteikia „A5 Sportback“ neblogą įvaizdį. Tačiau terminas hečbekas šiam įvaizdžiui visai netinka, todėl „Audi“ rinkodaros specialistai šio termino nenaudoja ir siūlo „sportback“, kuris skamba solidžiai ir neįprastai.

Šis automobilis skirtas pirmiausia tiems, kuriems A4 sedanas atrodo nuobodus, o A5 kupė – per daug nepraktiška. „A5 Sportback“ kaina prilygsta kupė, todėl šį automobilį renkasi tie, kas ieško racionalaus sprendimo. Ypatingu skiriamuoju „Sportback“ bruožu yra... sportinis automobilio galas. Logika geležinė: statramsčiai čia nuožulniai pasvirę, o gigantiškos galinės bagažinės durys, papuoštos firminiais šviesos diodų žibintais, laipsniškai pereina į nedidelį „aptaką – uodegą“.

Beveik kiekvienas dizaino elementas pažįstamas iš A4 ir A5 modelių. Bet apskritai „A5 Sportback“ priimamas kaip visiškai naujas automobilis. Viduje efektas panašus. Kai tik įsitaisome S-line sėdynėse, iš karto tampa aišku, į ką „Audi“ kreipė didžiausią dėmesį. Prie valdymo svirčių, mygtukų išdėstymo ir bendros ergonomikos iškart pripranta netgi tas, kuris pirmą kartą atsidūrė prie „keturių žiedų“ vairo.

Interjeras kartais atrodo truputį primityvus, bet juk už ištikimybę tradicijoms ir yra mėgstami „Audi“ automobiliai. Čia svarbios detalės, prie kurių dizaineriai turbūt praleido ne vieną parą. Vien ko vertas variklio paleidimo mygtukas, panašus į sidabrinę monetą. Orientuotas į vairuotoją prietaisų skydelis nuteikia karingai. Prie vairo jauku ir patogu, o apie kokybę neverta net ir kalbėti – tradiciškai ji aukščiausio lygio. Tik plastiko apdirbimas šiek tiek glumina.

S-line sėdynės, už kurias reiks papildomai primokėti apie 5,4 tūkst. Lt, padengtos perforuota alkantra ir turi ištraukiamą pakojį (keleivio pusėje). Jaukumo salonui suteikia juodi statramsčiai ir juodos lubos. Užpakalinėje eilėje gali sėdėti tik du žmonės, penktam keleiviui nėra numatytos vietos – nėra nei galvos atlošo, nei saugos diržo, nei galimybės užsisakyti šiuos priedus. Tad kupė statusas patvirtintas, o praktiška mašinos paskirtis – abejotina.

Negana to, dėl galinių nuolaidžių galinių statramsčių, aukštesni nei 175 cm keleiviai remsis galva į lubas, o vietos kojoms gale visiškai pakanka. Gerai profiliuotas sėdynes skiria porankis, kurio paprastas funkcionalumas nustebino. Trumpai tariant, „A5 Sportback“ mašinoje norisi sėdėti prie vairo, o ne keleivio sėdynėje.

Prastas galinio vaizdo matymas

„A5 Sportback“ variklį galima rinktis iš keturių benzininių ir trijų turbodyzelinių. Silpniausias benzininis TFSI yra 1.8 l, 160 AG, po jo eina 2.0 l TFSI (180 ir 211 AG) ir atmosferinis V6, 3.2 l, (265 AG, 330 Nm).

Dyzelinių variklių pasiūlą sudaro 2.0 l TDI (170 AG, 350 Nm), 2.7 l TDI (190 AG, 400 Nm) ir 3.0 l TDI (240 AG, 500 Nm). Na, o ypač maniakiškai nusiteikusiems siūloma 333 AG turbo V6 versija.

Išbandėme „A5 Sportback“ versiją su 2.0 l, 211 AG benzininiu varikliu su tiesioginiu kuro įpurškimu, varomą visais ratais ir naujausia septynių laipsnių robotizuota pavarų dėže. Šis automobilis pasirodė stebuklingai subalansuotas ir harmoningas. Preselektyvinė pavarų dėžė su dviejų sankabų sistema reaguoja žaibiškai. Ant vairo yra mechaniniam pavarų perjungimui skirti „sparneliai“, bet daugeliu atvejų jie visai nereikalingi.

Maksimalus sukimo momentas (350 Nm) pasiekiamas esant 1500 aps./min., o malonumas pratęsiamas iki 4200 aps./min. Turbinos švilpesys vos girdimas, tačiau jos produktyvumas verčia abiem rankomis laikytis vairo ir ženkliai padidina adrenalino kiekį kraujyje. Dinamika suteikia išties begalinį malonumą.

Vairuojant „A5 Sportback“ dingsta „didelės mašinos“ vairavimo pojūtis. Kartais net atrodė, tarsi važiuotum TT modeliu. Posūkiuose automobilis ant kelio laikosi puikiai, vairo informatyvumas taip pat nusipelno vien tik pagyrimų. Praktiškai visomis kelio dangomis automobilis važiuoja lygiai, dinamiškai, pakaba pakankamai gera.

Testuojamas automobilis buvo aprūpintas pažeminta važiuokle „S line“, kuri susidoroja su kelio nelygumais, jautriai reaguodama į trajektorijos pasikeitimą. Tiesa, miesto sąlygomis važiuoklė gali pasirodyti kietoka, bet tai įpročio reikalas. Reiklesniems pirkėjams siūloma kintama važiuoklė su kietumo nustatymo galimybėmis.

Mieste susidūrėme su dar viena „Sportback“ problema – siaubingu galinio vaizdo matymu. Manevruoti atbuline eiga yra sudėtinga, parkavimo pagalbos sistema yra būtina. Ne pro šalį būtų ir tradicinis tokio tipo automobiliams hečbeko valytuvas, tačiau kaip jau buvo minėta, „A5 Sportback“ ne hečbekas, tad valytuvo ir nėra.

Trūksta emocijų

Malonus vairavimas džiugina ir pamalonina, bet „A5 Sportback“ visai nesugeba nustebinti. Viskas per daug paprasta, suprantama ir numatoma. Galbūt daugumai „keturių žiedų“ mėgėjų to ir reikia? Mums pasirodė, kad „A5 Sportback“ modelis nesuteikia emocijų, jos tiesiog palaidotos po tonomis konservatizmo.

Peržiūrėję bazinės komplektacijos sąrašą, eilinį kartą įsitikinome, kad „Audi“ nesistengia įtraukti į šį sąrašą reikalingų dalykų. Pats pigiausias „Sportback“ su 180 AG, mechanine pavarų dėže, varomas priekiniais ratais kainuoja beveik 120 tūkst. Lt, bet į šią kainą neįeina nei sėdynių šildymas, nei „Cruise“ kontrolė.

„Audi A5 Sportback“ neginčijamai yra automobilis, skirtas išreikšti įvaizdį. Jis sukurtas laviruojant tarp kompromisų: išlaižytas sportiškumas iš pirmo žvilgsnio atrodo mielas, bet greitai atsibosta. Paaukojamas komfortas, kuris šiuo atveju turbūt svarbesnis, nes jeigu norisi tikros dinamikos, tam yra nesenstantis TT, o jeigu žūtbūt reikia suderinti sportiškumą ir galią, važiuokite RS4. Bet „A5 Sportback“ būtinai pavergs širdį veržliu dizainu, plačiu variklių pasirinkimu ir vokiška kokybe, tiesa, ir didele bagažine. Tiksliau patogia bagažine, savo tūriu nesiskiriančia nuo A4 sedano.

Pliusai: dizainas, platus variklių pasirinkimas, pavarų dėžė S-tronic, valdymas.

Minusai: žemos lubos automobilio gale, prastas galinio vaizdo matymas, skurdi bazinė įranga, keturios sėdimos vietos be galimybės užsisakyti penkių sėdimų vietų versiją.

„Audi A5 Sportback“ vizitinė kortelė

Variklis: 2.0 l, TFSI R4 DOHC

Degalai: benzinas

Galia: 155 kW/211 AG/4300-6000 aps./min.

Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1500-4200 aps./min.

Pavarų dėžė: 7 laipsnių robotizuota

Varantieji ratai: visi

Ilgis: 4711 mm

Plotis: 1854 mm

Aukštis: 1391 mm

Važiuoklės bazė: 2810 mm

Svoris: 1615 kg

Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 6,6 sek.

Vidutinės degalų sąnaudos: 7,4 l

Bagažinės talpa: 480/980 l

Kaina: nuo 118,5 tūkst. Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją