Vis dėlto šiandien, kai automobilių gamintojų konvejeriai išsimėtę po visą pasaulį, stereotipai po truputį ima griūti. Neseniai iš bankroto išsivadavęs „General Motors“ koncernas daug vilčių deda į Pietų Korėjoje gaminamą „Chevrolet Cruze“ modelį. Estijos portalo DELFI žurnalistai išbandė šį išraiškingą sedaną.

Vietoj „Lacetti“ modelio gaminamas naujasis „Chevrolet“ automobilis buvo pristatytas pernai Paryžiaus automobilių parodoje ir drąsiai įžengė į C segmentą. Naujo varžovo sulaukę konkurentai krūptelėjo ne be reikalo – krizės sąlygomis žmonės ėmė ne tik atidžiau žvilgčioti į piniginės turinį, bet ir pradėjo dažniau užsukti į plastmase kvepiančius Pietų Korėjoje pagamintų automobilių salonus. Galima teigti, kad ekonominiu sunkmečiu prekinis ženklas nebėra toks svarbus, nes potencialūs pirkėjai vis labiau vertina automobilio įrangą, kurią gaus už sumokėtus pinigus.

Daugelis dar ir norėtų, kad jų „biudžetinis automobilis“ gerai atrodytų. Tokių pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Pažvelkite į naujus „Kia Soul“ arba „Hyundai Genesis“. Akivaizdu, kad jų dizaineriai tikrai moka gražiai piešti, o kai kalba ima suktis apie patikimumą, gamintojai ištraukia pagrindinį kozirį – 5-7 metų garantiją, o tai renkantis naują automobilį priverčia susimąstyti.

„Skolinti“ dizaino elementai

„Velniai griebtų, juk jis visai gerai atrodo“, – tai buvo pirma į galvą šovusi mintis išvydus „Chevrolet Cruze“.

Į akis krito ilgas variklio dangtis, „raumeningos“ ratų arkos, išlenkta stogo linija, kuri suteikia automobiliui keturių vietų kupė šarmą. Sedanui sportiškai agresyvią išvaizdą suteikia automobilio priekis, kurio akcentas – į dvi nelygias dalis perskirtos radiatoriaus grotelės, ant kurių puikuojasi auksinės spalvos „Chevrolet“ ženklas.

Tačiau atidžiau pažvelgus, susidaro įspūdis, kad daugelis dizaino elementų jau kažkur matyta. Stogo linija primena apie tolimą giminystę su „Opel Insignia“, užpakaliniai žibintai panašūs į „Honda Civic“ sedaną.

„Deja vu“ sustiprėjo persėdus prie „Chevrolet Cruze“ vairo. Salono dizainas, vairaratis, prietaisų skydelio ekranas, oro kondicionieriaus sklendės ir daugelis mygtukų daugeliu atveju tokie pat, kaip ir „Opel Insignia“. Vis tik „Chevrolet Cruze“ salonui solidumo suteikia griežta simetrija, linijų lengvumas ir juodos plastmasės derinimas su šviesiai pilku veliūru.

Jau spėjus sugriauti keletą stereotipų, galima rasti dar vieną šio sedano privalumą: sėdėti prie vairo yra stebėtinai patogu. Nepaisant vairuotojo gabaritų, dėl pakankamo sėdynės ir vairo kolonėlės reguliavimo galima be vargo surasti idealią sėdėsenos poziciją.

Minkštos priekinės sėdynės su puikiomis šoninėmis atramomis tarsi kviečia į savo glėbį, iš kurio nesinori ištrūkti. Gamintojų teigimu, užpakalinės sėdynės pritaikytos trims keleiviams, tačiau vidurinė vieta ypač nepatogi – geriau būtų transformuoti ją į plačią rankų atramą su dviem stiklinių laikikliais ir automobilio gale keliauti dviese. O dėl įspūdingos šio sedano važiuoklės bazės sėdintiems gale yra erdvu, keleiviai gali ištiesti kojas ir gerėtis peizažu pro didelius langus.

Sportišku važiavimu nepasižymi

Pasukus užvedimo raktelį, „korėjietis“ atsiliepia dusliu 1,8 l variklio garsu. Reikia pripažinti, kad agregatų pasirinkimas nėra didelis: du benzininiai (1,6 l ir 1,8 l) bei vienas 2,0 l dyzelinis su tiesioginio įpurškimo sistema.

Po bandymams skirto automobilio variklio gaubtu taikiai „ganosi“ 141 „arklys“. „Chevrolet Cruze“ aprūpintas stebėtinai gera 6 laipsnių automatine pavarų dėže, kuri suteikia tolygų pagreitėjimą ir neblogą kuro ekonomiją. Ši transmisija turi pusiau automatinį režimą, tačiau per trijų dienų automobilio bandymus jo nelabai prireikė – tik truputį atleidus akseleratoriaus pedalą, „automatas“ tuoj pat reaguoja perjungdamas žemesnę pavarą.

Pastebimesnis pagreitėjimas jaučiamas kai variklio apsukas rodanti rodyklė įveikia 3000 žymą. Būtent tada pasiekiamas maksimalus kuklių 176 Nm sukimo momentas ir sedanas žvaliai šauna į priekį. Tiesa, nuspaudus akseleratoriaus pedalą ir pasiekus aukštų apsukų diapazoną, „Chevrolet Cruze“ pradeda triukšmauti kaip skalbimo mašina pasiekusi gręžimo režimą.

Reikia pripažinti, kad „Chevrolet Cruze“ nemėgsta staigių pagreitėjimų, o jo stichija – miesto srautas arba užmiesčio magistralė. Automobilio važiuoklę galima pagirti įveikiant miesto gatvių duobes, o posūkiuose „korėjietis“ taip pat laikosi stabiliai.

Maloniausias aspektas – automobilio kaina

Verta pažymėti, kad nepaisant „biudžetinio automobilio“ statuso, „Chevrolet Cruze“ turi palyginti padorią komplektaciją.

Išbandytas modelis buvo LT versijos, kurio įrangą sudaro automatiniai žibintai, lietaus daviklis, kokybiška audio sistema su 6 garsiakalbiais. Taip pat šios įrangos automobilyje montuojamos 6 saugos pagalvės, 17 colių ratai ir automatinė klimato kontrolė. Už papildomą mokestį dar galima įsigyti DVD navigaciją, taip pat veliūrinį saloną pakeisti odiniu.

Vidutinės kuro sąnaudos su automatine pavarų dėže yra apie 8 l/100 km. Pasak gamintojų, mechaninė pavarų dėžė padeda sutaupyti dar viena litrą degalų 100-ui km.

Bet visų maloniausia – automobilio kaina. „Chevrolet Cruze“ bazinė versija kainuoja nuo 46 tūkst. Lt, o išbandyta LT versija – 65,5 tūkst. Lt.

Šiais laikais automobilio statusas „biudžetinis“ tikrai nėra įžeidimas, ypač kai toks automobilis turi daug šiuolaikinių funkcijų ir pagamintas ant patikrintos „Opel Astros“ platformos.

Taigi „Chevrolet Cruze“ griauna stereotipus apie Pietų Korėjos automobilių pramonę. Užsitikrinęs „General Motors“ palaikymą, „Chevrolet“ žengė didelį žingsnį į priekį.

Kuro ekonomijos ir pagreitėjimo iki 100 km/val. rodiklius truputį blogina automatinė pavarų dėžė, bet net ir tai negadina bendro vaizdo. Kartu su ypač sėkminga „Insignia“, „Chevrolet Cruze“ gali grąžinti „General Motors“ buvusią šlovę.

„Chevrolet Cruze“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1800 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 104 kW/141 AG/6200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 176 Nm/3800 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4597 mm
Plotis: 1788 mm
Aukštis: 1477 mm
Važiuoklės bazė: 2685 mm
Svoris: 1315 kg
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val.: 11,5 sek.
Maksimalus greitis: 185 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,8 l/100 km
Bagažinės tūris: 450 l
Kaina: 65,5 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 46 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją