Ekonominis žygis įrodė, kad taupiai ir saugiai galima važiuoti ne tik su naujausiais, modernesnių technologijų, o kartu ir gerokai ekonomiškesniais automobiliais, bet ir su tikrais monstrais, kurių variklio darbo tūris viršija 3 litrus.

„Prieš šį žygį automobilis tebuvo nuvažiavęs mažiau nei 1500 kilometrų, todėl neabejoju, kad kuro sąnaudos prie kiek didesnės automobilio ridos būtų buvusios dar mažesnės, - kalbėjo 1,3 litro darbo tūrio variklį turintį „Toyota Urban Cruiser“ vairavęs Mindaugas Grinius, kuris 100 km kelio pasiekė 4,750 litro vidutines degalų sąnaudas ir tenkinosi antrąja vieta E2 klasėje.

Antruosius prizininkus M. Grinių ir Adomą Šablevičių nuo pirmosios vietos laimėtojų šioje klasėje, energetikų autoklubo atstovų Vido ir Justo Bauševičių, vairavusių to paties litražo „Mitsubishi Colt“, skyrė vos 58 gramų deficitas.

Tokį pat automobilį kaip ir antrieji vairavę tretieji prizininkai Viktoras Armalis ir Gytis Markauskas 100 km kelio sunaudojo vidutiniškai 500 gramų degalų daugiau.

Nors ir naujas „Toyota IQ“ automobilis, tačiau itin ekonomiškas jo vos 996 kub. cm. darbo tūrio variklis Linui Butkui ir Gediminui Petrylai leido džiaugtis pirmąja vieta E1 klasėje. Šis tandemas 100 km kelio sunaudojo 4,314 litro ir pranoko antroje vietoje likusius UAB „Vilniaus energija“ atstovus Valerijų Galiutą su Viliumi Jasevičiumi („Renault Clio“) bei tokį pat automobilį vairavusius trečiuosius prizininkus Ąžuolą Žadeiką ir Jovitą Vaitkutę.

Ne mažiau atkakli kova dėl gramų virė E5 klasėje, kur su tikru miesto mažyliu „Smart for two“, turinčiu vos 599 kub. cm. darbo tūrio variklį, pergalę šventė ką tik sugrįžęs po įspūdingo, mėnesį trukusio žygio po buvusios Tarybų sąjungos respublikas Vitoldas Milius su šturmane Roma Baliene. Jie 100 kilometrų sudegino 4,439 litro, arba beveik tiek pat, kiek šiam mažyliui deklaruoja gamintojai.

Antri šioje klasėje liko tokį pat automobilį vairavę „Satrus-ATN“ ekipos nariai Stasys Grigaliūnas su Ilona Singeliene, o trečioji vieta E5 klasėje atiteko daugiau nei dvigubai didesnį ir sunkesnį „Škoda Superb“ automobilį, kurio variklio litražas lygiai tris kartus didesnis nei „Smart for two“, vairavusiems nuolatiniams tokių žygių dalyviams ir prizininkams, „Škoda Lietuva“ komandos atstovams Renaldui Gabartui ir Linui Barščevičiui.

Su „Fiat Bravo“ ED6 klasėje pergale džiaugėsi „Autobrava“ ekipos nariai Salys Grigaliūnas ir Paulius Markauskas, 100 km kelio sunaudoję 4,671 litro degalų, o galingesnėje ED8 klasėje nugalėjo žurnalo „Transportas“ Irmanto Petronio ir Dano Brazausko duetas, kurių vairuojama 2,2 litro darbo tūrio variklį turinti „Toyota Rav4“ irgi nebuvo „raji“. 100 km kelio ekipažas sudegino vidutiniškai 5,137 litro dyzelino.

Antrąją vietą šioje klasėje užėmė elektrėniškių Valentino ir Vilmos Kovalenkų šeimyninis ekipažas su visureigiu „Mitsubishi Pajero“, 100 km kelio sudeginę 8,826 litro dyzelino. Tai buvo rajausias ekonominio žygio automobilis, tačiau atsižvelgus į jo ratus sukančio 3,2 litro variklio darbo tūrį tokių rezultatų pavydėtų daugelis, vairuojančių panašius automobilius.

Absoliuti Jono ir Loretos pergalė

Ilgai lauktą absoliučią pergalę šventė nuolatiniai ekonominių žygių dalyviai, jungtinės „Volkswagen-Autobild LT“ komandos nariai Jonas Okmanas ir Loreta Žilinskaitė. Jie vairavo 2,0 litro darbo tūrio variklį turintį „Volkswagen Golf TDI“ automobilį, kuriam nuvažiuoti 100 km kelio užteko vos 3,717 litro dyzelino.

Antrąją absoliučios įskaitos vietą iškovojo „Vilniaus energijos“ Tado Steponėno ir Sauliaus Rukšėno ekipažas, vairavęs 1,9 litro darbo tūrio „Renault Laguna“ automobilį, kuriam 100 km kelio užteko 3,825 litro degalų.

Trečiąją vietą užėmė „Litbiomos“ Arūno Bruzgulio ir Alekso Jakšto duetas, su 1,9 litražo „Škoda Oktavia“ 100 km kelią nuvažiavę su 4,073 litro dyzelino.

Visi šie ekipažai atitinkamai tokias pačias vietas užėmė ir ED7 automobilių klasėje.

17-kai automobilių – 353 litrai degalų

„Džiugina ne tik geri žygio dalyvių atsiliepimai apie pasibaigusį renginį, - dalydamas apdovanojimus kalbėjo Lietuvos žurnalistų autoklubo valdybos narys, vienas pagrindinių žygio organizatorių Valdas Juozas Vilūnas. - Žygio šūkis, raginantis važiuoti protingai ir taupiai, pateisino lūkesčius. Visi 17 ekipažų ne tik saugiai įveikė nelengvą 426,670 km trasą, nusidriekusią kaip to reikalauja tarptautiniai tokių varžybų nuostatai asfalto, žvyro ir net akmenimis grįstais keliais, bet ir eilinį kartą įrodė, kad ir važiuojant taupiai bei saugiai suspėti galima visur ir visada.“

Renginio organizatoriai suskaičiavo, kad septyniolika ekonominio žygio dalyvių visą 426,670 km ilgio maršrutą įveikė sunaudoję 353,66 litro kuro (vidutiniškai po 20,8 litro kiekvienam automobiliui).

Bendra degalų kaina – 1230,74 lito arba vidutiniškai 72,40 lito kiekvienam ekipažui.

O dabar pagalvokime – ar visada 426 km kelionėje tenkinsimės 72,4 lito suma? Žygio dalyviai įrodė, kad jos užtektų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją