Lenktynininkai tikėjosi, kad pakaks poilsio, tačiau bacila prikibo ne juokais ir per Europą teko keliauti vis dar prastai jaučiantis. Iš Kylio “Neptūno” ekipažas išvažiavo apie 8 ryte ir Marselį pasiekė 11 valandą vakaro po 1500 km kelionės. Būtų visai geras etapas, tik i įskaitą neįeina.

Gruodžio 29 – poilsio dieną, mat kelionė truko trumpiau, nei tikėtasi. Truputi pailsėję, 30d. ryte lietuviaičiai “prisidavė” techninei komisijai. Nors buvo viliamasi, kad iki pietų Viskas bus baigta, tačiau realybė buvo visai kitokia. “Neptūno” automobilį tikrino jaunas, energingas ir nepatyręs teisėjas, kuriam šio automobilio tikrinimas, matyt, buvo vienas pirmųjų jo karjeroje. Pasiėmęs FIA knygelę jis automobilį pradėjo tikrinti lyg prieš F1 lenktynes. Trūkumų sąrašas augo kaip ant mielių, vyrukas buvo ne juokais nusiteikęs: nėra masės jungiklio keleivio pusėje, kuro bake trūksta alsuoklio bei atbulinių vožtuvų, net atrado gesinimo sistemos vamzdelio pažeidimą. Toliau dar gražiau: liepia iš mašinos iškrauti visus daiktus, lenktynininkų palapinės, miegmaišiai, asmeniniai daiktai ir visokios kitokios smulkmenos keliauja ant žemės.

Padėtį kiek pataisė prisistačiusi televizijos grupelė. Paklausus kas darosi ekipažo vairuotojas Gintas Petrus netylėjo, išsakė ką galvojo apie juos tikrinantį jaunuolį, ir kad tik iš užsieniečių taip tyčiojasi, skundėsi, kad jei būtų prancūzas - taip nebūtų, ir kad pernai ta pati mašina be problemų praėjo tech. komisiją.

Vairuotojas tikrintojui tiesiai i akis pasakė, kad jis kabinėjasi prie smulkmenų. Komisarui teko aiškintis su lenktynių organizatoriais ir šie nenorėdami triukšmo televizijos atstovų akivaizdoje perdavė lenktynininkams 3 taisytinų trūkumų sąrašą. Lietuviams pavyko išsiderėti, kad jei šiuos 3 trukumus pataisys, tai daugiau priekabių nebus.

Teko ieškoti automechanikų, dirbančių prieš šventes, o tokiu Prancūzijoje nedaug. Už 40 km nuo Marselio pavyko rasti “Toyota” servisą, kur “Toyota France” komanda atlieka paskutinius pasiruošimus. Reikia spėti atlikti pataisymus iki 15 valandos, o jau 13.30.

Lenktynininkai skubiai per kamščius patraukė iš Marselio ir apsidžiaugė servise radę Patricką Lardeau, dalyvavusį praėjusių metų lenktynėse. Jis davė masės atjungėją, mechanikas tuoj pat ji įtaisė, kitam servise meistras išmontavo gesinimo sistemos vamzdelį, kuris buvo trūkęs prie jungties, taigi, šį kiek patrumpinus jau buvo galima važiuoti atgal i techninę kontrolę. Sugrįžus komisaras jau buvo supratęs, kad ne visos mėgėju mašinos tokios, kaip F1.

Sekantį vakarą - nauji metai, “Neptūno” ekipažas po vakarienės su švedais užsuka į restoraną kur naujuosius sutikinėja visi lietuviai švenčia, o po šampano taurių ir Naujųjų sutikimo namo teko kulniuoti, mat taksi lietuviams nepavyko surasti.

Lenktynių prologas ekipažui tikrai nebuvo įdomus, nesisekė starte įjungti priekinio tilto, teko startuoti pavėlavus, vairuotojas paskuba ant supiltų kalniukų, mašiną skaudžiai mėto. Teko važiuoti visai lėtai ir etapas buvo baigtas pačiame gale. Gal kita diena bus geresnė. Dakaras starte nesibaigia.

Ir tikrai, sekančią dieną viskas daug geriau: per kalnus ir akmenis jau teko važiuoti praėjusių metų lenktynėse, lietuviai važiuoja atsargiai, bet baigia 107 pozicijoje aplenkę nemažai automobilių.

Toliau - Ispanija, ir pliažas. Po to - į laivą ir už vairo teks sėsti tik sausio 5d. Tunise.

Dabar svarbiausia užduotis lietuviams - išsigydyti gerkles nuo peršalimo.

Gintas Petrus