Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, jame be gausiausio greičiausių šalies plunksnos brolijos narių būrio varžėsi ir kolegos iš Lenkijos, Estijos, Latvijos ir Ukrainos. Prie starto linijos penktadienio rytą išsirikiavo 34 ekipažai, o ralio finišo liniją šeštadienį kirto 32.

Sunkus dviejų dienų maratonas

Nors ralis vyko dvi dienas, tačiau jo varžybų programa buvo intensyviausia iš visų iki šiol vykusių analogiškų ralių.

Per dvi dienas tarptautinio žurnalistų ralio dalyviams teko įveikti net 720,39 kilometro ilgio maršrutą, kuriame buvo 19 specialiųjų ir greičio ruožų, o jų bendras ilgis siekė 53,18 kilometro. 51,18 kilometro greičio ir specialiųjų ruožų driekėsi asfalto danga ir tik 2 km. – žvyro su suplūkta danga keliais.

Varžybų, į kurias penktadienį stojo kabinetų rimtį palikę žurnalistai, solidumą liudijo ir storiausia, beveik 100 puslapių ralio maršrutinė knyga, kurią dalyviai gavo tik atvykę į ralio bazę Užutrakyje.

“Ilgą trasą parinkome siekdami, kad kolegos iš užsienio šalių ne tik turėtų progą palenktyniauti su mūsų žurnalistais, bet ir pamatytų reikšmingas Lietuvos istorines vietas, išvystų tikrą gamtos grožį”, - varžybų atidaryme kalbėjo ralį rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Mindaugas Grinius.

Žurnalistai varžėsi keturiose klasėse, suskirstytose pagal jų automobilių išvystomą galingumą. Jie kovojo ne tik dėl čempionų laurų, bet ir dėl daugelio specialiųjų vertingų prizų, kuriuos įsteigė šio renginio rėmėjai.

Pirmą kartą šių varžybų istorijoje atsirado atskiros ralio rėmėjų ir svečių klasės.

Ralis nestokojo ir siurprizų

Daugiausia emocijų kėlė ne margaspalvis, vienas kitam nuolaidžiauti nelinkęs ralio dalyvių būrys, o pačios lenktynės.

Jau pirmajame “Žvyro karjerų” greičio ruože svariausią paraišką pateikė nuolatiniai Lietuvoje rengiamų žurnalistų ralių dalyviai, svečių klasės atstovai Vytas Bilinskas ir Linas Gatautis, su galingu “Mitsubishi Lancer Evo VIII” laimėję šią greičio rungtį.

Nedaug nuo jų atsiliko ir Dainius Leonavičius su Lina Leonavičiūte (“Nissan Almera”) bei nė vieno tokio ralio dar neparaleidęs “Vilniaus dienos” žurnalistas Renaldas Gabartas su Vincu Gerdžiūnu (“Volkswagen Golf”).

Tačiau jau antrajame greičio ruože sportininkų laukė netikėtas siurprizas, kurių ne vieną šiame ralyje pateikė irgi nuolatinis šių varžybų vadovas Gintautas Šlėderis. Mat ralio dalyviams, vos pasiekusiams Aukštadvarį, teko persėsti į ... kartus. O šios rungties nugalėtoją lėmė kartu važiavusių vairuotojo ir jo šturmano bendras rezultatas.

Sėkmė čia lydėjo “Formulės-1” lenktynių komentatorių Arūną Volungevičių ir jam talkinusį Ąžuolą Žadeiką, kurie Aukštadvario kartodrome užtruko trumpiausiai – 2 min. 36,72 sek. Jie pranoko R. Gabartą su V. Gerdžiūnu ir trečiuosius prizininkus, svečius iš Estijos Toomą Vabamae ir Mikką Maateną.

Dar iki prasidedant raliui daugelis jo dalyvių bene rimčiausiu egzaminu, turėsiančiu nemenkos įtakos varžybų baigčiai, laikė ralio informacinio rėmėjo – dienraščio “15 min.” vardu pavadintą greičio ruožą Kačerginės “Nemuno žiedo” trasoje.

“Nemuno žiedo” trasoje buvo surengtos net kelios greičio rungtys, o jose dominavo tie patys favoritai, kuriems ant kulnų lipo ir dienraščio “15 min.” atstovas Tomas Balžekas su Indre Prelgauskaite (“Subaru Impreza”) ir svečių iš Latvijos Martino Dzeničio ir Baibos Zvaigznės ekipažas su “Volkswagen Golf GTI”.

Antrą dieną – nuo Trakų iki Panevėžio

Paskutinę ralio dieną jo dalyvių laukė lemiamos kovos, kurių rungtys buvo išsibarščiusios pakeliui nuo ralio bazės Trakuose iki Panevėžio. Ir jose virė nė kiek nelengvesnė kova, nei pirmąją dieną.

Ne sekundės, o jos dešimtosios jos dalys skyrė nugalėtoją nuo kitų prizininkų prie neseniai duris atvėrusio “Mototoya” salono Vilniuje trumpiausiame ralio programoje buvusiame specialiajame ruože, kur pergalę šventė D. Leonavičius, pranokęs Liną Butkų su Adomu Šablevičiumi (“Toyota Yaris”) ir Kęstutį Taškūną su Andrejumi Savčenka (“Opel Astra).

Net du kartus ralio dalyviai išbandė “SEB Lizingo” greičio ruožą, kuris driekėsi vienintelėje ne asfalto dangą turinčioje “Versmės” ralio kroso trasoje. Pirmąkart čia greičiausias buvo svečio K. Taškūno ekipažas, pranokęs Leonavičių ir tėvo bei sūnaus Valdo ir Pauliaus Valiukevičių ekipažą, važiavusį su “Toyota Corolla”.

Tačiau antrąkart susigrūmus šiame greičio ruože jokių vilčių varžovams nepaliko “Autopiloto” laidos vedėjas Ramūnas Fetingis su Laura Sondeckyte, vairavę “Seat Leon” automobilį. Beje, šis duetas savo pirmąjį rezultatą pagerino beveik 10 sekundžių.

Itin atkakli kova dėl dešimtųjų sekundės dalių virė ir prie Panevėžio “Babilono” prekybos centro.

Čia pergalę šventė R. Gabartas su V. Gerdžiūnu. Rungties nugalėtojai mažesne nei sekundės persvara pranoko D. ir L. Leonavičių ekipažą ir trečioje vietoje likusius nuolatinius Lietuvoje rengiamų žurnalistų ralių dalyvius, kolegas iš Lenkijos Jaceką Jureckį ir Arkadiuszą Raszewskį, vairavusius galingą “Seat Leon”.

Beje, šis žurnalistų iš Lenkijos ekipažas laimėjo du greičio ruožus iš 19. Tris greičio ruožus bendroje ralio įskaitoje laimėjo R. Gabarto, po vieną – D. Leonavičiaus, R. Fetingio, A. Volungevičiaus ir K. Taškūno ekipažai, o daugiausia – net 10 greičio ruožų pranašesnis už varžovus buvo svečių klasėje rungtyniavęs V. Bilinsko ir L. Gataučio tandemas.

Nugalėtojų garbės pakyla

Tad netenka stebėtis, kad šis duetas tapo ir absoliučios ralio įskaitos nugalėtoju. Svečiai visus greičio ruožus įveikė per 43 min. 02,43 sekundės.

Jie tik 55,91 sek. pranoko antroje absoliučios įskaitos vietoje likusius R. Gabartą ir V. Gerdžiūną, kurie šventė pergalę galingiausių automobilių – per 2000 kubinių centimetrų darbo tūrio variklius turinčių klasėje.

Antrąją vietą šioje klasėje iškovojo R. Fetingio ir L. Sondeckytės ekipažas, pranokęs trečiuosius prizininkus J. Jureckį ir A. Raszewskį.

Beje, šis Lenkijos tandemas jau ne pirmi metai iškovojo ir Lietuvos žurnalistų sąjungos prizą, tradiciškai skiriamą greičiausiam užsieniečių ekipažui.

Iki 2000 kub. cm klasėje nugalėjo D. Leonavičius su L. Leonavičiūtė, ryškia persvara aplenkęs antruosius prizininkus, Ukrainai atstovavusį Olegą Ziką ir Gintarą Mikalauską (“Opel Astra”) ir trečioje vietoje likusius “Autosporto” atstovus Artūrą Pakėną ir Eidvilę Pakėnaitę (“Subaru Impreza”).

Iki 1600 kub. cm. klasėje pergalę iškovojo L. Butkus su A. Šablevičiumi, pranokę antruosius prizininkus V. ir P. Valiukevičių ekipažą ir trečioje vietoje likusius “Formulės-1” komentatorių Kristijoną Kaikarį ir Vilmą Kaikarienę, kurie vairavo neseniai Lietuvoje debiutavusį mažylį “Fiat 500”.

Dyzelinių automobilių klasėje savo pranašumą įrodė A. Volungevičius su Ą. Žadeika, vairavę “Renault Clio”. Antroje vietoje liko Valdas Juozas Vilūnas ir Laura Gervytė (“Citroen C4”), o trečioje – Dainius Ožalas ir Kristina Ragauskienė (“Opel Astra”).

Šiemet laipteliu aukščiau pakilo ir šeimyninis Rimanto ir Rapolo Zapalskių ekipažas, su “Volkswagen Golf” užėmę antrąją svečių įskaitos vietą ir aplenkę trečiuosius prizininkus Henriką Statkų su Jurijumi Basovu (“Mitsubishi Lancer Evo VIII”).

VIP klasėje sėkmė lydėjo “Subaru Impreza” vairavusius Paulių Sprindį ir Marių Užkuraitį. Jie pranoko antruosius prizininkus Joną Urboną ir Ievą Čejauskaitę (BMW Z4”) ir trečiuosius - Mindaugą Rudį ir Viliją Džiovėnaitę (“Honda Accord”).

Komandinę įskaitą laimėjo “Texaco-Karcher” ekipa, pranokusi “Žalių žmogeliukų” komandą ir trečioje vietoje likusią “Volkswagen TSI-DSG Team”, kurią sudarė vien Latvijos žurnalistai.