„Porsche Carrera Cup Deutschland“ serijoje startavo Andžejus Dzikevičius, „Volkswagen Polo Cup“ – Marius Slaboševičius, o Nerijus Dagilis su Giedriumi Barysu rengiasi išbandyti jėgas keliuose 10–24 valandų ištvermės lenktynių maratonuose.

Lyderiai arčiau

Pernai Nemunas Dagilis tapo pirmuoju lietuviu, sulaukusiu kvietimo į „Porsche Mobil 1 Supercup“ taurės varžybas, vadinamas neoficialiu kėbulinių automobilių pasaulio čempionatu. Jos rengiamos jau šešioliktus metus „Formulės-1“ trasose prieš pat automobilių sporto Everestu laikomas karališkąsias lenktynes, todėl sulaukia milžiniško dėmesio.

Pastaraisiais metais „Porsche Mobil 1 Supercup“ išgyveno ypatingą pakilimą. Dalyvauti šiose varžybose veržiasi daugybė tituluotų profesionalų, gyvenančių vien tik iš automobilių sporto. Šios srities specialistai lygina, kad prieš keletą metų „Porsche Mobil 1 Supercup“ dalyvių pirmo dešimtuko meistriškumas smarkiai skyrėsi nuo likusių varžovų, o dabar sąlygiškai lėtų sportininkų čia apskritai nebeliko.

N. Dagilis, vertindamas patirtį, gautą keliuose šių lenktynių etapuose, pripažino, kad nors visa tai ir žinojo, vis vien patyrė šaltą dušą. Lietuviui keletą kartų net nepavyko įveikti vadinamosios 107 proc. taisyklės barjero (teisėjai draudžia startuoti sportininkui, jei per kvalifikacines lenktynes jo rezultatas būna 7 proc. blogesnis nei lyderio).

„Šiais metais dalyvavau dviejose treniruočių stovyklose Bahreine ir Belgijoje. Pirmi įspūdžiai gana geri, nes abiejose trasose pavyko važiuoti kur kas greičiau nei praėjusių metų vasarą ir lyderiai nebeatrodo tokie antžmogiai. Pernai 4,5 km ilgio trasoje už greičiausiai lėkusį lenktynininką buvau lėtesnis 8–9 sekundėmis, o dabar – maždaug 4–5 sekundėmis. Vidutiniokams pralaimime labai nedaug ir sezono antroje pusėje tikiuosi su jais rimtai pakovoti“, – pasakojo N. Dagilis.

Paklaustas, ar nesvarstė galimybės startuoti žemesnio lygio „Porsche Carrera Cup Deutschland“ čempionate, Nemunas tvirtino, kad abiejų čempionatų biudžetai labai panašūs, todėl su komandos bičiuliais nutarė mokytis iš pačių geriausių.

„Galimybės dalyvauti „Carrera Cup Scandinavia“ čempionate net nesvarstėme, nes ten beveik visos trasos trumpos, vidutinis greitis sąlygiškai mažas. Paskui pakliuvus į Monzos ar Silverstono trasą, kuriose vidutinis vieno rato greitis viršija 180 km/val., važiuoti būna tik sunkiau“, – samprotavo N. Dagilis.

Nemunas patvirtino, kad jei nekils nenumatytų kliūčių, startuos visuose 12-oje „Porsche Mobil 1 Supercup“ etapų.

Atradimų laikas

Sportininkas taip pat džiaugėsi per pirmas šio sezono treniruotes sulaukęs vertingos pagalbos iš komandos narių.

„Uwe Alzenas, su kuriuo drauge važiuojame „SPS Performance“ komandoje, yra labai geras sportininkas, bet tikrai ne pats geriausias pedagogas ir pagalbininkas mėginant prisijaukinti tikrai didelį greitį. Tačiau itin daug naudingų pamokų gavome iš kito komandos nario, šveicaro Marco Benzo. Jo padedamas itin sparčiai pažangą daro mano brolis Nerijus. Jis su G. Barysu ketina startuoti ilgų nuotolių, 10–24 valandų lenktynių serijose“, – pasakojo N. Dagilis.

Pirmas oficialus šio ekipažo startas numatytas gegužės 3–4 d. Hokenheime.

A. Dzikevičiaus debiutas Vokietijos „Porsche Carrera Cup“ pirmame etape balandžio 11–13 d. šioje trasoje nebuvo sėkmingas. Prastokai pasirodęs kvalifikacinėse, per oficialias lenktynes Andžejus ketvirtame rate pateko į avariją ir iš tolesnės kovos buvo priverstas pasitraukti.

Kur kas geriau sekėsi vilniečiui M. Slaboševičiui, tą patį savaitgalį išbandžiusiam jėgas „Volkswagen Polo Cup“ čempionate. Per treniruotes sugebėjęs pasiekti penktą rezultatą iš 26 varžovų, Marius Hokenheime pirmose lenktynėse finišavo devintas.

Kauniečiai užsiaugino raumenų

Sezono išvakarėse ypač geros nuotaikos „Carrera Cup Scandinavia“ čempionate antrus metus dalyvaujančių „Jutos“ automobilių sporto klubo narių nuotaikos. Jiems pavyko laiku gauti specialų dviejų aukštų vilkiką, kuriame įrengtos nedidelės dirbtuvės, vietos trims lenktyniniams automobiliams ir atsarginėms detalėms transportuoti, virtuvėlė, dušas, tualetas, poilsio zona sportininkams bei mechanikams ir t. t.

„Automobilių sporte labai svarbu turėti gerą techninę bazę. Išanalizavę, kaip šią problemą sprendžia patyrusios komandos, Portugalijoje užsisakėme „treilerį“, iš esmės niekuo nesiskiriantį nuo tų, kuriuos naudoja „Formulės-1“ komandos. Be to, padedami naujo mūsų komandos nario Peterio Wallenbergo (jis kilęs iš itin įtakingos ir garsios Švedijoje šeimos), gavome modernų ir puikiai sukomplektuotą vilkiką „Scania“, – pasakojo „Jutos“ komandos vadovas Audrius Gelžinis.

Pašnekovas itin džiaugėsi ir tuo, kad prieš pat „Carrera Cup Scandinavia“ pradžią pavyko gauti net du naujus „Porsche 911 GT3“ automobilius. Vienu jų startuos vilnietis Marius Budrikis, o kitu – Jonas Gelžinis.

„Marius ir pernai Skandinavijos ilgų nuotolių lenktynių SLC serijoje sėkmingai debiutavęs Tautvydas Barštys važiuos 2007-ųjų modeliu, o Jonui komanda sutiko leisti vairuoti naujausią „Porsche 911 GT3“ versiją (nuo ankstesnio modelio šis skiriasi 20 AG pajėgesniu varikliu ir 20 Nm didesniu maksimaliu sukimo momentu)“, – vardijo A. Gelžinis.

Beje, šiais metais tarp „Carrera Cup Scandinavia“ startuojančių sportininkų gerokai išaugo konkurencija: pernai čia dalyvavo 21, o dabar paraiškas yra pateikę 32 lenktynininkai. Ypač žiniasklaidos susidomėjimą kelia faktas, kad čempionate dalyvaus ir Švedijos karališkosios šeimos narys 29-erių princas Carlas Philipas.

„Per pirmas oficialias treniruotes princas rado laiko pabendrauti su visais būsimais varžovais ir maloniai nustebino savo paprastumu“, – dalijosi įspūdžiais „Jutos“ komandos vadovas.