Visi trys lietuvių ekipažai startuos "Toyota" automobiliais ir gavo tokius starto numerius: 297 - "Neptūno vandenų" ekipažas Gintas Petrus ir Milda Čijunskytė, 298 - "Vilniaus banko lizingo ekipažas" Arūnas Lekavičius ir Valdas Valiukevičius, o 299 - "Vilbanos" ekipažas Aurelijus Petraitis ir Antanas Juknevičius.

Antradienį suengtoje spaudos konferencijoje apie savo pasirengimą legendiniam raliui papasakojo "VB lizingo" ir 'Vilbanos" ekipažai.

Žinomas autolenktynininkas, alytiškis A.Lekavičius bandys įveikti Dakarą jau trečiąjį kartą, o pernai kartu su juo važiavusiam "Lietuvos ryto" žurnalistui V.Valiukevičiui tai bus irgi trečioji pažintis, tačiau pirmąsyk jis ralį tik stebėjo kaip žurnalistas. Tuo tarpu A.Petraitis ir A.Juknevičius yra tikri Dakaro debiutantai ir dykumose bandys pritaikyti savo patirtį, įgytą ne vienose visureigių lenktynėse Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse.

"VB Lizingo" ekipažas važiuos automobiliu, kuris surinktas A.Lekavičiaus rankomis Alytuje iš dviejų "Toyota" visureigių. Jame įmontuotas naujos kartos turbodyzelinis variklis, kuris netrukus Vokietijoje bus "tiuninguojamas" ir jo galingumas padidės iki 200 AG. Pernai pasitraukęs iš lenktynių dėl nelemto reduktoriaus gedimo, šįkart ekipažas susitarė su "KamAZ" lenktynių komanda, kad joje bus vežama apie 250 kg atsarginių detalių.

"Važiuojame ne pasivažinėti, o lenktyniauti, nors varžybose dalyvaus per 130 automobilių, - sakė V.Valiukevičius. - Nors pernai europiniuose ruožuose pavyko pakliūti net į dešimtuką, šiemet to negalime pažadėti, nes slidžių ruožų nenumatoma".

Svarbi naujovė - įdiegta automatinė padangų slėgio kontrolės ir reguliavimo sistema, kur leis neišlipant iš automobilio reguliuoti slėgį padangose ir taip sutaupyti daug brangaus laiko.

Debiutantai "Vilbanos" autolenktynininkai prisipažino iš pradžių ketinę leistis į Dakarą minimaliomis pastangomis, tačiau pradėję pasirengimą pamatė, kad tai neįmanoma. Todėl jų automobilis šiuo metu dar tik baigiamas rengti "Rasmito" autocentre. Jie važiuos neseniai įsigyta "Toyota Land Cruiser", kurioje įmontuotas 3,4 litro variklis. Būtent šiuo automobiliu prieš trejus kaunietis Romas Beresnevičius kartu su A.Lekavičiumi pasiekė Dakaro finišą.

"Dakaro ralis - sena svajonė, tačiau apsisprendėme dalyvauti tik kai reikėjo sumokėti starto mokestį. Tikiuosi, kad draugų dovanota varlė bus mūsų laimingas talismanas ir viskas bus gerai", - sakė A.Petraitis.

Abiejų ekipažų nariai Afrikos dykumose gedimų atvejais turės patys ieškoti išeičių, nes samdyti mechanikus neleidžia turimos lėšos.

V.Valiukevičiaus teigimu, minimaliai tokios išlaidos sudarytų apie 80 tūkst. litų, o už tai būtų skirtas vienas mechanikas dviem ekipažams.

Jo teigimu, tokiomis sąlygomis važiuojant nėra jokių realių galimybių patekti į 30-tuką, tačiau sėkmės atveju į kitas vietas pretenduoti galima.

Abiejų Lietuvos ekipažų biudžetas sudaro po 300 tūkst. litų, iš kurių po 10 tūkst. eurų už kiekvieną dalyvį yra starto mokestis.

Atsakydamas į Eltos klausimą, ar lietuviai savąja "Dakaromanija" dar neužkrėtė artimiausių kaimynų, V.Valiukevičius pripažino, jog tokių požymių jau esama. Vis dėlto į Dakarą rengęsis latvių ekipažas nusprendė atsisakyti savo ketinimų po išmėginimų Dubajaus ralyje, bet estas pasiryžo važiuoti motociklu.

Iki gruodžio 4 dienos dalyvauti dykumų maratone jau buvo užsiregistravę 165 motociklai, 128 automobiliai ir 48 sunkvežimiai, kuriuos lydės 137 techninės pagalbos mašinos.

2003 metų Dakaro ralio maršrutą sudarys 17 etapų, kurių bendras ilgis - 8552 km, o iš jų 5216 km sudarys greičio ruožai. Lenktynių finišas - Sinajaus pusiasalyje esančiame Egipto kurorte Šarm el Šeiche sausio 19-ąją. Reportažus apie lenktynes kasdien rodys TV4 televizija.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją