Finišą Senegalo sostinėje visureigiais bandys pasiekti Gintautas Petrus su žmona Milda, Aurelijus Petraitis su Almontu Kybartu, Arūnas Lekavičius su Ramūnu Kručkausku bei „Yamaha“ motociklus vairuosiantys Šarūnas Paliokas ir Balys Bardauskas.

Ketvirtas kartas

Visureigius pilotuosiantiems lietuviams tai bus ketvirtasis dykumos šturmas, o visiems šturmanams, išskyrus Mildą Petrus – pirmas. Kiek daugiau patirties turi tik A. Lekavičius ir navigatorius R. Kručkauskas. Pernai šie vyrai drauge startavo viename dykumų ralyje Omane.

„Važiuosime jau pernai lenktynėms paruoštu „Mitsubishi Pajero“ visureigiu. Skirtumas tik toks, kad šiemet vietoj benzininio variklio įmontavom standartinę dyzelinę 3,2 litrų darbo tūrio jėgainę bei dar šiek tiek patobulinome automobilį“, – pasakojo A. Lekavičius.

Alytiškis prisipažino būsimajam startui specialios pasirengimo programos neturėjęs, todėl kalbėti apie rezultatus bus galima tik po pirmųjų etapų Afrikoje.

G. Petrus, kaip ir per praėjusias lenktynes, startuos automobiliu „Desert Warrior“. Jis pagamintas Anglijoje panaudojus visureigių „Land Rover Defender/Discovery“ rėmo konstrukciją, važiuoklę bei pavarų dėžę. Mašina aprūpinta s 3,0 litrų darbo tūrio BMW turbodyzeliniu varikliu, turinčiu 220 AG pajėgumą ir 450 Nm maksimalų sukimo momentą.

„Žaliasis lietus“

A. Petraitis būsimajam startui įsigijo naujesnės modifikacijos latvišką visureigį „Oscar“ su dyzeliniu „Chevrolet“ varikliu (senasis automobilis buvo aprūpintas BMW 4,4 litro darbo tūrio benzininiu motoru), kuris į Lietuvą turėtų atkeliauti gruodžio vidury.

„Tai reiškia, kad laiko susipažinti su automobiliu, perveržti veržles ir šiek tiek pasitreniruoti turėsime labai mažai. Kita vertus, galutinį sprendimą startuoti su nauju visureigiu priėmus taip vėlai, viskas klostosi pavydėtinai sklandžiai“, – sakė A. Petraitis.

Komentuodamas sprendimą važiuoti drauge su nauju šturmanu, bendrovės „Elektroninių mašinų perdirbimas“ (EMP) generaliniu direktoriumi A. Kybartu, Aurelijus sakė, kad permainas lėmė keletas priežasčių.

„Š. Paliokas nusprendė išmėginti jėgas dykumoje važiuodamas motociklu, todėl kito šturmano dairiausi jau senokai. Su Almontu drauge lankom jogos pratybas, kur ir užsimezgė kalba apie Dakarą. Nors lig šiol buvęs gana tolimas automobilių sportui, Almontas yra labai kūrybingas, ambicingas ir racionalus žmogus. Žinoma, mūsų važiavimo tempas pirmuose etapuose bus mažesnis, bet drauge – mažesnė klaidų tikimybė. Apskritai pasirengimu ir bendradarbiavimu su naujuoju komandos nariu esu labai patenkintas“, – dėstė A. Petraitis.

Šalin mistiką

Klausiamas, į kokią turnyrinės lentelės poziciją taikosi lenktynių išvakarėse, verslininkas tikino apie tai visiškai negalvojantis.

„Žinau tik tai, kad laukia labai sunkus darbas, kuriam skirsiu visas jėgas. Tą patį darys ir Almontas. Kadangi man tai jau ketvirtas startas šiame maratone, žinau, kam reikia skirti daugiau dėmesio ir ko vengti. Čia mažiau mistikos, nei kartais mėgstama pateikti. Dakaras – kaip tau skirta Dievo dovana. Nuvažiavus į dykumą atsisakyti tos dovanos ir aukotis gelbstint dėl savų klaidų klimpstančius kitus vairuotojus galima, bet aš tai jau dariau per praėjusias lenktynes. Dabar manau, kad sustoti ir padėti kitiems būtina tik tada, kai pavojus kyla žmonių gyvybei“, – dėstė A. Petraitis.

Nauja bus ir techninio palaikymo komanda. Sunkvežimis, kuriame bus įrengtos mobiliosios dirbtuvės ir poilsio zona, keliaus trijų mechanikų komanda („Green rain“ – „Žaliuoju lietumi“ pasivadinusiai komandai talkins kauniečiai meistrai Darius ir Aidas Biesevičiai bei Juozas Čibiras), jau parengtas.

Tuo tarpu vienas į dykumą keliausiantis Š. Paliokas dar tik ruošiasi priimti galutinį sprendimą, su kokia technika leistis į smėlynus – klasikinės komponuotės motociklu ar abiem ratais varomu „Yamaha WR450“ modeliu. Neoficialiomis žiniomis, tokiu pat motociklu startuos ir B. Bardauskas.

Iš viso jubiliejinėse, 30-ąjį kartą rengiamose dykumų lenktynėse, startuose 280 motociklininkų, 180 automobilių ir 100 sunkvežimių – t.y. maksimalus skaičius nutrūktgalvių, kokį tik registruoja organizatoriai. 2008 m. maratono maršrutas drieksis Portugalijos, Maroko, Mauritanijos, Senegalo teritorija, o bendras jo ilgis sieks 6000 km.