Vien iš renginio tokio aukšto statuso galima drąsiai spręsti, jog šiame ralyje varžysis ir geriausi šių šalių meistrai. O tai savaime kelia padidintą susidomėjimą.

“Aukštaitijos” raliai per šešerius jų gyvavimo metus įgijo nemenką populiarumą ir tik jiems būdingą nepakartojamą aurą, masinančią tiek pačius sportininkus, tiek vis gausesnius žiūrovus. Tą liudija ir iškalbingas faktas, jog Lietuvos automobilių sporto federacija “Aukštaitijos” ralį net keturis kartus paeiliui yra pripažinusi geriausiu raliu Lietuvoje,” – spaudos konferencijoje ketvirtadienį kalbėjo LASF prezidentas Romas Austinskas. Be gausybės kitų prizų greičiausiojo ekipažo šiemet laukia ir LASF pirmąkart įsteigta speciali taurė.

“Stengiamės, kad mūsų rengiami “Aukštaitijos” raliai pranoktų įprastą ralio sąvoką ir taptų įsimenančiais renginiais, orientuotais ne tik į sportininkus, bet ir į automobilių sporto gerbėjus tiek visoje respublikoje, tiek ir už jos ribų,” - teigia vienas pagrindinių šio renginio organizatorių, automobilių sporto klubo AJAGS direktorius Jonas Balčiūnas.

Ralį “Aukštaitija 2007” rengia automobilių sporto klubas AJAGS, glaudžiai bendradarbiaudamas su LASF ir padedamas Utenos ir Anykščių rajonų savivaldybių bei Utenos apskrities viršininko administracijos. Rengiant ralį itin daug padėjo Utenos meras Alvydas Katinas.

Ralis vyks dvi dienas

Rugpjūčio 24 dieną 19.00 val. ralio “Aukštaitija 2007” atidarymo ceremonija vyks Utenoje, aikštėje šalia miesto kultūros centro (Aušros g. 49), o jau tos pačios dienos vakarą sportininkai susikaus pirmajame ralio maršrutinėje knygoje esančiame 6,5 km ilgio greičio ruože. Penktadienį ralio dalyviai iš viso turės įveikti tris greičio ruožus iš renginio programoje esančių vienuolikos.

Varžybos vyks naktį. To jau senai nebuvo Lietuvos automobilių ralio čempionate, tad sportininkams teks įveikti papildomus sunkumus, o žiūrovams po dienos darbų naktinės varžybos taps nemenka atrakcija.

Nakties sąlygomis lenktynininkams teks įveikti 21 kilometro maršrutą, padalintą į tris greičio rungtis. Iš viso ralyje “Aukštaitija 2007” sportininkų laukia 306,55 kilometro atstumas, iš kurių – 113,75 kilometro – greičio ruožai.

Tad didžiausias krūvis sportininkams teks antrąją varžybų dieną, šeštadienį, rugpjūčio 25-ąją, kai jie rungsis likusiuose aštuoniuose greičio ruožuose, kurių bendras ilgis – 92,75 kilometro.

Iš bendros greičio ruožų distancijos didžiąją daugumą – 107,75 kilometro – sudaro keliai, turintys žvyro dangą ir tik du paskutinieji greičio ruožai Utenos mieste, kurių bendras ilgis 6,0 kilometro, – asfalto.

Iš visų 11 greičio ruožų po du kartus sportininkai įveiks tik du greičio ruožus.

Lenktynės finišuos šeštadienį, rugpjūčio 25-ąją, toje pačioje vietoje, kur dieną anksčiau vyks jų atidarymas.

Sąlygos – visiems vienodos

“Aukštaitijos” ralių rengėjai, norėdami sudaryti tiek vietiniams, tiek užsieniečiams absoliučiai vienodas treniruočių bei lenktynių sąlygas, greičio ruožų maršrutinę kortelę tradiciškai laiko griežtoje paslaptyje.

Paslapties šydas nukris tik lenktynių išvakarėse, kai ralio dalyviams prieš pradedant susipažinimą su trasa rugpjūčio 23 dieną bus išdalintos kelio knygos”, - sakė varžybų direktorė Daiva Indriūnienė.

Susipažinimui su būsimų lenktynių trasa skirtos dvi dienos. Tai bus galima padaryti ketvirtadienį, rugpjūčio 23-ąją nuo 12.00 iki 22.00 val. ir penktadienį, rugpjūčio 24-ąją nuo 8.00 iki 13.00 val.

Susipažinimo su trasa procesą stebės teisėjai, kurių pareiga užtikrinti visiems vienodas sąlygas.

Šalies čempionatas – intriguoja

Lietuvos automobilių sporto gerbėjai “Aukštaitijos 2007” ralio nekantriai laukia dar ir todėl, kad po jau įvykiusių čempionato trijų etapų batalijų bendrosios įskaitos turnyrinė lentelė atrodo gerokai kitaip, nei per eilę metų jau esame įpratę matyti.

Pirmauja ne daugkartinis šalies čempionas Rokas Lipeikis, o neseniai susibūrusios “Automotoprojektų” pirmosios komandos narys, prieš tai vykusiame “Saulės” ralyje iškovojęs pirmąją savo pergalę, Deividas Jocius, kuriam talkina šturmanas Kastytis Torrau. Lyderių dueto, vairuojančio “Mitsubishi Lancer Evo IX” automobilį, sąskaitoje – 61 taškas.

Su 50 taškų antras žengia R. Lipeikis.

45 taškus turi tokį pat automobilį kaip čempionato lyderiai vairuojantis “Juta Statoil” sportininkas Vytautas Švedas. Keturiais mažiau – dar vienas čempionato senbuvis, “JMAC-Kautra” sportininkas Arūnas Strumskis, vairuojantis “Subaru Impreza WRX STI SC”.

Toliau dėl įskaitinių čempionato taškų ir tuo pačiu dėl aukštesnių vietų pirmenybių turnyrinėje lentelėje verda kaip reta atkakli kova.

Penktąją vietą prieš “Aukštaitijos” ralį užimantis “Adampolio autosportas” komandos narys Ramūnas Čapkauskas turi 38 taškus. Vos vienu tašku nuo jo atsilieka dar vienas “Automotoprojektų” komandos narys Audrius Gimžauskas. 34 taškus yra iškovojęs “Ukmergės ASK-Lautra Motorsport” komandos narys Evaldas Čirba, dar vieną tašką ukmergiškiui pralaimi vilnietis, “Sampo Vanagas Racing” ekipos lenktynininkas Benediktas Vanagas, o nuo pastarojo keturiais taškais atsilieka “Autus” sportininkas Darius Janušas.

Nėra abejonių, kad po šio ralio turnyrinė lentelė gerokai pasikeis, nes sportininkai, artėjant čempionato finišui, nusiteikę itin ryžtingai ir nelinkę barstyti brangių taškų.

Šalies automobilių ralio atviro čempionato komandų įskaita irgi gana glausta. Po jau įvykusių trijų etapų pirmauja pirmoji “Automotoprojektų” komanda, savo taupyklėje turinti 38 taškus. Antroje vietoje žengia “Juta-Statoil” (34 taškai), o trečioje – “Egzotika” (30 taškų).

Paaiškės Baltijos taurės laimėtojai ir NEZ čempionai

Nemažesnę intrigą kelia ir varžytuvės Baltijos šalių ralio taurės bei Šiaurės Europos zonos ralio čempionato įskaitose. Būtent po ralio “Aukštaitija 2007” paaiškės šių įskaitų čempionai ir prizininkai.

Kova žada būti itin atkakli, nes iki paskutiniojo etapo nėra aiškus nė vienas šių įskaitų nugalėtojas ar prizininkas. NEZ dalyviai varžosi grupėse. Pirmojoje (A8) pirmauja danas Tommy Larsenas, tačiau jam vos tris taškus pralaimi latvis Ivaras Vasaraudzis, o dar dviem taškais nuo Ivaro atsilieka jo tautietis Ivaras Caune.

Antrosios (N4) grupės ryškūs lyderiai – Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, įgiję pakankamai saugią persvarą prieš danus Klausą Bodilseną su Thomu Hendriksenu ir latvius Martiną Būčinsą su Renaru Franciu.

Trečioje grupėje pirmauja irgi danai Johannesas Fraas su Micku Fraas, o ketvirtojoje – suomiai Jarri Jaakkola su Tatu Nukki.

BRC taurės visose keturiose įskaitose pirmaisiais smuikais griežia latviai. Pirmojoje – Danas Leščis, antrojoje – Martinas Būčinsas, trečiojoje – Eglis Ile, o ketvirtojoje – Ivaras Vasaraudzis.

Patyrę sportininkai, galingi automobiliai

Ralį “Aukštaitija 2007” galima vadinti vienomis masiškiausių ralio varžybų, kurias pradės 98 (rugpjūčio 16 dienos duomenimis) ekipažai iš Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Suomijos ir Danijos.

Lietuvai be jau minėtų čempionato lyderių ar į prizines vietas pretenduojančių ekipažų atstovaus beveik visi be išimties šalies atviro čempionato dalyviai.

Itin gausus Latvijos ralio meistrų būrys. Kaimyninei respublikai “Aukštaitijos” ralyje atstovaus net 33 ekipažai.

Galingus, paskutinės, devintosios modifikacijos “Mitsubishi Lancer Evo” Lietuvos keliais vairuos latviai Viktoras Lebedevas su Normundu Kokiniu, Andis Neikšanas su Peteriu Dzirkaliu, Maris Neikšanas su Mariumi Jekabsonu ir kiti Latvijos ralio meistrai.

Specialistų nuomone vienu pagrindinių pretendentų į šio ralio nugalėtojus laikytinas ir pajėgus latvių Ivaro Caunės bei Vladimiro Barinovo duetas, vairuojantis “Mitsubishi Lancer Evo VII” automobilį.

Beje, žiūrovai šio ralio greičio ruožuose galės gėrėtis net 31 įvairių modifikacijų kultiniu ralio automobiliu tampančių “Mitsubishi Lancer Evo” ir 16-kos greitų ir galingų, irgi įvairių modifikacijų “Subaru Impreza” dvikova.

Beje, šįkart su savo raudonuoju, žiūrovų susižavėjimą vis dar tebekeliančiu “VAZ 2105 VFTS” trasoje neliks vieniši Dovilas Čiutelė su Mariumi Torrau. Analogišką automobilį vairuos ir latviai Aivis Tammas su Agriu Karkliniu bei rusai Aleksandras Zolotaris su Aleksejumi Gavrilovu, pasirinkę VAZ 2112.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją