Šiemet greičiausių mūsų šalies ir užsienio šalių žiniasklaidos atstovų lenktyninės batalijos drieksis vaizdingomis Vidurio Lietuvos vietovėmis. Kaunas, Panevėžys, Raudondvaris – tai ne tik pagrindiniai ralio kelio knygoje esantys maršrutai. Būtent čia spręsis ką tituluosime šio, jau dvyliktojo tarptautinio žurnalistų ralio nugalėtojais bei prizininkais

Pradžia – prieš vienuolika metų

1996-ųjų pradžioje buvo įkurtas Lietuvos žurnalistų autoklubas. Pirmasis žymesnis naujai suburtos visuomeninės organizacijos renginys – tarptautinis žurnalistų ralis “Lietuva’1996”, kurio centras tada buvo susikūręs šalia Vilniaus esančiame Rytų kempinge.

Spartietiškų sąlygų nepabūgo ne tik pirmieji entuziastai iš Lietuvos, bet ir į kvietimą atsiliepę svečiai iš užsienio, vėliau tapę ištikimais ralių dalyviais.

Tarptautiniai žurnalistų raliai tapo gražia tradicija ir rengiami kasmet. Pastaruoju metu juose dalyvauja po 35-40 ekipažų, tarp kurių 6-8 – iš užsienio šalių.

Lenktynės truks dvi dienas

Dvyliktąjį tarptautinį žurnalistų ralį “Lietuva’2007” rengiančio šalies žurnalistų autoklubo prezidentas Mindaugas Grinius, neseniai šį postą perėmęs iš Valdo Juozo Vilūno, kartu su nuolatiniu ir nepakeičiamu šių varžybų vadovu Gintautu Šlėderiu tvirtina, kad ir šįmet lengvo pasivažinėjimo ralio dalyviai tikrai neturi tikėtis.

Nors renginys vyks dvi dienas, tačiau jo programa gana intensyvi. Atsižvelgdami į žurnalistų nuolatinį užimtumą, ralio rengėjai pasistengė kiek sutrumpinti jo maršrutą, tačiau varžybų kokybė nuo to nenukentės.

Per dvi tarptautinio žurnalistų ralio „Lietuva’2007“ dienas jo dalyviams teks įveikti 165,15 kilometro, neįskaitant pervažiavimo iš Kačerginės į Raudondvarį, maršrutą, kuriame – 18 specialiųjų ir greičio ruožų, kurių bendras ilgis siekia net daugiau nei pernai – 48,89 kilometro. Net 42,71 kilometro greičio ir specialiųjų ruožų driekiasi asfalto danga ir tik 6,18 – žvyro su suplūkta danga keliais.

Tokį pasirinkimą lėmė ne vienų ar kitų pageidavimai, kurių paprastai nestinga, o noras, kad ralio dalyvių automobiliai kuo mažiau nukentėtų nuo kelio sąlygų.

Sąlygos – visiems vienodos

Dar viena šio ralio ypatybė, tampanti jau tradicine – varžybos visiems jose dalyvaujantiems vyks be treniruočių, nes kelio knygos žurnalaistų ralio dalyviams bus išdalintos tik prieš pat startą Kaune.

Tačiau sąlygos – visiems lygios.

Varžybų vadovo G. Šlėderio nuomone, pagrindinė kova turėtų rutuliotis specialiuose etapuose, kuriuose ralio dalyviai kovos dėl renginio pagrindinių rėmėjų taurių. Absoliuti jų dauguma – pirmąją ralio dieną, birželio 8-ąją, kai ralio dalyviai stos į kovą dar nepavargę.

Tądien startavę nuo bendrovės “Eoltas” (Žemaičių pl. 65A, Kaunas) ir pasiekę Kačerginės “Nemuno žiedo” lenktynių trasą, ralio dalyviai jau 14.33 val. pradės batalijas pirmajame šių varžybų 9,9 kilometro ilgio greičio ruože, rėmėjo garbei pavadintame “Eoltas 1”.

Beje, pirmąją varžybų dieną dalyviams teks įveikti tik penkis iš 18 ralio programoje esančių greičio ruožų ir specialiųjų rungčių, tačiau pagal kilometražą pirmosios dienos varžyboms tenka liūto dalis – net 32,14 kilometro iš 49,27 km., esančių viso ralio programoje.

Todėl netenka kalbėti apie prologo svarbą. Laimėję pirmosios dienos varžybas, pateiks bene svariausią paraišką į ralio nugalėtojus bei prizininkus.

Po pirmosios dienos varžybų iš uždaro parko visa lenktynininkų kolona organizuotai pajudės į ralio stovyklavietę, įsikūrusią Raudondvario parke (Radviliškio rajonas).

Antrąją varžybų dieną ralio dalyviai rungtyniaus aplinkinių rajonų keliais ir Panevėžio mieste uždarose teritorijose. Dalyvių jų laukia “Raudondvario”, “15 min“”, “Continental“, “Babilono” ir “Panevėžio balso“ kodiniais pavadinimais užšifruotos rungtys. Daugumą jų lenktynininkams teks įveikti po du, o kai kurias – net po tris kartus.

A.Brazaičio nuotr.

Daugiausia žiūrovų tikimasi sulaukti prie didžiausio Panevėžyje prekybos ir pramogų centro „Babilonas“. Būtent čia įvyks ir iškilmingas varžybų atidarymas. Čia 11.25 val. startuos pirmasis automobilis, kiekvienam ekipažui teks įveikti šią trasą po tris kartus, tad varžybos baigsis 14 valandą.

Taip padaryta todėl, kad ekipažas, važiuodamas šį maršrutą pirmą kartą ir jame padaręs klaidą, turėtų progą atsigriebti įveikdamas ją antrą ar trečią kartą.

Ir šiemet varžysis klasėse

Atsižvelgdami į jau pasiteisinusią užpernykščio ir pernykščio žurnalistų ralių praktiką, šiemetinių varžybų organizatoriai nusprendė absoliučiais ralio nugalėtojais irgi laikyti trijų klasių laimėtojus.

Specialūs prizai laukia ir greičiausių moterų ekipažų, specialių etapų ir kitų įskaitų laimėtojų.

Šeimininkai sunkiai įkandami

Lietuvoje kasmet vykstančios žurnalistų lenktynės gerai žinomos ir užsienio šalyse. Jose yra dalyvavę kolegos iš Rusijos, Ukrainos, Lenkijos, Slovakijos, Latvijos, Estijos.

Nors paprastai į šiuos ralius atvyksta tik patys greičiausi užsienio šalių žurnalistai, tačiau jiems iki šiol sunkiai sekasi pranokti šeimininkus. Tik automobilių, kurių variklių darbo tūris iki 1,6 litro, klasėje pergalę yra šventę lenkai Jacekas Jureckis ir Arkadiušas Raszewskis, o iki 2,0 litro klasėje – latviai Uldis Hmielevskis su Robertu Jansonu.