Jų programą praturtino jau antrą kartą (pirmosios vyko pernai) šalyje surengtos 4 valandų lenktynės, kurių dalyviai varžėsi dėl šio renginio iniciatoriaus bendrovės “Kauno grūdai” taurės.

Nepriekaištingą arenos šeimininkų pasirengimą Baltijos šalių žiedinių lenktynių antojo etapo batalijoms kiek apkartino neatvykusi Estijos žiedinininkų delegacija. Tad šioms varžyboms užsiregistravo tik 29 sportininkai iš Lietuvos ir kaimyninės Latvijos.

Beje, gausesnė buvo latvių komanda, delegavusi 18 sportininkų, o lietuvių panoro varžytis tik 11.

Jėgų santykis buvo kompensuotas 4 valandų lenktynėse, kuriose šįkart dalyvavo 16 Lietuvos komandų.

Nepaisant Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) automobilių žiedinių lenktynių komiteto pastangų ir kai kurių jo jau atliktų reformų, prigesusią žiedo šlovę vieni teisino itin karštu oru, kokio Lietuvoje iki šių lenktynių šiemet dar nebuvo, kiti – greičiausiųjų šalies žiedininkų dėmesiu tik užsienyje vykstančioms lenktynėms.

Varžėsi vien kaimynai

Gausiausia dalyvių skaičiumi (15) buvo nacionalinė automobilių klasė, tačiau joje varžėsi tik vieni Latvijos sportininkai. Jiems “Nemuno žiede” buvo surengtos dvejos lenktynės.

Pirmąsias gana įdomias ir permainingas lenktynes, vykusias šeštadienį, su "BMW 320" laimėjo Janis Karklinis, pranokęs Martiną Kalninį su “Opel Astra” ir tokį pat automobilį kaip ir nugalėtojas vairavusį Harį Škupelį.

Tačiau sekmadienį šios klasės žiedininkų paradui jau vadovavo pirmąją dieną prizininkų šešėlyje buvęs Janis Ducmanis su “Opel Astra”. Jis aplenkė "BMW 320" vairavusius pirmųjų lenktynių nugalėtoją J. Karklinį ir trečiąjį prizininką Uldį Timaksą.

Dvikovą laimėjo latviai

Bemaž po lygiai pasiskirstė Lietuvos ir Latvijos sportininkų kiekybinis jėgų santykis S1600 ir B2000 automobilių klasėse, tačiau kokybe kaimynai pranoko pernelyg svetingus trasos šeimininkus.

Šių klasių dalyviams Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato įskaitoje buvo surengti irgi du važiavimai. Tačiau nei šeštadienį, nei sekmadienį nugalėtojo laurų lietuviai taip ir nenuskynė.

Pirmajame tarpusavio jėgų išbandyme tarp B2000 klasės sportininkų greičiausias buvo Latvijos lenktynininkas Egonas Lapinis, vairavęs "Honda Civic".

Lyderio poziciją savo klasėje jis išlaikė ir sekmadienį įvykusiose antrosiose lenktynėse.

Mažesnio galingumo automobilių - S1600 klasės - pirmosiose lenktynėse triumfavo irgi Latvijos atstovas Lauris Vidzis su "Volkswagen Golf". Jis, kaip ir jo tautietis, važiavęs galingesniu automobiliu, iškovojo pirmąją vietą savo klasėje ir sekmadienį antrojo važiavimo metu.

Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionato antrojo etapo lyderiu B2000 klasėje neišvengiamai tapo vienintelis šios kategorijos automobiliu lenktyniavęs Paulius Krukauskas su "Honda Integra", o kur kas gausesnėje S1600 klasėje nebe pirmąkart triumfavo Mindaugas Neliubšys, vairavęs "Honda CRX".

Tačiau Baltijos šalių čempionato įskaitoje šie sportininkai buvo tik antri.

Didesni greičiai, didesnė intriga

Kur kas didesne intriga pasižymėjo tarp "Baltic Open" klasėje su galingiausiais automobiliais besivaržančių sportininkų užvirusi kova.

Pagal naujus nuostatus šioje klasėje rungtyniaujantys lenktynininkai turi įveikti ne nustatytą trasos ratų skaičių, bet nuvažiuoti kuo daugiau ratų per nustatytą vienos valandos laiko limitą.

Be to, čia vieną automobilį pakaitomis privalo pilotuoti du vairuotojai. Gali jį vairuoti ir vienas, tačiau tokiu atveju ir jam privalu užsukti bent vienam sustojimui į serviso zoną.

Šįkart varžovams prošvaisčių nepaliko "Oktanas Racing" komandos sportininkai, kurių "Porshe 996 GT3" pilotavo Nemunas Dagilis ir Egidijus Dapšas. Šis duetas per vieną valandą apsuko 44 “Nemuno žiedo” trasos ratus ir išvystė 141,150 kilometro per valandą greitį. Greičiausiąjį ratą nugalėtojai įveikė per 1 min. 19,689 sek., važiuodami jį 149,080 kilometro per valandą greičiu.

Tiek pat ratų su “AGM Kit Car” nuvažiavo ir antrieji prizininkai, “Adampolis Racing Team” pirmosios komandos sportininkai Vidas Čebatavičius ir Ramūnas Čapkauskas. Vėliau finišavę sportininkai išvystė kiek mažesnį 138.990 kilometro per valandą vidutinį greitį.

Atsilikęs vienu ratu trečiąją prizinę vietą su “BMW M3 GTR” pelnė “Eurospynų” ekipos sportininkas Andrius Pikelis.

Azartą atvėsino liūtis

Į Kačerginės “Nemuno žiedo” trasos prieigas susirinkusius žiūrovus bene labiausiai domino antrosios “Kauno grūdų” taurės ir trečiosios per visą jų istoriją keturių valandų lenktynės, šįkart susilaukusios ir didesnio dalyvių skaičiaus.

Prie starto linijos išsirikiavusių šešiolikos bolidų vairuotojų azartą kiek apmalšino prapliupusi liūtis. Dėl jos ir kitų priežasčių net kelis kartus per šias varžybas trasoje buvo priverstas pasirodyti saugos automobilis, dėl ko krito sportininkų greičiai.

Alyvos į ugnį gerokai šliūkštelėjo ir išvakarėse “Adampolis Racing Team” pirmosios komandos, o ne favorite laikytos “Oktanas Racing” laimėtos kvalifikacinės varžybos.

Nuo pat pirmųjų ratų varžybų tempą ėmėsi diktuoti iš pirmosios startinės pozicijos lenktynes pradėję kvalifikacinių varžybų laimėtojai - "Adampolis racing" komanda, kurios "AMG Kit Car" iš pradžių vairavo patyręs žiedinių lenktynių meistras R. Čapkauskas. Lyderių automobilį su "Porsche 996 GT3" persekiojo 4 valandų varžybas pirmas pradėjęs "Oktanas racing" ekipos narys E. Dapšas. Deja, lenktynių puošmena turėjusi tapti intriga netrukus priblėso, nes kuo toliau tuo didesnis atstumas ėmė skirti lyderius ir jiems bandžiusią įkasti “Oktanas Racing” ekipą.

Kaip sakė pirmas ir vienintelis šiose lenktynėse jį vairavęs E. Dapšas, galingojo “Porsche” variklis su kiekvienu ratu tolydžio silpo, ir sportininkui neliko nieko kito, kaip tausojant brangią techniką nuo dar didesnio gedimo ją parvairuoti į komandos garažus.

Dėl subyrėjusios “Toyota Supra” sankabos anksti ginklus sudėjo “Padvaiskas ir Ko” ekipos nariai. Techniniai gedimai neleido kirsti finišo linijos ir “Varovo” bei “Ataka Racing” komandoms.

Prapliupusi liūtis privertė bene visus ekipažus neplanuotam apsilankymui serviso zonoje, kur jie keitėsi sausam asfaltui skirtas padangas į lietaus, tačiau staigi liūtis netrukus aprimo. Kai kurie sportininkai jau buvo begrįžtą į serviso zoną atlikti atvirkštinės procedūros, tačiau gamta mestelėjo dar vieną išandymą - vėl ėmė lyti.

Po permainingomis oro sąlygomis vykusios įtemptos kovos pirmieji 4 valandų lenktynių finišo liniją kirto ir taurę laimėjo nuo pat starto lyderių pozicijas išlaikę "Adampolis Racing Team" pirmoji komanda. Per keturias valandas nugalėtojų R. Čapkausko ir V. Čebatavičiaus ekipažas įveikė 139 Kačerginės "Nemuno žiedo" trasos ratus, sudarančius 465 kilometrus.

Pernykščiai analogiškų sausu oru vykusių lenktynių nugalėtojai, komandos "Tanagra Racing" atstovai Andžejus Dzikevičius ir Dalius Steponavičius per tą patį keturių valandų laiko limitą su "Radical SR-3" sugebėjo įveikti 164 ratus arba 549 kilometrus.

Antrieji sekmadienį pasibaigusių 4 valandų lenktynių finišą su “Renault Clio Williams” kirto Ukmergės AMSK lenktynininkai Aurimas Černiauskas, Kęstutis Stadalnikas ir Dainius Venckus.

Trečiąją prizinę vietą su “Honda Civic” iškovojo “Rimo” ekipos Rimanto Blažulionio ir Sauliaus Vitkausko duetas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją