Pirmiausia, organizatoriaus apmlua debiutuoja viena ryškiausių šalies automobilių sporto pasaulio figūrų Benediktas Vanagas, o pačios lenktynės pristatomos nauju vardu - “Sampo Winter Rally 2007”. Antra, 2007-ųjų lenktynių sezono starte bus galima išvysti rekordinį ralio mašinų paradą - net 45 ekipažai iš 66 užsiregistravusiųjų varžysis automobiliais, turinčiais visų keturių ratų pavarą. Lig šiol nieko panašaus nėra buvę.

Kompaktiškos lenktynės

Šiemet lenktynių geografija lieka beveik nepakitusi nuo praėjusių metų. Visi 12 “Sampo Winter rally 2007” greičio ruožų, kurių bendras ilgis - 95,3 kilometro (trasos ilgis 212,75 kilometro), vinguriuos vaizdingais Visagino, Zarasų bei Ignalinos keliais. Sportininkai rungsis tik vieną dieną - vasario 10-ąją. Žiūrovų patogumui 5 greičio ruožus sportininkai važiuos po du kartus ir tik du etapus - po vieną kartą.

Varžybos prasidės šeštadienį, vasario 10-ąją, 9.30 val. aikštėje šalia “Aukštaitijos” viešbučio (Veteranų g. 7, Visaginas) iškilmingu jų atidarymu, o jau 16.05 val. čia bus galima pasveikinti pirmuosius finišavusius lenktynininkus.

Ralio bendrosios įskaitos nugalėtojams atiteks pagrindinis šių lenktynių trofėjus - Visagino miesto mero taurė. Ekipažai, užėmę pirmąją-trečiąją vietas atskirose grupėse bei pirmąją-šeštąją vietas bendroje įskaitoje bus apdovanoti taurėmis ir diplomais. Ignalinos ir Zarasų merai įsteigė savo taures, kurios atiteks atitinkamai pirmąjį-antrąjį bei dešimtąjį-vienuoliktąjį greičio ruožus greičiausiai įveikusiems ekipažams. Viešbučio “Aukštaitija” įsteigtą taurę išsiveš lenktynininkai, greičiausiai įveikę paskutinįjį, dvyliktąjį, neįskaitinį greičio ruožą.

Konkurencija auga

Pirmasis Lietvuos ralio čempionato etapas tradiciškai itin laukiamas ne tik todėl, kad nuo rudens automobilių sporto gerbėjai būna alkani įspūdingų reginių, bet ir dėl čia vykstančių naujojo lenktynių sezono premjerų. 2007-ieji žada gerokai didesnę intrigą kovojant dėl nugalėtojo vardo tiek atskirose klasėse, tiek bendroje įskaitoje.

Pirmąjį “Sampo Winter Rally 2007” sportininkų simultaną pagyvinti žada svečiai iš Ukrainos - Valerijus Gorbanas ir Jevgenijus Leonovas, vairuojantys “Mitsubishi Evo VIII”. Tokį pat automobilį vairuos ir Janio Vorobjovo bei Gunčio Ervaldžio ekipažas iš Latvijos. Dar naujesnės, devintosios modifikacijos “Mitsubishi Lancer” vairuos estai Priitas Saluri ir Indrekas Lepas.

Beje, Estijos ralio meistrų stovykloje matysime ir žymaus pasaulio ralio lenktynininko Marko Martino suburtos “MM-Motorsport” komandos lenktynininkus Rainerį Ausą ir Ago Ahu, vairuojančius galingus “Subaru Impreza WRX STI Spec-C” automobilius, parengtus garsioje “Prodrive” kompanijoje. Tokį pat automobilį vairuos ir dar vienas svečių iš Estijos - Egono Kauro ir Simo Koskineno - ekipažas.

Ne paskutiniais smuikais šioje garbingoje kompanijoje ketina griežti ir lietuviai. Visagino apylinkėse pernykščiai bendrosios įskaitos nugalėtojai Rokas Lipeikis su Renatu Vaitkevičiumi pradės titulų gynybą su “Mitsubishi Lancer EVO VIII”.

Naujesnės, devintosios modifikacijos šį japonišką automobilį į ralio trasas išvairuoja “Ukmergės ASK-Lautra Motorsport” Evaldo Čirbos ir Audriaus Pivoro ekipažas. Naujas automobilis bene geriausiai liudija 2004 metų šalies ralio absoliučių čempionų ketinimus prasidėsiančiame čempionate kautis tik dėl aukščiausiųjų titulų.

Į tokį pat automobilį persėdo ir Audrius Gimžauskas su Kęstučiu Girštautu, Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku bei Darius Janušas su Aušra Brazdžioniene. Jie bandys ne tik N4 grupėje konkuruoti su jau gerai tokį automobilį įvaldžiusiais Vytautu Švedu bei Žilvinu Sakalausku.

Pernykščiai Visagine vykusio ralio nugalėtojai Saulius Girdauskas su Pauliumi Urbonu šįkart atstovaus naujai suburtai “Auto Moto Projektų” komandai. Beje, Saulius yra laimėjęs net šešis iš trylikos Visagino apylinkėse jau įvykusių žiemos ralių, laikomas nekarūnuotu žiemos trasų karaliumi.

Akistata su “Prodrive”

Ralio šeimininkui B.Vanagui šios lenktynės ypatingos dar ir tuo, kad Visagine drauge su šturmanu Ramūnu Šaučikovu jis pirmą kartą pilotuos garsioje “Prodrive” kompanijoje parengtą “Subaru Impreza WRX STI Spec-C” bolidą.

Tai šių metų N 12b modelio automobilis, ralio varžyboms parengtas pagal tarptautinius N grupės reikalavimus. “Subaru Impreza WRX STI Spec-C” 2 litrų darbinio tūrio opozicinis variklis išvysto 270 AG pajėgumą ir 560 Nm maksimalų sukimo momentą.

Variklio valdymo sistema - “Pectel”, suprogramuota sportiniam “ELF Turbo Max” kurui. Tokia pati ir centrinio diferencialo valdymo sistema, programuojama įvairioms kelio dangoms. Kumštelinė 5 laipsnių pavarų dėžė pagaminta “Prodrive” dirbtuvėse. Automobilio svoris - 1345 kg.

Komentuodamas, kodėl ryžosi investuoti į “Prodrive” meistrų lenktynėms parengtą automobilį B.Vanagas juokavo, jog buvo priverstas taip pasielgti, mat jo įkurta bendrovė “VANAGAS Racing” nuo 2005-ųjų atstovauja “Prodrive” Lietuvoje. Be to, būtent šios kompanijos automobiliai jau ketverius metus paeiliui laimi PCWRC (Production Car World Rally Championship) pasaulio ralio “N” grupės čempionatą. Vien praėjusiais metais “Prodrive” kompanijoje ruoštais “Subaru” automobiliais įvairūs lenktynininkai laimėjo FIA Vidurio-Rytų, FIA Afrikos, Didžiosios Britanijos, Italijos, Kinijos, Švedijos, Turkijos, Indonezijos, kaimyninių Lenkijos ir Estijos, o taip pat Airijos nacionalinius automobilių ralio čempionatus.

Kompanija “Prodrive”, įkurta 1984 metais, šiuo metu yra didžiausia automobilių sporto kompanija pasaulyje, kurioje dirba per 2000 žmonių. Su “Subaru” “Prodrive” dirba nuo 1991 metų. Šiuo metu “Prodrive” rengia “Subaru WRC” (World Rally Car) automobilius SWRT (“Subaru Worl Rally Team”) komandai. Juos pasaulio ralio čempionate vairuoja Petteris Solbergas ir Chrisas Atkinsonas.

Jaunam sportininkui - du bolidai

“Subaru Impreza WRX STI Spec-C” šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionatui pasirinko bei pirmąkart žiemiškajame ralyje išmėgins ir jaunasis lenktynininkas Vytautas Baranauskas. Pernai kartu su šturmanu Edvinu Pagirsku senu “BMW 316 Compact” markės automobiliu išmėginęs jėgas daugelyje Lietuvos bei Baltijos šalių ralio varžybų, šiemet 23-ejų metų sportininkas persės į vienus moderniausių lenktyninių bolidų.

Nuo 2000-ųjų automobilių kroso trasose nuolat tobulėjęs ir vieną po kito vis aukštesnius titulus skynęs jaunas lenktynininkas teigia užsibrėžęs pasiekti nemenkus tikslus ralyje. V.Baranauskas, pranokdamas daugelį šalies sportininkų, praėjusią savaitę pristatė net du naujintėlaičius automobilius: tos pačios garsiosios anglų kompanijos “Prodrive” dirbtuvėse parengtą “Subaru Impreza WRX STI Spec-C” ir pasaulio ralio čempionato trasomis riedėsiantį modernų “Ford Fiesta ST Gr.N”.

Pirmuoju galingu automobiliu V.Baranausko ir E.Pagirsko ekipažas sieks dalyvauti kiek įmanoma daugiau Baltijos šalių čempionatų etapų, tokiu būdu mokydamiesi ir tobulindami įgūdžius valdant itin greitą bolidą bei siekiant kuo aukštesnių rezultatų. Pagrindinius prioritetus šis tandemas teikia Lietuvos bei Šiaurės Europos zonos (NEZ) automobilių ralio čempionatams, tad V.Baranauską prie greito “Subaru” markės automobilio vairo sirgaliai galės pamatyti ne tik Lietuvoje, bet ir Švedijoje, Danijoje, Norvegijoje, Estijoje bei Latvijoje.

Tuo tarpu siekdamas profesionalaus ralio vairuotojo karjeros ir mėgindamas kuo greičiau įgyvendinti šiuos sau keliamus tikslus V.Baranauskas nusprendė žengti ir į dar aukštesnio lygio varžybas. Šiuos sumanymus jis viliasi įgyvendinti “Fiesta Sporting Trophy international” čempionate, kurio etapai vyks lygiagrečiai su septyniais europiniais pasaulio ralio čempionato etapais. Jaunas ir talentingas sportininkas tikisi iš arčiau pažinti pasaulio ralio čempionatą bei jo trasas.

Važiuodamas “Ford Fiesta ST Gr.N” automobiliu V.Baranauskas tikisi parodyti savo kaip vairuotojo sugebėjimus, mat visi varžovai čia kovos su identiška technika, todėl rezultatai priklausys tik nuo ekipažo narių meistriškumo.

“Mitsubishi” - kaip niekad daug

Vis dėlto reikia pripažinti, kad ne tik greitaeigiai “Subaru” dominuos Lietuvos ralio trasose, bet dar dažniau žiūrovus pamalonins aukštus rezultatus pas mus iškovojantys “Mitsubishi Lancer EVO” bolidai, kurių šiemet kaip niekad daug.

Automobilių sporto mėgėjai jau dabar turėtų įsidėmėti naują komandos vardą - “Automoto projektai”. Praėjusią savaitę skambiai pristatyta naujoji ekipa jau dabar beveik niekam nekelia abejonių, kad bus viena ryškiausių šiųmečių favoričių, mat jos sudėtyje sezoną pradeda šeši ekipažai, jau spėję pelnyti pripažinimą ralio trasose. Visiškai naują ir, kaip teigiama, moderniausią šalyje “Mitsubishi Lancer EVI IX” markės bolidą pilotuos Audrius Gimžauskas, talkinamas savo šturmano Kęstučio Girštauto.

Analogišką automobilį, kaip ir pernykščiame čempionate, į trasas išvairuos perspektyvusis Deivido Jociaus ir Kastyčio Torrau tandemas. Modestas Jakas su Ramūnu Babachinu šiemet ir toliau kausis galinguoju “Mitsubishi Lancer EVO 6.5” automobiliu, o daugkartinis čempionas Saulius Girdauskas su Pauliumi Urbonu ketina žiūrovams ir vėl pateikti malonią staigmeną, sudrebindami trasų prieigas “Ford Focus WRC” bolido variklio gausmu.

Ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio ralio trasose jau pažįstamas jaunėlis Vilius Rožukas ir patyręs šturmanas Audrius Šošas starto liniją ne tik svetur, bet jau ir Lietuvoje kiek netradiciškai ketina kirsti su “Suzuki Swift” automobiliu, o savajam lenktyniniam “Lada” automobiliui ir toliau ištikimas Dovilas Čiutelė su šturmanu Mariumi Torrau vėl džiugins publiką raudonuoju “VAZ-2105 VFTS”.

Naujosios ekipos iniciatorius ir pagrindinis vedlys, šalies autosporto pasaulyje rėmėjo amplua gerai žinomas spaudos namų “ARX-Baltica” generalinis direktorius Rolandas Dovidaitis sako priėjęs prie išvados, kad Lietuvoje reikia kažko naujo ir profesionalaus: “Automobilių sporte mes jau daugelį metų. Per tą laiką pasiekta nemažai pergalių, tačiau manome, kad “Automoto projektai” žymės visiškai naują etapą Lietuvos sporte. Mūsų tikslas - ne tik pergalės varžybose. Manau, kad atėjo laikas, kai autosportas turi iš “garažinio” lygio pakilti vienu ar net keliais laipteliais aukščiau.

Trasose matome vis daugiau šiuolaikiškos, brangios ir galingos technikos, kuriai sportininkai sugeba rasti rėmėjų ir tokiu būdu siekti vis aukštesnių rezultatų, tačiau automobiliai vis dar rengiami kukliuose servisuose, kurių specializacija ir kompetencija kelia pagrįstų abejonių. Tad norime, kad mūsų kompanija taptų pavyzdžiu daugeliui kitų, mat mūsų specializacija bus grynai sportinė. Savo servise prižiūrėsime tik sportinę techniką.”

Pergalių link su tobula technika

Dar vieną devintosios kartos “Mitsubishi” evoliuciją pristatė ir gerai žinomas Ramūno Čapkausko bei Tomo Šipkausko ekipažas, atstovaujantis “Adampolis Racing Team” komandai. Nors R.Čapkauskas išgarsėjo savo pasiekimais žiedinėse automobilių lenktynėse pilotuodamas ne tik kėbulinį automobilį, bet ir “formulę”, tačiau dabar jis kartu su šturmanu tikina pagrindinį dėmesį sutelkiantis būtent į ralį. Pernai važiavę BMW markės automobiliu ir kone kaskart savo klasėje pakliūdavę tarp lyderių sportininkai sako nujaučiantys, kad naujasis automobilis leis siekti pačių aukščiausių tikslų.

“Kol kas nenorėčiau įvardyti artimiausių savo varžovų, nes su tokio lygio technika ralio trasose dar niekada nebuvome pasirodę, o be to, niekada tiek daug galingų, greitų ir modernių automobilių Lietuvoje nėra buvę, kiek jų išvysime žiemos ralyje.

Kad ir kaip būtų, dėsime visas pastangas pasirodyti kuo geriau ir nenuvilti savo ekipažo gerbėjų, - užtikrino vienas geriausių bei universaliausių lenktynininkų Lietuvoje 29-erių metų R.Čapkauskas, kuriam antrino ir dvejais metais jaunesnis jo šturmanas T.Šipkauskas, ypač garsėjantis savo pasiekimais bekelės lenktynėse. - Adrenalino pakanka ir visureigių varžybose, smagu siekti pergalių žiedinėse bei ilgų nuotolių lenktynėse, kur užsitarnavome stabiliai ir sėkmingai važiuojančių sportininkų vardus. Manau, kad esame puikiai “susigrojęs” ekipažas, o nauja technika leis mums siekti aukščiausių tikslų.”