Savaitgalį čia vyks tarptautinės Šiaurės Europos šalių (NEZ) paskutiniojo, septintojo, ir Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionato irgi baigiamojo, šeštojo, etapų varžybos, kurias praturtins ir vainikuos po trijų mėnesių pertraukos jau antrąkart rengiamos 4 valandų lenktynės.

Paaiškės šiųmečiai čempionai

Jau šeštadienį šalies automobilių sporto Meka tituluojamoje Kačerginės “Nemuno žiedo” trasoje paaiškės Šiaurės Europos šalių ir Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionai bei prizininkai. Be to, prieš tądien vyksiančius finalinius važiavimus, rugsėjo 15-16 dienomis čia vyks šių čempionatų dalyvių treniruotės ir kvalifikaciniai važiavimai. Penktadienį po vidurdienio prasidės įvairių klasių dalyvių treniruotės, o 14.30 val. startuos kvalifikacinės varžybos.

Šeštadienį nuo ryto sportininkai turės dar vieną galimybę apšilti treniruotėse, o jau po vidurdienio prie starto linijos pirmosioms finalinėms lenktynėms išsirikiuos S2000, B2000, S1600 ir B1600 klasių dalyviai, įrodinėsiantys savo pranašumus trasoje įsiplieksiančioms sportinėms batalijoms. Tą patį jie turės padaryti ir po poros valandų, pasirodydami publikai bei juos persekiojantiems varžovams antrajame finalo važiavime.

Iškart po to savo galingąją techniką paskutinį kartą šiemet į varžybų trasą išvairuos ir “Baltic GT” bei “Formulės Baltic” bolidais lenktyniaujantys sportininkai.

Pastarųjų varžybų sporto komisaro ir VšĮ “Nemuno žiedas” direktoriaus Eduardo Jako teigimu, lietuviams teko didelė garbė ir ne menkesnė atsakomybė surengti NEZ ir Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionatų pabaigtuves, kuriose paaiškės ne tik besibaigiančių pirmenybių laureatai, bet ir visi prizininkai.

“Paprastai tokios varžybos visuomet pasižymi atkaklia ir bekompromise kova, žavinčia žiūrovus ir teikiančia vilčių, kad baigiamasis žiedinių lenktynių sezono akordas visų pamėgtoje Kačerginėje tikrai bus skambus”, - kalbėjo lenktynių spaudos centro vadovas Juozas Mažeikis.

Dešimtmečio sukaktuvėms - lenktynės

Vos prieš tris mėnesius “Nemuno žiede” sėkmingai debiutavusios keturių valandų lenktynės, tąkart laikytos gera treniruote prieš artėjantį tūkstančio kilometrų išbandymą Palangoje, šįkart vėl nudžiugins sportininkus ir už juos sergančius žiūrovus. Jau pirmąkart surengtos varžybos pasitvirtino ir akivaizdžiai įrodė, kad įtemptos bei atkaklios kovos nepastebimai prabėgo ir neprailgo nei lenktynininkams, nei jas stebėjusiems automobilių sporto aistruoliams.

Birželį keturias valandas “Nemuno žiedo” ratu važiavę lenktynininkai kovojo dėl “Kauno grūdų” įsteigtos taurės. Tuo tarpu šįkart pagrindinį varžybų trofėjų įsteigė kitas jų organizatorius - spaudos namai “ARX Baltica”. Bendrovės generalinis direktorius Rolandas Dovidaitis teigė užsibrėžęs tikslą surengti šias lenktynes ne vien kopijuodamas neblogą kolegų pavyzdį, tačiau ir norėdamas skambiau paminėti dešimtmetį buvimo automobilių sporte: “Rudenį sukanka būtent dešimt metų, kai mes aktyviai remiame automobilių sportą, todėl varžybų organizavimas tokia proga - puikus būdas paminėti tokią sukaktį”.

Laimės daugiausiai nuvažiavusieji

Šias lenktynes laimės per 4 valandų laiko limitą daugiausia “Nemuno žiedo” trasos ratų (vieno rato ilgis - 3350 metrų) nuvažiavęs ir kartu ilgiausią kelią įveikęs ekipažas, tačiau sportininkai varžysis ir klasėse arba pogrupiuose, kurie sudaromi pagal automobilį bei jo variklio tipą ir darbo tūrį. A pogrupyje atitinkamai pagal galingumą bus suskirstyti sportiniai automobiliai, kurie neatitinka dyzelinių ir standartinių gamyklinių automobilių techninių reikalavimų. B pogrupyje tarpusavyje varžysis gamykliniai automobiliai. D pogrupį sudarys tik dyzeliniai automobiliai, o bene egzotiškiausiame - P pogrupyje - rungsis visi dviviečiai arba uždari automobiliai, išskirtinai sukurti dalyvauti žiedinėse lenktynėse.

Varžybų nuostatuose numatyta, kad vienas vairuotojas be keitimo gali lenktyniauti ne daugiau, kaip 1 val. 10 min. Į šį laiką įskaičiuojami ir sustojimai “Pitlane”. Be to, vairuotojas privalo turėti mažiausiai 50 minučių poilsio, kol vėl galės vairuoti automobilį trasoje. Ekipažą gali sudaryti mažiausiai du vairuotojai, o daugiausiai - keturi.