Ją ralio bendrosios įskaitos nugalėtojams įteikė Prezidento patarėjas Arūnas Kučikas, perdavęs sportininkams bei šio ralio rengėjams nuoširdžius į užsienį išvykusio Prezidento Valdo Adamkaus sveikinimus.

Ralis “Aplink Lietuvą” – seniausios automobilių sporto varžybos, kurias nuo pat pradžių padedamas rėmėjų rengia tikrasis Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) narys – Lietuvos automobilių klubas, įkurtas dar 1926 metais. O pirmasis ralis “Aplink Lietuvą” buvo surengtas prieš 75 metus, 1931-ųjų liepos 24 dieną. Būtent šią datą Lietuvos automobilių sporto federacija laiko oficialia automobilių sporto šalyje pradžia.

Dar žymesnę savo veiklos – 80-mečio - sukaktį šiomis varžybomis pažymėjo ir jo rengėjas Lietuvos automobilių klubas.

Todėl neatsitiktinai Prezidento taurė – geidžiamiausias trofėjus kiekvieno sportininko kolekcijoje. R. Lipeikiui ji atiteko jau ketvirtąjį kartą, o R. Vaitkevičius tokį apdovanojimą iškovojo trečią kartą. Pernai Prezidento taurę R. Lipeikis laimėjo važiuodamas su savo dukra Inga.

Atkakli kova – nuo pat pirmųjų metrų

Šiemet ralis “Aplink Lietuvą” sutapo su Lietuvos automobilių ralio atviro čempionato IV etapo varžybomis, o jų dalyviams per dvi dienas teko įveikti bendrą 474,01 kilometro maršrutą, iš kurių 106,38 kilometro sudarė greičio ruožai.

Pirmą kartą šių ralių istorijoje sportininkai visuose greičio ruožuose varžėsi tik asfalto dangą turinčiuose keliuose.

Pasirodo, tai buvo nemaža naujovė bei nelengvas egzaminas sportininkams, jau įpratusiems prie žvyro dangą turinčių kelių, kuriais paprastai driekdavosi beveik visų mūsų šalyje rengiamų ralių greičio ruožai.

Atkakli, bekompromisinė kova užvirė jau nuo pat pirmųjų pirmojo greičio ruožo, kuris driekėsi Kačerginės “Nemuno žiedo” trasoje bei jos prieigose, metrų. Nors abi rungtis Kačerginėje laimėjo R. Lipeikis, tačiau jo persvara prieš Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono ekipažą, važiavusį su “Mitsubishi Lancer Evo VII”, buvo daugiau nei trapi.

Ją lyderiams pavyko išlaikyti ir Vievio greičio ruožuose, kuriuos sportininkai irgi važiavo po du kartus ir kuriuose R.Lipeikis su R. Vaitkevičiumi vėl pranoko S. Girdauską su P. Urbonu.

Pirmuosiuose keturiuose greičio ruožuose stabiliai trečiuosius laikus rodęs ambicingas Deivido Jociaus ir Kastyčio Torrau ekipažas, vairavęs “Mitsubishi Lancer Evo IX”, kiek nelauktai nustebino varžovus ir gausius žiūrovus, laimėjęs abu paskutinius pirmosios ralio dienos programoje buvusius Semeliškių greičio ruožus ir taip padidinęs antrosios varžybų dienos intrigą.

Sutrukdė avarijos ir baudos

Dar atkaklesnė kova dėl sekundžių ir vietos ant nugalėtojų pakylos tęsėsi sekmadienį, antrąją varžybų dieną.

Išvakarėse nelaimėjęs nė vieno greičio ruožo S. Girdauskas pergalę šventė net keturiuose. Du greičio ruožus laimėjo D. Jocius, po vieną – jaunas lenktynininkas Vilius Rožukas, talkinamas patyrusio šturmano Audriaus Šošo, ir Arūnas Strumskis su Linu Skardžiuku, o būsimasis ralio bendrosios įskaitos laimėtojas R. Lipeikis – nė vieno.

V. Rožukas važiavo su “Mitsubishi Lancer Evo VII”, o A. Strumskis – su “Subaru Impreza STI”.

Nežinia, kaip būtų atrodžiusi nugalėtojų bei pirmojo prizininkų šešetuko galutinė rikiuotė, jei lenktynininkų azarto nebūtų atšaldžiusios avarijos ir nelikusios teisėjų nepastebėtos net menkiausios sportininkų pražangos.

Kovos įtampą liudija ir tas faktas, jog finišo nepasiekė net 15 sportininkų iš 47 ralio varžybas pradėjusių. Daugumai šįkart koją pakišo ne techniniai gedimai, o avarijos, laimei, pasibaigusios be skaudesnių pasekmių.

Rimčiausią traumą patyrė “SK Autoralis” komandos lenktynininkas Valdas Gordonas, kai apvirtus jo vairuojamai “Toyota Celica” sportininkui Anykščių medikai diagnozavo kairės kojos kulkšnelio lūžį.

Tačiau bene kraupiausiai atrodė avarija, kai vienas iš rimčiausių pretendentų į laurus D.Jocius, nelemtame 13-ajame greičio ruože, pašokęs nuo tramplino, automobilio priekiu trenkėsi į trasą ir net kelis kartus vertėsi. Nors mašina sudaužyta beveik nepataisomai, sportininkai nesusižeidė.

Dar anksčiau dėl avarijų ginklus sudėjo Gediminas Maškauskas su Tautvaldu Juchnevičiumi, Vaidas Barakauskas su Mariumi Samuoliu, Eugenijus Michalauskas su Tomu Baltramiejūnu, Irmantas Žukauskas su Kęstučiu Spuliu, o Giedrių Notkų ir Gintautą Tarboną avarija ištiko beveik toje pačioje vietoje kaip ir D. Jocių.

Dar pirmąją dieną vertėsi ir Antano Šimelio bei Gedimino Saudargo ekipažas, o sekmadienį Audrių ir Česlovą Višniauskus nuvylė automobilio techninis gedimas.

Stabiliai į prizines vietas kone visuose raliuose pretenduojančiam tėvo ir sūnaus Dominyko ir Valdo Butvilų duetui šįkart irgi nelemta buvo pasiekti lenktynių finišo. Jų “Subaru Impreza WRX STI Spec-C” vertėsi kai iki pirmojo Anykščių greičio ruožo finišo bebuvo likę ranka paduoti.

Daugiau nei dešimčiai ekipažų už įvairias pražangas, dažniausiai – už vėlavimą arba skubėjimą į laiko kontrolės punktus, teisėjai skyrė baudas. Didžiausiomis – 1 minutės baudomis buvo “apdovanoti” S. Girdauskas su P. Urbonu, Dovilas Čiutelė su Mariumi Torrau ir E. Michalauskas su T. Baltramiejūnu.

Baudų neišvengė ir Vytautas Švedas, šįkart važiavęs su Ernestu Staponkumi, ir Darius Janušas su Aušra Brazdžioniene, ir Modestas Jakas su Arvydu Maciulevičiumi, ir Evaldas Čirba su Audriumi Pivoru bei dar keletas kitų sportininkų.

Kai sportinė kova pasižymėjo tokia įtampa, gautos baudos turėjo didelės įtakos galutinei sportininkų rikiuotei. Būtent 1 minutės bauda S. Girdauską su P. Urbonu nubloškė į trečiąją bendrosios įskaitos poziciją, kurios laimėtojams šįkart teko džiaugtis Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės taure, kurią įteikė savo 50-etį švenčiantis jo vadovas Algirdas Raslanas.

Pridėjus ir tą nelemtą 1 minutės baudą, S. Girdausko ekipažas nuo R. Lipeikio atsiliko tik 35,4 sek.

Nauja jauno sportininko aukštuma

Nemažiau nei nugalėtojai antrąja bendrosios įskaitos vieta ir Ūkio ministro Vyto Navicko įsteigta taure džiaugėsi Vilius Rožukas su Audriumi Šošu.

Jaunam sportininkui V. Rožukui, kuris nuo nugalėtojų atsiliko vos 31,8 sekundės – tai pirmoji tokia aukštuma.

Nugalėtojams pralaimėję 46,9 sek. ketvirti finišo liniją kirto A. Strumskis su L. Skardžiuku. Penkti finišavo V. Švedas su E. Staponkumi, o šeštąją vietą užėmė M. Jakas su A. Maciulevičiumi.

Greitas ralis

Po varžybų įvykusioje spaudos konferencijoje sportininkai, nors ir slegiami gautų baudų, negailėjo padėkos žodžių ralio organizatoriams.

S. Girdauskas prisipažino, jog gauta bauda jį taip paveikusi, jog ėmęs svartyti, ar neverta anksčiau laiko sudėti ginklų. Tačiau sportininkas visų pirma paisęs gausiai varžybas stebėjusių žiūrovų interesų ir nusprendęs negesinti didžiulės intrigos bei kovoti iki galo.

R. Lipeikis neslėpė strategavęs neišbarstyti pirmą dieną įgytos persvaros ir perdaug neatsilikti nuo varžovų. Jo taktika leidusi palyginti ramiai pasiekti lenktynių finišą ir džiaugtis laimėjus jau antrąjį šiemet ralio etapą bei dar labiau sutvirtinus lyderio pozicijas.

Nugalėtojas palankiai įvertino ir rengėjų pastangas kovą nuo žvyro “perkelti” ant asfalto. Nors ralis buvęs labai greitas ir būtent tuo jam patikęs, tačiau, jo nuomone, sportininkai privalo nuolat atsižvelgti į įgytos patirties arsenalą, turimą techniką bei nepervertinti savo jėgų.

Didžiausią greitį pirmojoje Semeliškių greičio rungtyje buvo išvystęs D. Jocius, įveikęs šį greičio ruožą vidutiniu 155,77 kilometro per valandą greičiu.

Buvo ir naujovių

Tapo jau įprasta, kad raliuose “Aplink Lietuvą” varžosi ir motociklininkai, ir visureigių vairuotojai, ir sportininkai mėgėjai, ir sportininkai su negalia, kuriems toks ralis – vienintelė galimybė metuose mesti iššūkį negalios nekamuojamiems.

Visų šių kategorijų ralio “Aplink Lietuvą’2006” dalyviai varžėsi kitoje nei sportininkai profesionalai trasoje ir privalėjo įveikti 966,95 kilometro maršrutą, kuriame jų laukė 16 papildomų rungčių, sudarančių 230,30 kilometro. Skirtingai nuo profesionalų jie rungėsi ir asfalto, ir žvyro dangą turinčiuose keliuose.

Sportininkų su negalia įskaitą laimėjo ir Socialinės apsaugos ir darbo ministrės Vilijos Blinkevičiūtės taure šįkart džiaugėsi Gintaro Šalkausko ir Modesto Grėbliūno ekipažas, vairavęs “Volkswagen Golf”. Tačiau ne mažiau aplodismentų susilaukė ir net iš tolimosios Samaros (Rusija) į ralį atvykę šios įskaitos dalyviai Aleksejus Zvarykinas su Viačeslavu Borodinu.

Iš motociklininkų greičiausias buvo Mindaugas Slapšys, o visureigiu sparčiausiai trasą įveikė Audrius Bilys su Aivaru Šimkūnu.

Sportininkai mėgėjai varžėsi dviejose klasėse, kurios skirstomos į automobilių, turinčių iki 2000 kubinių centimetrų darbo tūrio ir per 2000 variklius. Pirmojoje pergalę šventė Genadijus Segalis su Antanu Brazausku, o antrojoje – Vytas Bilinskas su Linu Gataučiu.

Didelio susidomėjimo susilaukė ir dar viena šio ralio naujovė - Lietuvos keliais pasklidusi šešių “Volga” automobilių kolona, kuriuos į lenktynių trasas išvairavo automobilių sporto veteranai. Šiuos automobilius jiems patikėjo šiemet Kačerginės “Nemuno žiedo” trasos 45-etį pažyminti VŠĮ “Nemuno žiedas”.

“GAZ 21 Volga” klasėje sėkmė lydėjo Eugenijų Martinėną ir Andrių Čygą, o su “GAZ 24” greičiausiai trasą įveikė Romas Jakučionis ir Paulius Jankūnas.

Beje, sportininkai veteranai, vieninteliai iš visų ralio įskaitos dalyvių, visi pasiekė lenktynių finišą.