1002 ežerų krašte vykstantis “Aukštaitijos” ralis kartu yra ir Šiaurės Europos šalių (NEZ) čempionato baigiamasis, penktasis etapas, Baltijos šalių čempionato ketvirtasis etapas ir nacionalinių šalių taurės varžybos. Tuo paaiškinamas toks didelis šiam renginiui užsieniečių dėmesys, teigiama pranešime spaudai.

Sportininkams per vieną dieną teks įveikti 378 kilometrus, iš kurių 125,5 kilometro – greičio ruožai. Iš viso jų šio ralio programoje – 11.

Keturis greičio ruožus žiūrovų patogumui lenktynininkai važiuos po du kartus.

Į “Aukštaitijos” ralį šios sporto šakos gerbėjų džiaugsmui susirinko beveik visas Baltijos bei kaimyninių šalių ralio elitas.

Pirmasis jį su “Mitsubishi Lancer Evo VIII” pradėjo pernykštis šalies ralio čempionato bendrosios įskaitos nugalėtojas Rokas Lipeikis, kuriam talkina šturmanas Renatas Vaitkevičius.

Antrasis startinis numeris atiteko praėjusių metų “Aukštaitijos” ralio nugalėtojams – estų Marguso Murako ir Aare Ojamae ekipažui. Jie važiuoja galingu, pasaulio ralio čempionato varžyboms parengtu WRC serijos “Toyota Corolla” automobiliu. Tokios parengties estų automobilis – vienintelis šiame ralyje. Todėl nenuostabu, kad dar neprasidėjus raliui šis ekipažas laikytas rimčiausiu pretendentu pakartoti pernykštę sėkmę.

Beje, tokių ambicijų neslėpė ir patys Estijos lenktynininkai.

Iš lietuvių su estais turėtų konkuruoti jau minėtas R.Lipeikis, o taip pat daugkartinis šalies čempionas Saulius Girdauskas, šiame ralyje su Pauliumi Urbonu tramdantys “Mitsubishi Lancer Evo VII”, ką tik iš Suomijos ralio sugrįžęs Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, važiuojantys dar galingesniu “Mitsubishi Lancer EVO IX” bolidu.

Tokį pat automobilį vairuoja ir svečiai iš Latvijos – Maris Neikšans ir Maris Jekobsons.

“Prognozės – pats nedėkingiausias dalykas, ypač šiame ralyje, kur susirinko tiek pajėgių, vienas kito vertų varžovų, - dar varžybų išvakarėse kalbėjo vienas pagrindinių renginio organizatorių, sporto klubo AJAGS vadovas Jonas Balčiūnas. - Kita vertus, automobilių ralis niekuomet neapseina be netikėtumų, neretai pakišančių koją didžiausiems favoritams ir tuo pačiu atveriantis galimybių užkopti ant nugalėtojų pakylos kažkurio laiptelio į tokias aukštumas net nepuoselėjusiems ambicijų”.

Gausiai susirinkę į greičio ruožų prieigas žiūrovai neapsiriko. Jau nuo pat pirmųjų kilometrų trasoje užvirė atkakli bekompromisinė kova, kurios pagrindiniai kaltininkai varžėsi ne dėl sekundžių, o net dėl dešimtųjų jos dalių.

Neapsieita ir be avarijų. Rimčiausią iš jų jau pirmame greičio ruože patyrė latvių Artūro Priednieko ir Janio Kirkovaldžio ekipažas, kai jų nesuvaldyta “Citroen Xsara” kelis kartus vertėsi. Po avarijos šis latvių ekipažas buvo priverstas sudėti ginklus.

Ketvirtajame greičio ruože nesekmė ištiko ir S.Girdauską, kurio pilotuojamas “Mitsubishi” išslydo iš trasos, dėl ko buvo apgadintas vairo mechanizmas. Nors Sauliui pavyko pasiekti finišą, tačiau sportininkas prarado daug sekundžių ir net keletą pozicijų.

Penktojo greičio ruožo finišą Arūnas Strumskis pasiekė su prakirsta padanga, todėl čia jis negalėjo važiuoti lyderiams prilygstančia sparta.

Įveikus pirmuosius penkis greičio ruožus pirmauja esto M. Murako ekipažas. Jis įgijo nepilnų trijų sekundžių persvarą prieš tris greičio ruožus lyderiais buvusius R.Lipeikį ir R. Vaitkevičių.

Trečiąją bendrosios įskaitos poziciją kol kas užima V. Švedas su Ž. Sakalausku, estams pralaimintys 50 sekundžių, o aukštą ketvirtąją poziciją - Deivido Jociaus ir Kastyčio Torrau (“Mitsubishi Lancer Evo IX”) ekipažas, nuo trečioje pozicijoje esančio dueto atsiliekantis vos keturiomis sekundėmis.

Penkti – Benediktas Vanagas ir Ramūnas Šaučiukovas (“Subaru Impreza STI), šešti – latviai M. Neikšanas ir M. Jekobsonas, septinti – A. Strumskis su Linu Skardžiuku (“Subaru Impreza STI) ir aštuntoje vietoje – S. Girdauskas su P. Urbonu.

Ralis “Aukštaitija’2006” finišuos šeštadienį vakare.