UAB „Zeelandia“ nuo 2006 m. priklauso olandų kilmės „Zeelandia Group“ įmonių grupei, kuri jau daugiau nei šimtmetį veikia per 30 pasaulio šalių ir savo veiklą grindžia socialinės atsakomybės politika, kurią drąsiais sprendimais įgyvendina ir klaipėdiečiai. UAB „Zeelandia“ savo gamyklos stogą „nuklojo“ saulės moduliais (800 kv. m.), kurie pagamina apie 32 proc. elektros energijos, naudojamos tiek gamyboje, tiek bendrovės biuro reikmėms. Kitą dalį taip pat „žalios“ elektros energijos bendrovė įsigyja iš nepriklausomų žalios energijos tiekėjų. „Taip užtikriname gamybą naudodami elektrą tik iš atsinaujinančių išteklių. Nors patys ir nepasigaminame viso reikiamo kiekio, tačiau prisidedame prie to, kad ji būtų pagaminta rinkoje“, – komentuoja Darius Laivys, bendrovės generalinis direktorius. Pasak jo, tvarios gamybos sprendimai lemia ir bendrovės konkurencinį pranašumą: europietiški kepyklų verslai socialinės atsakomybės sprendimams skiria didelį dėmesį ir tokius lūkesčius kelia produkcijos tiekėjams.

Investicijas nukreipė į švarią energiją

Saulės moduliai bendrovės gamyklos stogą padengė šią vasarą, o jos pabaigoje bendrovė perėjo prie visiškai „žalios“ elektros naudojimo. „Tai yra svarbus žingsnis, kuriuo siekiame tapti 100 % draugiškais aplinkai. Skaičiuojame, kad per metus pagaminant apie 5 tūkst. tonų margarino ir pradėjus naudoti visiškai „žalią“ elektros energiją, metinis išmetamo CO2 kiekis sumažėja 120 tūkst. kg, o tai leidžia išsaugoti net 3,6 tūkst. medžių per metus“, – socialinę naudą skaičiuoja D. Laivys. Bendrovė turi sertifikatą, kuris patvirtina, kad margarino gamintoja savo veikloje naudoja Lietuvoje iš atsinaujinančių išteklių (saulės ir vėjo) pagamintą energiją. Investicijos į šį projektą siekė apie 68 tūkst. eurų bendrovės lėšų. Ponas Laivys sako, kad ši investicija jau atsiperka – atrasti nauji klientai Skandinavijoje ir Italijoje. Šiuose regionuose, pasak p. Laivio, itin svarbus atsakingas požiūris į klimato kaitą ir socialinę atsakomybę. „Deja, to negalime pasakyti apie Baltijos šalis, Čekiją, Rumuniją, Slovakiją, Baltarusiją – čia juntamos tik CSR užuomazgos“, – pastebi bendrovės vadovas. UAB „Zeelandia“ 72 proc. pagaminamos produkcijos parduoda užsienyje, o eksporto geografijos tinklas apima Latviją, Estiją, Lenkiją, Belgiją, Italiją, Čekiją, Slovakiją, Rumuniją, Baltarusiją, Švediją ir Suomiją.

Unikalios receptūros – veiklos variklis

Be saulės elektrinės projekto, bendrovė ketina įgyvendinti ir kitas socialinės atsakomybės iniciatyvas: hibridiniais automobiliais atnaujinti automobilių parką, kurie leistų reikšmingai mažinti išmetamą CO2 kiekį. Bendrovė diegia ir kitus socialiai atsakingus sprendimus, kurie apima ne tik gamybą, bet ir personalą ar socialiai jautrias grupes: skatina mažinti popieriaus naudojimą biuruose, saldumynų vartojimą, organizuoja mokymus neįgaliesiems ir pan. Visos šios CSR politikos priemonės bendrovei 2021 metais atsieis apie 160 tūkst. eurų, tačiau įmonės vadovas įsitikinęs, kad šios investicijos yra būtinos siekiant ne tik komercinių, bet ir tvarumo tikslų.

„Zeelandia“ grupės įmonės nuolat ir aktyviai ieško būdų, kaip skatinti tvarią gamybą ir jos pagrindu kurti unikalius sprendimus klientams. Visada kuriame tik konkrečiam klientui pritaikytas margarino receptūras. Šis lankstumas leido mums išauginti savo patrauklumą lyginant su konkurentais“, – teigia Justinas Danyla, UAB „Zeelandia“ gamybos vadovas. Pasak p. Danylos, „Zeelandia“ grupės įmonės orientuojasi į kiekvienos šalies ar regiono maisto kultūrą ir mitybos įpročius, todėl kuriamos konkrečiai į kepinių vartotojų skonį orientuotos kepinių sudėtinės dalys. Bendrovė ne tik gamina margariną, kurio sudėtis priklauso nuo kepinių pobūdžio, bet ir nuo galutinio vartotojo mitybos įpročių – margarinas be priedų, paženklintų „E“ raide, be hidrintų riebalų, margarinas be arba tik su sertifikuotu palmių aliejumi. „Tiek užsienio, tiek lietuviški duonos ir kitų kepinių prekių ženklai siekia išskirtinumo, pranašumo, todėl mūsų užduotis – pasiūlyti būtent jų receptūrose reikalingą produktą“, – papildo p. Danyla.

Bendrovė tiekia margariną tokiems gamintojams Lietuvoje kaip „Vilniaus duona“, „Mantinga“, „Gudobelė“, „Leipurin“. UAB „Zeelandia“ 2018 m. yra pelniusi „Lietuvos eksporto prizą“.