Asociacija „ePURE“ kasmet apskaičiuoja rodiklį, parodantį, kiek ES šalyse gaminamas etanolis vidutiniškai išskiria šiltnamio efektą sukeliančių dujų, palyginus su iš naftos gaminamais mineraliniais degalais. Šis prieš 10 metų pradėtas skaičiuoti rodiklis 8 metus iš eilės augo, o pernai buvo pasiektas aukščiausias rezultatas.

Pasak „ePURE“ generalinio sekretoriaus Emmanuel‘io Desplechin‘o, rekordiškai aukšti rodikliai parodo, kad siekdama prisidėti prie klimato kaitos problemos sprendimo, ES etanolio pramonė eina teisingu keliu. Tai ypač svarbu dabar, kai ES patvirtino „Žaliąjį kursą“ („Green Deal“), kuriame numatyti ambicingi tikslai didinti atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje.

Kasmet ES šalyse etanolio vartojimas auga, nes vis daugiau šalių apsisprendžia padidinti benzine įmaišomo etanolio kiekį iki 10 proc. (iš viso 13 šalių, tarp jų ir Lietuva). Be to, ES didėja automobilių su benzinu varomais varikliais dalis (2018 m. benzinu varomi varikliai sudarė 56,7 proc., kai 2017 m. – 50,3 proc.). Galiausiai, dėl COVID-19 pandemijos daugiau etanolio pradėta naudoti kitoms reikmės - dezinfekcinio skysčio ir pašarų gamybai.

„ePURE“ duomenimis, Lietuvoje pagamintas etanolis išskyrė 72 proc. mažiau išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei mineraliniai degalai – tai vienas geriausių rodiklių tarp visų ES šalių.

Pasvalyje įsikūrusi bendrovė „Kurana“ – vienintelė etanolio gamybos bendrovė Baltijos šalyse. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Jurgio Polujansko, Lietuvoje pagamintas etanolis ne tik išsiskiria aukštu šiltnamio efektą sukeliančių dujų sutaupymo rodikliu, tačiau jo gamyba yra beatliekinė. Gamybos procese išsiskiriančios biodujos paverčiamos šiluma ir elektros energija, o iš biomasės gaminamos organinės trąšos.

„Kuo daugiau tvarių biodegalų naudosime, tuo labiau didinsime energetinę nepriklausomybę ir prisidėsime prie klimato kaitos mažinimo. Deja, kol kas gerais rodikliais pasigirti negalime, nes Lietuva jau neįvykdė Atsinaujinančių išteklių direktyvoje numatyto įsipareigojimo iki 2020 metų transporto sektoriuje pasiekti bent 10 proc. suvartojamos energijos iš atsinaujinančių išteklių“, - pabrėžė J. Polujanskas.