V. Šimkus teigia, kad per karantiną daugiausia dėmesio skyrė tam, kad maisto išsinešti užsisakę šiauliečiai neliktų nusivylę. „Anksčiau maisto išsinešti užsisakydavo vos vienas kitas žmogus. Įprastai klientai karštais patiekalais ir gėrimais mėgavosi viduje arba terasoje. Ir staiga viskas pasikeitė, patalpos ištuštėjo. Patyrėme lengvą šoką – pirma karantino savaitė buvo išties sunki. Bet nesustojome, pamažu įsibėgėjome ir pajutome didelį klientų palaikymą, kuris yra labai malonus“, – pasakoja restorano „S Baras“ savininkas, verslui vadovaujantis kartu su žmona Vitalija.

„Savi už savus“ – tarsi netikėtas impulsas

V. Šimkus tikisi, kad stiprų postūmį verslui suteiks Lietuvoje prasidėjęs nacionalinis judėjimas „Savi už savus“. Jau dabar judėjimo „Savi už savus“ platforma „Facebook“ tinkle plečiasi vienydama šalies gyventojus ir sudarydama sąlygas pristatyti savo verslus, taip skatinant bendruomenę naudotis jų paslaugomis.

Judėjimo iniciatorė gamykla „Gubernija“ įsipareigoja finansuoti nuo krizės kenčiančių smulkių ir vidutinių verslų Šiauliuose reklamos ir komunikacijos išlaidas – taip Šiaulių regione skatinamas vietinių produktų ir paslaugų vartojimas ir mažinami krizės padariniai.

Vidmantas Šimkus

„Didesnis žinomumas mums labai pravers“, – įsitikinęs „S Baras“ savininkas. V. Šimkaus teigimu, restoraną prie Salduvės piliakalnio žino ne kiekvienas šiaulietis, o prašalaičiai čia beveik neužsuka. „Jeigu toks restoranas veiktų miesto centre, atsitiktinių lankytojų būtų daugiau“, – mano verslininkas.

Verslo pamatus klojo klausydami profesionalų

Greta Salduvės piliakalnio ir parko V. Šimkaus šeima gyvena jau seniai. „Visada matydavome, kad žmonės mėgsta čia atvykti pasivaikščioti, pailsėti, pabūti su draugais. Net nežinau, kuris pirma sugalvojome, kad baras-restoranas galėtų būti papildomas traukos taškas. Tačiau projektą įgyvendinome tik tada, kai vietovėje buvo sukurta šiuolaikinė elektros ir komunalinių tinklų infrastruktūra, – pasakoja pašnekovas, – Patys neeksperimentavome: samdėme dizaino, maitinimo įstaigų įrangos specialistus, konsultavomės su virtuvės šefais, kad startuojant būtų kuo mažiau klaidų ir užtikrintume norimą maisto kokybės bei klientų aptarnavimo standartą“.

V. Šimkus tiki, kad restoranui įsibėgėti padėjo žmonos nuostata: mylėk maistą ir klientus, tada ir klientai mylės tave.

„S Baras“

Dabar dauguma klientų užsuka jau tiksliai žinodami, kokio patiekalo nori. Firminis ir populiarus „S baras“ patiekalas – vyne marinuota sprandinė. Kartais per dieną klientai suvalgo kelias dešimtis šių kepsnių. O savaitgaliais išauga raugintų kopūstų sriubos populiarumas, šypteli V. Šimkus. Verslininkas anksčiau du dešimtmečius Šiauliuose vadovavo odos perdirbimo gamyklai „TDL“, anksčiau besivadinusiai „Elnias“. Iš gamyklos vadovo pareigų jis pasitraukė prieš porą metų, kai suprato, kad restorano verslas yra daugiau negu hobis.

Svarbiausia – ryšys su klientais

Verslininkas sako, kad yra dėkingas judėjimą „Savi už savus“ pradėjusiai „Gubernijai“ kuri sunkmečiui atėjus, pasiūlė paramos priemonių. V. Šimkaus verslui tai leis įkvėpti daugiau oro, taip pat tikimasi pritraukti naujų klientų.

„O lojalių klientų reakcijos sunkmečiu ne tik paglostė širdį, bet net ir sugraudino“, – prisipažįsta vyras.

„S Baras“

Restorano savininko teigimu, dienos pietų užsukantiems kariškiams „S Baras“ visada suteikia nuolaidą. „Per karantiną kariškis užsuko pasiimti maisto, o mes pastebėjome, kad užsakymui nuolaidos nepritaikėme. Norėjome klaidą ištaisyti, tačiau jis pareiškė, kad mums pinigų dabar reikia kur kas labiau. Mus tai sujaudino“, – dalijasi V. Šimkus.

Šiuo metu verslininkas labiausiai trokšta gerų orų. „Saulėtą gegužės savaitgalį pamatėme, kad lankytojai mėgaujasi mūsų terasa, kur paprasta išlaikyti saugų atstumą ir užsisakyti gardaus maisto, gėrimų. Sukosi, dirbo visa komanda – nuo padavėjų iki virėjų. Būtent taip ir išlaikomos darbo vietos ir visa šalies ekonomika“, – mano verslininkas.

Vis dėlto vasaros planus V. Šimkus dėlioja atsargiai. Nors klientai yra rezervavę kelias datas pobūviams, tačiau neaišku, kokiomis sąlygomis teks organizuoti ir aptarnauti renginius, kokių reikalavimų teks laikytis. „Tikiu, kad išeitį rasime, sugebėsime visi kartu prisitaikyti, nes mūsų klientai yra supratingi – žino, kad šis iššūkis yra bendras“, – sako V. Šimkus.