Jau kuris laikas kai kuriose paslaugų įmonėse gyvavusi tradicija – picų penktadieniai ar maistas darbuotojams biure įmonės gimtadienio proga – neteko savo prasmės vėl paskelbus karantiną ir biurų darbuotojams persikėlus dirbti į namus. Darbuotojų gerove besirūpinantys darbdaviai ieško sprendimų, kaip neatimti iš darbuotojų šios papildomos vertės.

Maisto pristatymo platformos Lėkštė.lt direktorius Tomas Vonžodas pasakoja, kad dar iki pandemijos įmonės naudodavosi skirtingais modeliais, kaip motyvuoti darbuotojus – vieni maistą į biurus užsakydavo penktadieniais, kiti susiburti kolegas prie bendro pietų stalo pakviesdavo įmonei svarbiomis progomis. Deja, nuotolinis darbas ir karantinas šią tradiciją kuriam laikui sustabdė.

„Dabar, kai biurų darbuotojai dirba iš namų, galimybės įmonėms užsakyti maisto į biurą nebelieka, nors darbuotojai gal jau buvo ir įpratę prie tokio priedo ar visai jo dar norėtų“, – pastebėjo pašnekovas.

Pasak jo, maisto pristatymo bendrovė šiuo metu sulaukia nemažai įmonių klausimų, kiek joms kainuotų ir kaip būtų galima organizuoti maisto pristatymą darbuotojams į namus.

„Žinoma, čia ir finansinę paskata gali būti. Nes darbuotojui dirbant iš namų, jam pasiruošti maistą užtrunka laiko, o kartais gali ir daugiau kainuoti nei užsakyti pietūs. Gal įmonės pagalvoja, kad darbuotojas galbūt galėtų tą laiką dirbti“, – svarstė T. Vonžodas.

Renkasi skirtingus variantus

Tokių užklausų, pasak pašnekovo, būtent pastebima dabar – antrojo karantino metu, kai pirmuoju tokios tendencijos nebuvo jaučiama.



„Gal dar visi laukė, kaip greitai viskas praeis, kad greit visi sugrįš į biurus. Jautėsi laukimas, atidėliojimas. O dabar žiema tik ateina ir įmonės ieško ilgalaikio sprendimo“, – komentavo jis.


Pasiteiravus, kokio sektoriaus įmonės labiausiai domisi galimybe darbuotojams dienos pietus pristatyti į namus, vadovas teigė, kad tai tos įmonės, kurios tradiciškai teikė maitinimo paslaugas savo darbuotojams ir prieš karantiną. Tokia priemonė jaučiama iš įmonių, kurios bando prisitraukti jaunesnės kartos žmonės, siūlydami papildomas vertes.

Tomas Vonžodas

„Tačiau klausimas, kurį mes sprendžiame ir kol kas neradome atsakymo – kaip tai padaryti pigiai. Kai reikia išvežti dvidešimt porcijų į vieną biurą, savikaina yra viena, bet kai reikia dvidešimt išvežioti po skirtingus adresus jau kita – o įmonės nori mokėti tiek pat“, – su kokiais iššūkiais susiduria maisto pristatymo paslaugas teikianti įmonė, kalbėjo jos direktorius.

Vienas iš sprendimų, kurį svarsto įmonė, – prašymas restoranams turėti standartizuotą meniu, kur visa vienos įmonės komanda galėtų rasti sau norimo maisto pasirinkimą.

„Nes daugelis darbuotojų nori užsisakyti iš ten, kur nori, o taip gali atsirasti dvidešimt restoranų ir dvidešimt skirtingų adresų“, – pasakojo jis.

Ieškant sprendimų, kaip pristatyti maistą darbuotojams į namus, pasak T. Vonžodo, įmonės dažniausiai renkasi iš trijų variantų: dalis įmonių renkasi finansuoti tik maisto darbuotojui pristatymo kainą, kiti – apmoka pristatymo kainą ir pusę pietų kainos, o likę sutinka padengti visą sumą – ir pristatymą, ir maistą.

Tarp skirtingų sprendimų atsiranda ir tokių, kur įmonės skiria tam tikrą sumą darbuotojui mėnesiui, pavyzdžiui, 40 eurų, o tuomet darbuotojas gali užsisakyti dienos pietus, kai to labiausiai nori.

Prie picos ir ekrano

Maisto pristatymo platformos „Wolt“ vadovė Lietuvoje Liis Ristal teigė, kad šiuo metu įmonės paslaugomis naudojasi daugiau nei 200 įmonių Lietuvoje.

„Šios įmonės buvo nusprendusios savo darbuotojams, kaip papildomą vertę, siūlyti bendrus susibūrimus su maistu. Tačiau pandemijos metu įvyko daug pasikeitimų, kai darbuotojai persikėlė dirbti nuotoliniu būdu, todėl įmonės turėjo rasti naujų kelių, kaip išlaikyti darbuotojus motyvuotus, kai bendri komandos susibūrimai tapo nebeįmanomi. Vienas iš sprendimų ir yra pagal nustatytus dienos limitus siųsti maistą darbuotojams į namus“, – kalbėjo pašnekovė.

Wolt
Foto: Bendrovės archyvas

Pasak L. Ristal, nors gyvi picų penktadieniai biuruose nebegalimi, atsiranda įmonių, kurios šią tradiciją bando perkelti įmonės darbuotojams susijungus vaizdo konferencijomis.

Problema gilesnė nei pietūs darbuotojams į namus

Personalo atrankos įmonės „Talent Lab“ vadovė ir konsultantė Laura Gylienė pastebi, kad šiais laikais dienos pietų darbuotojai nebevertina kaip didelės papildomos vertės. Visgi, kalbant apie pandemiją ir karantiną, pasak jos, slypi gilesnė problema.

„Šitas virusas nėra pavojingas tik žmogaus sveikatai, tai virusas ir kompanijos vertybėms, ir kultūrai“, – teigė pašnekovė.

Pasak jos, dėl karantino nebelieka tokių komandas jungiančių ir stiprinančių renginių kaip bendri vakarėliai, o kartu ir penktadieniai pietūs kartu biure.

„Juk maisto biure tradicijos buvo ne tam, kad pamaitintų įmonės darbuotojus, o tam, kad ugdytų socialumą, kompanijos dvasią. O dabar visi, dirbantys nuotoliniu būdu, dirbame kaip laisvai samdomi darbuotojai“, – mintimis dalijosi ji.

Laura Gylienė

Kaip paminėjo pašnekovė, tarp įmonių šiuo metu jaučiamas didelis pasimetimas, kaip išlaikyti kolektyvų dvasią.

„Labai džiaugiuosi, kad įmonės stengiasi, kad tradicijos išliktų, bet tikrai įmonėms dar nėra taip sunku buvę. Norėdamas išlaikyti komandas kaip vienetą verslas nebežino, kaip elgtis. O tada ir atsiranda sprendimai, kaip picos siuntimas darbuotojui į namus“, – pridėjo ji.