„Daugiau nei dešimtmetį teikiame nestandartinių baldų projektų valdymo ir konstravimo sprendimus klientams, dirbantiems mažmeninės prekybos, viešojo maitinimo, apgyvendinimo sektoriuose. Taip pat turime nemažai projektų viešosiose erdvėse – gauname užsakymų iš įvairių verslo bendrovių, muziejų. Esame į eksportą besiorientuojanti bendrovė, o ne paslaptis, kad dėl Covid-19 viruso visoje Europoje įvestas karantinas skaudžiai atsiliepė ES verslo aktyvumui, įskaitant ir sektoriams, su kuriais mes dirbame. Pavyzdžiui, Europos Sąjungos statistikos departamento Eurostat duomenys rodo, kad antrąjį 2020 m. ketvirtį, lyginant su 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu, Europos Sąjungos viešbučių sektoriaus apyvarta smuko 79 proc., o restoranų apyvarta nukrito 57 proc. Taigi, natūralu, kad Covid-19 pandemija kėlė tam tikrų rizikų ir „Solid supply“, kadangi užsakymų atžvilgiu esame stipriai priklausomi nuo tų sektorių, kurie patyrė bene didžiausią Covid-19 poveikį“, - teigia bendrovės vadovas Dovydas Duoblys pranešime spaudai.

Nestandartinė krizė pareikalavo nestandartinių sprendimų

Staigiai sumažėjus paklausai ir nemažėjant naujų Covid-19 susirgimų dinamikai, įmonės vadovybė ėmėsi aktyviai spręsti bendrovę ištikusius iššūkius – tačiau į pačią problemą ir jos sprendimą pažiūrėjo nestandartiškai.

„Covid-19 pandemijai įsibėgėjant, supratome kelis dalykus. Pirma – epidemija labai greitai nepasibaigs ir tam tikrą laiką ribos mūsų klientų ir mūsų verslo „apsukas“. Antra – kaip ir dauguma kitų bendrovių, kovo mėnesį perėjome prie darbo nuotoliniu būdu ir supratome, kad darbas nuotoliniu būdu yra ne tik iššūkis, bet ir galimybė. Visam pasauliui perėjus prie darbo iš namų, iš karto atsirado ir naujų verslo galimybių – bet tas galimybes reikėjo aiškiai identifikuoti. Todėl nutarėme nesiskųsti susiklosčiusia situacija, o proaktyviai ieškoti naujų verslo nišų, kurios padėtų mums lengviau išgyventi pagrindinį bendrovės verslą ištikusius sunkumus. Taigi, priėmėme sprendimą organizuoti bendrovės darbuotojų hakatoną online režimu. Pagrindinis hakatono tikslas – identifikuoti naujas verslo nišas ir galimybes, kurių atsiradimą lėmė visuotinis karantinas ir darbas iš namų. Sutelkėme vidines įmonės darbuotojų pajėgas ir pabandėme užčiupti šias naujas verslo galimybes. Darbuotojų online hakatonas prasidėjo kovo 24 d., o procesą organizavo bei moderavo žinomas verslo konsultantas ir inovacijų ekspertas Audrius Savickas“, - komentavo D. Duoblys.

Dovydas Duobys

Pasak jo, dalyvavimas bendrovės interneto hakatone nebuvo privalomas – dalyvauti hakatone galėjo tik savanoriai, t.y. tie darbuotojai, kurie realiai buvo suinteresuoti sugeneruoti naujų verslo idėjų ir padėti įmonei išgyventi sunkmetį.

Iš 60 įmonės darbuotojų hakatone dalyvavo 16 žmonių, kurie iš viso sugeneravo 20 pirminių naujų verslo idėjų. Potencialių naujų verslo idėjų dvidešimtukas buvo pateiktas įmonės vadovybei, kuri, pasitelkusi inovacijų konsultantą Audrių Savicką, verslo idėjas sureitingavo pagal balus. Bendrovė darbuotojų hakatoną oficialiai užbaigė balandžio 22 d., kai įmonės vadovybė galutinai sureitingavo naujų verslo idėjų dvidešimtuką ir atsirinko idėją, kurią buvo nutarta toliau vystyti ir į kurią „Solid Supply“ investavo pinigus.

Hakatono rezultatas – naujas verslas ir naujos bendrovės steigimas

Pasibaigus „idėjų šturmui“, įmonės vadovybė atsirinko ir nusprendė toliau vystyti bei investuoti į darbuotojų sugeneruotą idėją, susijusią su baldų darbui iš namų kūrimu. Tam tikslui buvo įsteigta atskira bendrovė UAB „Remote Work“, kurios direktoriumi paskirtas darbuotojas ir vienas iš idėjos autorių – Česlovas Bieliauskas.

Č. Bieliauskas taip pat tapo „Remote Work“ akcininku. Kitas naujos bendrovės akcininkas – Dovydas Duoblys. „Remote Work“ kurs ir gamins specialius baldus, kurie yra skirti darbui iš namų.

Baldai

„Karantino metu perėjome prie darbo iš namų ir iš karto supratome: darbas iš namų reikalauja ne tik specifinių IT programų ir procesų – bet ir tinkamos baldų infrastruktūros. Tinkamas darbo vietos namuose paruošimas yra itin svarbus aspektas siekiant maksimaliai išlaikyti įmonės darbo jėgos produktyvumą namuose. Iš kitos pusės, iš savo asmeninės patirties supratome, kad tradiciniai baldai ne visada tinka darbui iš namų – tradiciniai baldai neužtikrina tinkamos garso izoliacijos, neleidžia darbuotojui atsiriboti nuo pašalinių garsų ir pilnai susifokusuoti į jam iškeltų užduočių atlikimą. Supratome, kad ši problema yra specifinė, ir ją reikia spręsti specifiniu būdu: darbuotojams reikalinga atskira baldų infrastruktūra, kuri aplink darbuotoją sukurs uždarą erdvę, kurioje žmogus jausis patogiai ir galės atsiriboti nuo išorės trikdžių ir garsų. Hakatono metu sukūrėme specialių baldų darbui iš namų koncepciją“ – pasakoja naujasis „Remote Work“ akcininkas Č. Bieliauskas.

Anot „Solid Supply“ vadovo D. Duoblio, karantino metu surengtas įmonės darbuotojų online hakatonas save pilnai pateisino – kolektyvui pavyko sugeneruoti perspektyvią verslo idėją, kurią įmonė toliau vystys ir tam skirs pinigų. Po sėkmingai praėjusio pirmo hakatono įmonės vadovybė priėmė sprendimą nuo šiol reguliariai rengti vidinius, tik darbuotojams skirtus, hakatonus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)