Britų gamtos istorikas seras Davidas Attenborough ir princas Williamas organizuoja konkursą – kviečia žmones sugalvoti 50 idėjų sunkiausioms pasaulio aplinkosaugos problemoms iki 2030 m. išspręsti.

Išradingiausių sumanymų autoriai gaus 1 mln. svarų, rašo BBC.

Odos priežiūros priemonės iš kavos tirščių

Anna Brightman (27 m.) ir jos brolis Williamas 29 (m.) iš kavos tirščių gamina odos priežiūros priemones.

Šis sumanymas kilo Annai, kartą sėdint kavinėje ir svarstant, kur dedami kavos tirščiai. Kavinės savininkas atsakė, kad kavos tirščius išmeta, jie keliauja į šiukšlyną.

„Šiukšlyne iš pūvančių kavos tirščių išsiskiria metano dujos, taigi jie teršia aplinką“, – sakė Anna leidiniui „Newsbeat“. Šiek tiek pasidomėjusi ji sužinojo, kad kava naudinga odai. Ji paprašė kavinės savininko atiduoti kavos tirščius jai ir pradėjo gaminti odos šveitiklius. Šių šveitiklių ji nusivežė į kavos festivalį ir per pirmą dieną visus pardavė.

Kavos tirščių rinkimo akcija
Foto: Organizacijos nuotr.

„Norėjau sukurti tokį prekės ženklą, kuris būtų ne tik pelningas, bet ir prasmingas, pozityvus, – sakė Anna. – Vėliau ėmėme naudoti įvairių vaisių kauliukus. Pavyzdžiui, veido kaukių gamybai naudojame alyvuogių kauliukus, abrikosų kauliukus – ir netgi argano riešutų lukštus. 99 proc. pakuočių yra be plastiko, o pakuotės irgi perdirbamos. Tiems, kas pradeda ekologiškų produktų verslą, patarčiau nebijoti žengti pirmų žingsnių, siekti to, ko dar niekas nebandė siekti. Svarbu išsiskirti iš minios – taigi pagalvokite, kokie gaminiai būtų dar tvaresni.“

Iš plastiko atliekų gaminami išmaniųjų įkrovikliai

Rishi Gupta (23 m.) įžvelgė verslo idėją instagrame – jis pamatė nešiojamųjų išmaniųjų telefonų įkroviklių, pagamintų iš perdirbto plastiko. Jis susisiekė su dizaineriu, gavo paramą ir jie galėjo pradėti gamybą. Plastiko išmaniųjų įkroviklių gamybai (šaldytuvų dalių, šlepečių, plastikinių maišelių ir pan.) prisirenka Braitono apylinkėse.

Rishi nusprendė imtis ekologiško verslo, kai sužinojo, kad daug tariamai ekologiškų produktų iš tiesų kenkia aplinkai.

„Įvairūs gaminiai, pavyzdžiui, bambukiniai, nėra tvarūs arba yra padengti plastiku“, – teigė jis. – Mane stipriausiai motyvuoja tikslo turėjimas ir žinojimas, kad padedu mažinti vartojimo poveikį, praplečiu pasirikimą, siūlydamas ekologiškų produktų. Noriu sukurti ekologiškų produktų didžiausiai daliai vartotojų, juk norint padaryti teigiamos įtakos aplinkai visi privalo kažko imtis.“

Midus iš medaus

Visiems žinoma, kokios svarbios bitės aplinkai, o Kittui ir Mattui Newellų dar ir verslas susijęs su bitėmis. Broliai turi 50 avilių Čepstou, Velse. Medų jie fermentuoja ir gamina iš jo midų.

„Mūsų verslas neatsiejamas nuo bičių – be jų nė neturėtume verslo“, – „Newsbeat“ sakė Mattas. – Mes kiek įmanydami jomis rūpinamės, stengiamės pabrėžti gamtos, bioįvairovės ir tvarumo svarbą. Gyventojų pastangos išsaugoti šią sritį paskatino mus imtis šio verslo. Džiugu, kad bičių laikymas prisideda prie vietos gamtos saugojimo, juk bitės apdulkina gėles ir medžius.“

Foto: Shutterstock

Pasak Matto, ne mažiau svarbu sukurti Čepstou gyventojams darbo vietų.

Jis turi ką patarti tiems, kas nori įsilieti į ekologiškų gamintojų rinką: „Nusiteikite, kad gali ir nepavykti, tik nenusiminkite. Jei vis tik nepasisekė – apsisukite, būkite lankstūs, pozityviai nusiteikę ir pasirengę greitai viską keisti. Išnaudokite savo stipriąsias puses.“

Auklė žino, kas geriausia

Seserys Laura ir Beattie iš Mančesterio yra ekologiškų moterų drabužių prekės ženklo „Careuax“ įkūrėjos.

„Mūsų auklė siūdavo sukneles, ji mus išmokė, koks svarbus kiekvienas medžiagos lopinėlis, – pasakojo „Newsbeat“ Laura. – Mados industrija – viena iš didžiausių aplinkos teršėjų. – Mes norėjome sukurti inovatyvių suknelių, kurios būtų tvaresnės, labiau tausojančios mados industrijos dalis.“

Foto: Bendrovės archyvas

Seserų sukurtos suknelės turi kelis užtrauktukus, jos gali tapti ir palaidine, ir sijonu, galimi įvairūs stilių ir spalvų deriniai. Merginos siuva sukneles iš medžiagų atraižų, kurias siuvyklose šiaip išmestų.

Be to, jų siuvykloje naudojama energija iš saulės baterijų.

Rachel įsitikinimu, jokia idėja apie ekologišką prekės ženklą nėra pernelyg drąsi: „Kiekvienas gali įnešti savo indėlį. Visi galime padaryti teigiamos įtakos žmonėms, planetai ir gyvūnams.“