Verslus vertinsime pagal tai, kaip jie elgėsi per krizę

Bandydamos išgyventi šį sunkų laikotarpį, įmonės renkasi skirtingus kelius: vienos karantino metu ryžtasi nieko neatleisti nemažinti atlyginimų, kitos griebiasi kitų priemonių ir skelbia prastovas, darbuotojus siunčia neapmokamų atostogų, trečios mažina atlyginimus, sunkiausiai besiverčiančios – imasi atleidimų.

Tiesa, neretai tos įmonės, kurioms pavyksta išlaikyti darbuotojus ir nemažinti algų, laikomos atsakingomis. Tuo tarpu, pasirinkusios priešingą lieka kitoje barikadų pusėje. Nors „Tele2“ pasirinko eiti pirmuoju keliu, A. Baranauskas skatina neskubėti smerkti kompanijų, kurios elgiasi kitaip.

„Palyginkime šią situacija su stichine nelaime – juk negalime pasakyti, kaip visi turėtų elgtis. Nėra vieno elgesio modelio, niekas sąmoningai nesielgia blogai – žmonės ieško geriausių sprendimų, o versle juk irgi dirba žmonės. Noriu atkreipti dėmesį į kelis dalykus. Vienas dalykas – šiandien verslui svarbiausia užduotis yra išlikti. Išlikti bent iki karantino pabaigos, bent iki tol, kol daugiau ar mažiau galėsime grįžti į įprastas vėžias ir galėsime bendrauti ne tik nuotoliniu būdu, kalbėti prie bendro stalo, kai galės atsidaryti parduotuvės ir panašiai“, – sako jis.

Komunikacijos specialistas išskiria, kad išlikimo būdų yra įvairių – galima mažinti sąnaudas, ieškoti naujų pardavimo kanalų ar ieškoti kitų išeičių.

„Antras dalykas – mes turime prisiminti, kad krizės turi vieną bendrą bruožą – jos baigiasi. Ši krizė irgi baigsis ir mes sugrįšime. Tačiau tada bus kitas klausimas – ar mes išgyvenome? Jeigu verslas išgyveno, tai kaip jis grįš pas savo klientus? Kaip jis grįš pas savo partnerius, tiekėjus? Kaip jis su jais kalbėsis? Ar su juo dar kalbėsis? Aš manau, kad daugelis vieni kitus vertinsime pagal tai, kaip elgėmės krizės metu. To reikia nepamiršti. Trečias dalykas – mes galėsime augti ir, manau, labai sparčiai. Juk daugelio dalykų mes daryti negalime, vadinasi „nevartojame“ pramogų, restoranų – kažkiek pinigų ir sutaupome. Pinigų, kurie stos į rinką, kai žmonės norės ir galės vėl vartoti. Aš manau, kad šiuos tris etapus anksčiau ar vėliau praeisime“, – priduria Andrius Baranauskas.

Andrius Baranauskas

Pasiruošti krizei negalėjo niekas

Pasak pašnekovo, netikslinga lyginti 2008-ųjų krizės ir šiandieninės situacijos, nes tai – du skirtingi dalykai, tad nereikėtų stebėtis, jog su sunkumais priimant sprendimus gali susidurti tiek valdžia, tiek verslas.

„Ciklinės krizės, apie kurias mes kalbame, vyksta kas dešimtmetį ir tai yra normalu. Jos įvyksta ir visi žino, kaip jose elgtis. Žmonės, kurie pragyveno vieną, antrą, trečią krizę – tikrai nebijo ketvirtos. Mes šiandien nesame tokioje krizėje – galima sakyti, kad buvome perkelti į kitą planetą“, – apie tai, su kuo šiandien susiduria visas pasaulis, kalba komunikacijos specialistas.

Pagrįsdamas savo mintį, Andrius Baranauskas pabrėžia, kad istorijoje iki šiol nėra buvę, kad per itin trumpą laiką uždarytų visą restoranų, pramogų industriją ar kitus verslo objektus. Jo teigimu, tokia situacija sunkiai palyginama net su karu, mat ir jo metu restoranai neužsidaro.

„Pasiruošti tokiai krizei nebuvo įmanoma – niekas negalėjo pasiruošti tokio masto visiškam veiklos sustabdymui. Juk net industrijose, kur veikla nėra sustabdyta, ji yra smarkiai sulėtėjusi. Taip pat yra ir su mūsų – telekomunikacijų – verslu. Viskas vyksta daug lėčiau. Kaip mes galime parduoti, jeigu mūsų salonai yra uždaryti? Aišku, kad, kaip ir visi kiti, parduodame daug mažiau. Juk vartojimas yra mūsų ekonomikos variklis ir pagrindas, kuris vienoje dalyje sektorių yra išjungtas, kitoje – stipriai apribotas. Todėl manau, kad šiandien svarbiausia – susikaupti ir bendromis jėgomis išlikti“, – aiškina „Tele2“ įmonės atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (55)