Lietuvoje vien vien šių metų balandį registruota 4000 naujų automobilių ir tai yra pustrečio karto daugiau nei 2020-ųjų balandį.

Regis, lietuviams nėra jokių problemų šiai dienai nusipirkti ne vien tiktai naujausius „Volkswagen“ „Škoda“ ar „Toyota“, bet ir ganėtinai prabangiais laikomus – „Mercedes-Benz“ ar „Porsche“ modelių automobilius. Ir juos vairuotojai perka ne iš turgaviečių ar naudotų automobilių prekeivių, o iš pačių salonų, kuriuose kainos nėra žemiausios.

„Brendinių“ markių automobilius dabartiniu metu lengva ranka perka ne vien tik šalies milijonieriai, milžiniškas pajamas generuojančių – nekilnojamojo turto ir IT sektorių akcininkai, vadovai, žinomi krepšininkai ar pramogų pasaulio įžymybės, bet ir mažai visuomenėje žinomi, tačiau sėkmingas profesijas ar veiklas pasirinkę gyventojai. Vis dažniau socialiniuose tinkluose tenka pastebėti plačiai paskleistus vaizdo įrašus, kad ir garsieji nuomonės formuotojai sėdasi į pakankamai brangias, beveik 100 tūkstančių eurų kainuojančias mašinas.

Renkant medžiagą šiai publikacijai pabendravome apie dabartinę autotransporto priemonių prekybą su labiausiai pasaulyje vertinamų ir brangiausias mašinas Lietuvoje parduodančių prekybos salonų atstovais.

Pardavimai išaugo 36 proc.

„Mercedes – Benz“ automobiliais prekiaujančios bendrovės „Veho Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Karen Nalbandian sakė, kad jaučia ir pastebi vis didesnį klientų susidomėjimą naujais ir naudotais automobiliais. Tačiau mano, kad dar anksti tai vertinti kaip visišką rinkos atsigavimą.

„Nepamirškime, kad 2020 metų kovą prasidėjo globali COVID-19 pandemija ir buvo įvesti pirmieji apribojimai. Bendra lengvųjų automobilių (M1) rinka per 2021 pirmąjį ketvirtį sumažėjo beveik trečdaliu (palyginus su 2020-ųjų tuo pačiu laikotarpiu), bet premium automobilių segmentas išlaikė savo pozicijas ir liko praktiškai nepakitęs. Taigi, manau skaičiai kalba už save ir dar anksti sakyti, kad žmonės masiškai ėmė pirkti naujus automobilius“, – atvirai kalbėjo K. Nalbadian.

Jo teigimu, vertinant naujų „Mercedes-Benz“ automobilių pardavimo dinamiką, bendrovė išaugo 36 procentais – lyginant 2021-ųjų pirmą ketvirtį su 2020 m. tuo pačiu laikotarpiu.

Mercedes GLC

Bet pašnekovas K. Nalbadian įvardija, kad tam bene didžiausios įtakos turėjo tokie faktoriai, kaip prieš metus pasikeitę bendrovės savininkai – dabar jais tapo Suomijos koncernas „Veho“. Kartu su akcininkų pasikeitimu smarkiai atsinaujino ir įmonės kolektyvas, padidėjo orientacija tiek į rezultatą, tiek į klientų lūkesčių išpildymą.

„Be to, premium segmente analogų neturinčią „Mercedes-Benz“ lengvųjų ir komercinių modelių gamą pastaruoju metu papildė naujos versijos su hibridiniais varikliais, rinkoje debiutavo nauji lengvieji elektromobiliai „Mercedes Benz“ – EQA, EQC, EQV, taip pat komerciniai elektra varomi modeliai eVito, eSprinter“, – vardijo naujoves rinkodaros vadovas K. Nalbadian.

Jo teigimu, būtent pasaulyje pripažintos naujovės ir lėmė pastaruoju metu sparčiai gerėjančius „Mercedes-Benz“ pardavimus ir poziciją premium automobilių rinkoje Lietuvoje. „Žinant, jog „Mercedes-Benz“ tvirtai pirmauja prabangių automobilių rinkoje visame pasaulyje, augimo tendencija Lietuvoje neturėtų labai stebinti“, – įvardijo pašnekovas.

Skelbiama, kad tarp Lietuvos vairuotojų šių metų pirmame ketvirtyje populiariausiais „Mercedes-Benz“ automobiliais buvo GLC, GLE, E-klasė ir V-klasė.

„Perkamų automobilių gama yra labai plati, nuo 37.000 EUR iki 150.000 EUR ar net daugiau, bet klientai dabar labiau orientuojasi į mėnesinę įmoką, o naują „Mercedes-Benz“ automobilį šiai dienai galima įsigyti net ir su 282 EUR mėnesine įmoka“, – pastebėjo K. Nalbdanian.

Pasidomėjus, kokia publika šiuo metu dažniausiai perka naujausius „Mercedes-Benz“ modelius, pašnekovas atsakė, kad nėra susiformavusio tipinio šios visame pasaulyje prestižiniu laikomos markės pirkėjo. „Kadangi mūsų produktų linija yra labai plati, tai ir pirkėjai visiškai skirtingi, – pastebi pašnekovas. – Tiek jaunas, inovacijas ir stilių vertinantis pirkėjas renkasi A klasę ar CLA, tiek ir stambaus verslo savininkas, kuriam svarbu turėti prabangios klasės automobilį, ir kuris vertina maksimalų komfortą bei pažangiausias saugumo technologijas“.

Prekyba suaktyvėjo visame pasaulyje

Greičio mėgėjų itin pamėgtos „Porsche“ markės automobiliais Lietuvoje prekiaujančios kompanijos marketingo koordinatorė Aistė Baranauskaitė teigė, kad prabangių automobilių rinka, stagnavusi per pirmuosius pandemijos mėnesius, gana greitai atsistatė ir nuo 2020-ųjų birželio mėnesio buvo fiksuojama nuolat didėjanti paklausa.

„Tai siejame tiek su sėkmingai prie naujos situacijos prisitaikiusiais klientų verslais, tiek su lėtesniu gyvenimu, kuomet didžioji dalis pirkėjų pagaliau surado laiko sau ir savo svajonėms įgyvendinti. Šiai dienai „Porsche“ automobilių paklausa yra gerokai didesnė, nei lyginant su laikotarpiu iki karantino“, – pastebėjo A. Baranauskaitė.

Porsche

Anot jos, Lietuvoje „Porsche“ 2020 metais pardavė 3 procentais mažiau automobilių nei 2019-asiais, o Lietuvoje per tą patį laikotarpį pardavimai sumažėjo tik 5 proc. „Atsižvelgiant į 6 savaičių trukmės visų automobilių gamybos linijų sustabdymą ir to pasekoje sutrikusį automobilių tiekimą tai yra išties išskirtinis rezultatas“, – pažymėjo pašnekovė.

Tačiau kalbant apie šių metų pirmą ketvirtį, A. Baranauskaitės teigimu, pardavimų kreivė užtikrintai kyla į viršų. Pasauliniu mastu „Porsche“ pardavė 72 000 automobilių, t.y. 36 proc. daugiau nei 2020 m. per tą patį laikotarpį. „Lietuvoje pardavimai kilo tiek pat, kiek ir pasaulyje, irgi 36 proc. Populiariausias modelis Lietuvoje buvo „Cayenne‘‘, taip pat ypatingo dėmesio sulaukė „Taycan‘‘, pirmas elektrinis „Porsche“ modelis, kurio buvo parduota beveik tiek pat kiek ir „Porsche 911“, – sako A. Baranauskaitė.

Pašnekovė tvirtina, kad nors pagal pardavimų statistiką šalyje dominuoja „Porsche Cayenne“ ir „Macan“ modeliai, visgi jau ilgą laiką Lietuvoje geidžiamiausiu išlieka „Porsche“ ikona – 911, apie kurį dažnai pasvajoja daugelis automobilių entuziastų.

„Pastaruoju metu stebime tendenciją, kad vis daugiau pirkėjų ryžtasi įgyvendinti savo svajones, o tai keičia ir užsakomų modelių pasiskirstymą: nors per pirmąjį 2021 metų ketvirtį į gatves išriedėjusių automobilių lyderis buvo „Porsche Cayenne‘‘, tarp užsakytų modelių populiariausias visgi buvo „911‘‘, – teigė A. Baranauskaitė.

Kai pasiteiravau, kokia publika šiais pandemijos laikais perka naujausius „Porsche“, pašnekovė atsakė, kad tai lojalūs salono klientai, kurie jau anksčiau vairavo šios markės mašinas. „Dauguma jų yra verslų savininkai, taip pat gerai apmokami savo srities profesionalai. Visi šie pirkėjai teikia pirmenybę sportiškumui, išskirtiniam dizainui, kokybei bei išskirtiniams pojūčiams vairuojant, – kalbėjo A. Baranauskaitė. – Be abejo, šiandien visa tai jau galima suderinti ir su ekologija, kadangi „Taycan“ elektromobilis yra toks pat veržlus ir dinamiškas kaip ir kiti „Porsche“ modeliai, o mūsų pirkėjai tą jau spėjo įvertinti“.

„Porsche“ jau nebėra tik turčiams skirta transporto priemonė, šiuo metu perkamiausių modelių pradinės kainos yra tokios: „Cayenne“ – 79.800,00 Eur, „Macan“ – 73.321,00 Eur ir „Taycan“ – 84.100,00 Eur. Savaime suprantama, kad galutinė automobilio kaina priklauso nuo pirkėjo pasirinkimo pridedant papildomą įrangą ir aksesuarus.

Didėja elektrinių modelių paklausa

Lietuvos vairuotojų pamėgtais „Audi“ automobiliais prekiaujančios bendrovės „Moller Auto Keturi žiedai“ generalinė direktorė Laima Gatelienė sako, kad atstovauja premium lygio produktą, tad masinių pirkimų čia nelabai ir būna.

„Taip, susidomėjimas naujais automobiliams yra pastebimai didesnis. Tam tikras sezoninis svyravimas mūsų veikloje dažnai buvo pastebimas. Šių metų pavasarį pirkėjai tapo kur kas aktyvesni, – pastebi L. Gatelienė. – Tai galima pateisinti gamintojų siūlomomis akcijomis, palankia kainodara. Taip pat manau, mūsų pirkėjai planuoja daugiau keliauti automobiliais. Įtakos susidomėjimui turi ir atsinaujinęs „Audi“ produktų portfelis, plačiai siūlomų plug-in automobilių, naujų visiškai elektrinių automobilių modeliai – Q4 Etron GT. Galiu patvirtinti, kad rinkoje pastebimai didėja susidomėjimas automobiliais, kurie gali būti varomi tik elektra, kai to vartotojas nori, ir benzinu, kai reikia eksploatuoti ilgesnėje kelionėje“.

Per pirmąjį šių metų ketvirtį naujų „Audi“ Lietuvos atstovybėje parduota 60 proc. daugiau nei per tą patį pernykščių metų laikotarpį. „Toks lyginimas nelabai informatyvus, nes palyginamoji bazė labai žema, – kalbėjo pašnekovė. – Labai optimistiškai nuteikia iš klientų gautų užsakymų ir dabar gaminamų automobilių skaičius. Kaip žinia, „Audi“ gamintojas negamina į sandėlį, visi automobiliai tiek esantys pas mus salone, tiek atiduodami klientams yra pagaminti pagal užsakymą. Akivaizdu, kad „Audi“ klientas yra labiau linkęs gauti savo pageidaujamos komplektacijos automobilį, linkęs praleisti daugiau laiko derinant visas galimas automobilių įrangos pasirinkimo versijas. Analizuojant ilgesnį laikotarpį, galima pastebėti, kad ši tendencija po truputį keičiasi, mūsų pardavimai iš salone turimų prekių didėja“.

Audi A4

Šiuo metu tarp Lietuvos salonuose parduodamų „Audi“ modelių pastebimai lyderiauja didesnių segmentų automobiliai: A6 , Q5, Q7, Q8. Trečdalį visų pardavimų sudaro kompanijos bestseleris – visureigis Q7. „Tai ypatingai gerai vertinamas ir pripažintas modelis. Labai kyla poreikis sportiškos elegancijos atstovo – modelio Q8. Tendencija, kad vartotojas linksta į įvairaus dydžio visureigius išlieka“, – dabartinius vairuotojų įpročius vardija L. Gatelienė.

Anot jos, „Audi“ vartotojas – technologiškai išprusęs estetas. Toks asmuo dažniausiai vertina dinamiškas savybes, solidžią išvaizdą ir naujausias technologijas.

Vidutinė dabar perkamiausių naujų „Audi“ automobilių kaina svyruoja 45 – 55 tūkstančius eurų. Be abejo, kaina labai priklauso nuo įrangos lygio.

„Vieną galiu patvirtinti, kad apie 50 tūkst. kainuoja racionaliai šiuolaikiška įranga aprūpintas vidutinės klasės automobilis“, – pabrėžė „Audi“ prekybos salonų vadovė L. Gatelienė.

Perka ne tik naujas, bet ir naudotas

Lietuvos vairuotojų bene dažniausiai vairuojamo ir graibstomo BMW prekės ženklo vadovas mūsų šalyje Martynas Daujotas irgi patvirtina, kad šiemet jaučiamas automobilių pardavimų aktyvumas.

„Jeigu pernai dėl pandemijos metiniai rezultatai buvo pakritę apie 10-15 proc., tai šių metų pirmieji keturi mėnesiai jau pasiekė ikipandeminį lygį – „Krasta Auto“ pardavė panašų kiekį BMW automobilių kaip per atitinkamą 2019-ųjų periodą, – kalbėjo M. Daujotas. – Verta paminėti, kad šiuo metu visoje automobilių pramonėje paklausa viršija pasiūlą. Taip yra dėl trūkstamų tam tikrų komponentų, reikalingų automobilių gamyboje, trūkumo. Tad klientams sugrįžus prie mobilesnio gyvenimo, sandėliai Europoje greitai aptuštėjo“.

M. Daujotas pastebėjo, kad šiandien vartotojai yra mažiau linkę laukti užsakomo automobilio ir kur kas labiau linkę rinktis iš to, kas jau yra sandėlyje. „Matome augančią ir bekontaktę prekybą – turėjome nemažai automobilių, kuriuos klientai įsigijo net neišbandę. Todėl plečiame lietuviškąją BMW interneto parduotuvę, ieškome sprendimų, kurie leistų dar greičiau ir patogiau klientams įsigyti trokštamą modelį“, – teigė pašnekovas.

Lietuvoje perkamiausi yra SUV klasės automobiliai – miesto visureigiai „BMW X3“, „BMW X4“, taip pat „BMW X5“. „Ši tendencija pastebima jau ne vienerius metus. Tačiau kas keičiasi – tai vartotojų variklių pasirinkimas. Jeigu prieš penkerius metus apie 70 proc. pardavimų sudarė modeliai su dyzeliniais varikliais, o likę 30 – benzininiais, tai šiuo metu yra atvirkščiai: benzininiai modeliai sudaro apie 60-70 proc. visų pardavimų, – sako M. Daujotas. – Matome itin augantį susidomėjimą hibridines jėgaines turinčiais modeliais – didėja ir jų pasiūla. BMW taip pat plečia elektromobilių gamą – artimiausiu metu Lietuvoje debiutuos elektrinis visureigis „BMW iX3“, o metų gale – ir visiškai naujas elektromobilis „BMW iX“. Susidomėjimas šiais modeliais Lietuvoje yra didelis ir daug vairuotojų laukia galimybės juos išbandyti prieš priimdami sprendimą įsigyti“.

Pasiteiravus, kaip dabartiniais laikais atrodo tipinis BMW vairuotojas, pašnekovas atsakė: „Sunku būtų tiksliai apibrėžti BMW modelių pirkėją, tačiau paprastai tai 30-65 metų amžiaus sėkmingi asmenys – įmonių savininkai, direktoriai, padalinių vadovai ar panašiai“.

Dabartiniu metu įsigyjamo naujo BMW kaina priklauso nuo modelio ir komplektacijos, bet vidutiniškai yra apie 60 tūkst. eurų.

„Verta pastebėti, kad jaučiame augantį ne tik naujų, bet ir naudotų automobilių poreikį iš įgaliotos BMW atstovybės. Pirkėjai nori būti ramūs dėl automobilio istorijos, kokybinių parametrų, o pirkimas iš oficialaus atstovo, kuris patikrina keliasdešimt automobilio parametrų, yra svarbus saugumo garantas pirkėjams. Vidutinė įsigyjamo naudoto automobilio kaina siekia apie 35-40 tūkst. eurų“, – tvirtina M. Daujotas.

„Bentley“ – ne kiekvienam

Kiek kitokia ir gerokai ramesnė situacija tvyro pasaulio milijonierių ir ryškiausių pramogų verslo garsenybių pamėgtojo „Bentley“ prekybos salone Vilniuje. Ši kompanija savo klientams gali parūpinti ir ne ką mažiau prašmatnesnius „Maserati“ automobilius. Tai nėra automobiliai masėms ir juos dažniausiai perka tiktai labai pasiturimai gyvenantys žmonės.

„Staiga padidėjusios paklausos nepastebėjome. Vidutiniškai „Bentley“ klientas priima sprendimą įsigyti automobilį praėjus 6 mėnesiams po pirmojo kontakto ar apsilankymo salone, todėl tokio staigaus užsakymų šuolio nepastebime“, – kalbėjo „Bentley“ marketingo ir komunikacijos atstovė Ieva Navikaitė.

Ji pasidžiaugė, kad bendrovė sėkmingai užbaigė 2020 – uosius ir tikisi tokios pat sėkmės šiemet pasiekiant augančius pardavimų tikslus. „Remiantis 2020 metų patirtimi, manau, galime teigti, kad asmenys, galintys įsigyti šias prabangos prekes, nėra „jautrūs“ pandemijai ir tie, kurie planavo įsigyti mūsų automobilius, juos ir įsigijo“, – tikina I. Navikaitė.

Pašnekovė sakė, kad ypatingo prekybos šuolio šių metų pradžioje išskirti negalėjo, tačiau pastebėjo, kad automobilių pardavimai jau treti metai iš eilės auga apie 20 proc.

I. Navikatė pažymėjo, kad šiame prekybos salone lietuviai dažniausiai renkasi SUV kategorijos automobilius „Maserati Levante“ ir „Bentley Bentayga“.

Maserati

O kokia publika dažniausiai vairuoja keliuose ne itin dažnai matomus, bet jau iš tolo žvilgančius ir abejingų nepaliekančius „Bentley“ automobilius? „Dažniausiai tai yra gamybos, statybos įmonių savininkai. Pastebime IT sektoriaus augimą – ypatingai „fintech“ verslų. Tokie klientai mums yra nauji, atspindintys jaunesnės kartos polinkį į ilgametę istoriją turinčius klasikinius automobilius“, – sake I. Navikaitė.

Šiomis dienomis su vienu iš prabangiausių „Bentley“ modelių iš salono Vilniuje išvažiavo gerai žinomų televizijos serialų bei šou projektų iniciatorius bei prodiuseris.

Automobilių dizainas tikrai ypatingas, bet jų kainos irgi nėra kuklios. Tad jie vis dar nėra lengvai pasiekiami kiekvienam šios transporto priemonės užsigeidusiam automobilių entuziastui. Štai „Maserati Levante“ vidutinė parduodamų automobilių kaina prasideda nuo 100 tūkst. Eur su PVM. O „Bentley Bentayga“ vidutinė kaina siekia net apie 250 tūkst. Eur su PVM.

Bentley

Didžiausius pardavimus daro tik vienas ženklas

Automobilių prekybos ekspertas, Vilniaus bendrovės „Deals On Wheels“ įkūrėjas Laurynas Boguševičius buvo kiek atviresnis kalbėdamas apie naujausių transportų priemonių pardavimus Lietuvoje. Daugelį metų Londone pragyvenęs ir dirbęs lietuvis šiandien mūsų tautiečiams padeda įsigyti pačius įvairiausius elektra varomus automobilius. Tarp jų – ir visame pasaulyje ypač madingais tapusius „Tesla“ automobilius.

„Per kiekvieną krizę žmonės, kurie turėjo daug pinigų dar labiau praturtėjo, o kas neturėjo – tai dar labiau ėmė skursti. Dabartinis metas toks, kad atsiradęs ypatingai didžiulis dėmesys visiems super prabangos ženklams. Tad natūralu, kad žmonės dairosi ir į naujausius bei ne pačius pigiausius automobilius, – kalbėjo L. Boguševčius. – Mes nesame oficialūs „Tesla“ atstovai Lietuvoje, tačiau prekiaujame šiomis mašinomis. Atidžiau pažvelgus, visame pasaulyje šis prekės ženklas neturi milžiniškų parduotuvių. Jie pardavinėja pop-shopuose. Tarkime, prestižiniame Londone Knightsbridge rajone „Tesla“ parduotuvės plotas užima vos 40 – 50 kvadratinių metrų“.

L. Boguševičius teigia, kad iš viso Lietuvoje brangiais ženklais puoštų automobilių per metus nuperkama tik 2 tūkstančiai vienetų. „Tokius pardavimus daro maždaug 7 skirtingų gamintojų ženklai. Grubiai kiekvienas iš jų parduoda 20 automobilių arba vieno modelio mašiną per mėnesį. Vienintelis „Volkswagen“ per metus parduoda maždaug tūkstantį mašinų. Tad pagal tokią statistiką nelabai galima būtų vadinti, kad Lietuvoje vyksta prabangių automobilių šlavimas, – pasakoja L. Boguševičius. – Nors esame visiški rinkos naujokai, bet „Teslų“ per mėnesį parduodame 12 – 13. Štai praėjusį mėnesį 11 „Teslų“ pardavėme. Mes nedarome jokios reklaminės kampanijos ir neišleidžiame tūkstančių Facebooko reklaminėms akcijoms. Realiai visus pardavimus darėme internetu“.

Šypsodamasis L. Bogusevičius teigė, kad jo vadovaujamos įmonės fizinis salonas veiklą pradėjo tiktai prieš mėnesį. Tačiau jis pats ir jo kolegos aktyviai su klientais dirba telefonu, internetu, klientams padeda išsirinkti pageidaujamą automobilį ir kaskart surengia bandomąjį pravažiavimą. Per visą veiklos laiką L. Bogusevičius su kolegomis pardavė net 60 „Teslų“. Anot jo, tokie skaičiai tiktai patvirtina, kad ne salono egzistavimas, dydis ar vieta lemia gerus automobilių pardavimus.

L. Bogusevičius klientams padeda nusipirkti „Tesla“ automobilius

„Mes viską pradėjome prieš trejus metus. Prieš tai pakankamai ilgai ir sėkmingai dirbau Jungtinėje Karalystėje „Nissan“ pardavimų salone. Sugrįžęs kurį laiką ieškojau savęs, buvau netgi nusivylęs ir pabandęs save kitose sferose. Išbandžiau ir supratau, kad problema ne manyje. Pamačiau, kad Lietuvos verslai yra beprotiškai godūs bei pirmiausia žiūri savo, o ne klientų interesų. Tad po kurio laiko vėl perėjau prie automobilių pardavimų. Šiandien mums klientas yra pirmoje vietoje ir tiktai paskui mūsų bendrovės reikalai“, – trumpai savo istoriją pateikė L. Bogusevičius.

Paprašytas įvardinti „Tesla“ pirkėjus, L. Bogusevičius sakė: „Iš pradžių buvo neblogas sąrašas iš Lietuvos top – 100 turtingiausių žmonių. Tai vyresnio amžiaus, daug pasiekę asmenys. Pradžioje buvo daug vargo ir biurokratijos, kad jie atsivežtų savo išsirinktą „Teslą“. Bet mes jiems padėjome išspręsti šiuos galvos skausmus. Tada mes paskelbėme apie savo pardavimus. Kai jie susipirko, atsirado daug norinčiųjų iš kitų sferų. „Tesla“ pradėjo pirkti IT sferos žmonės, nes ši mašina – tai labai brangus telefonas ant ratų“.

Šiandien „Tesla“ kaina prasideda nuo 50 tūkst. eurų. „Tesla“ bazinė įranga yra tokia gausi, kad kituose auto modeliuose tu turi išleisti labai daug pinigų papildomai, kad bent arti būtų. Faktiškai visuose „Tesla“ automobiliuose gauni tą patį, o vienintelis skirtumas yra nuvažiuojamas atstumas ir įsibėgėjimo greitis. Galiausiai papildomai moki tiktai už kilometrus arba nuo nulio iki šimto greitį pasiekiamą greitį“, – pažymėjo pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją