„Kad pedagogo profesija taptų prestižine ir atitiktų šiandienos reikalavimus, kompleksiškai peržiūrime pedagogų rengimą ir profesinį augimą, nuo naujų mokslo metų keičiame mokytojų darbo užmokesčio modelį. Svarbi mokytojų rengimo būdų įvairovė, kad ne tik baigus pedagogikos studijas aukštojoje mokykloje galima tapti mokytoju. Mokytojo profesijos patrauklumui labai svarbu suteikti profesinę laisvę, išlaisvinant juos biurokratinių procedūrų ir darbų, kurie atima laiką ir energiją. Turime leisti jiems būti laisvais ir kūrybiškais vaikų vedliais bei įkvėpėjais“, - sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

Mokytojai bus rengiami aukštųjų mokyklų bazėse kuriamuose nacionaliniuose pedagogų rengimo centruose Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose, pasitelkiant tarptautinių ekspertų patirtį.

Po studijų numatoma vienerių metų trukmės pedagoginė stažuotė. Jos metu studijas baigęs darbą pradedantis mokytojas pasitikrins savo apsisprendimą dirbti mokykloje.

Įtvirtinama mokytojų rengimo būdų įvairovė. Šalia įprastų mokytojų rengimo būdu, kai baigiamos pedagogikos studijos aukštojoje mokykloje, siūloma leisti įgyti pedagogo kvalifikaciją ir mažiau formalizuotais būdais, pavyzdžiui, programa „Renkuosi mokyti!“ būtų užskaitoma kaip pedagoginių profesinių studijų dalis.

Aukštosioms mokykloms atveriamas kelias rengti kelių dalykų mokytojus ir suteikti daugiau savarankiškumo mokyklų bendruomenėms - numatyta atverti galimybę jau dabar dirbantiems pedagogams mokyti ir kitus jo mokomojo dalyko srities dalykus.

Gerinamos sąlygos dirbantiems mokytojams įgyti papildomą pedagoginę kvalifikaciją.

Reglamente siūloma pedagoginių studijų programų užsakymą formuoti pagal pedagogų poreikio analizę, kad būtų parengti tokie mokytojai, kurių reikia mokykloms.

Pedagogų bendruomenės siūlymai reglamentui tobulinti ir pildyti laukiami iki kovo 23 d. Galutinį reglamento projektą visuomenei planuojama pateikti balandžio pradžioje.