Konstantino Bogomolovo tėvai buvo inžinieriai. Šeima gyveno mažame miestelyje Ukrainoje, tad domėtis mada, pasak Konstantino, ten buvo beviltiška. Šiandien sūnus sako esąs labai dėkingas tėvams, kad šie nebandė įkalbėti rinktis, jų manymu, vyriškesnę ir kur kas praktiškesnę profesiją.

Palikimas be dinastijos

Baigęs vidurinę mokyklą septyniolikmetis išvyko mokytis į sostinę - Kijevą. Studijavo siuvimo technologiją ir dizainą. Vėliau mokėsi aspirantūroje Sankt Peterburge, apgynė mokslų daktaro disertaciją, susipažino su būsima žmona - profesionalia stiliste latve Žana Dubska. Nors sutuoktiniai kartu nebegyvena, pasak Konstantino, jie išliko labai gerais draugais, kartu rūpinasi šešiolikmete dukra Paula. "Nemanau, kad sukursiu stilistų dinastiją. Pats nemėgstu eiti pramintu keliu, tad džiaugiuosi, kad Paula visiškai nesidomi mada. Jei ji sėkmingai eitų garsių toje srityje tėvų pėdomis, visi manytu, kad tai tėvų nuopelnas. Nesiruošiu stengtis kaip nors pakeisti, daryti įtaką dukros pasirinkimui. Iš patirties galiu pasakyti, kad laisvė - neįkainojama", - sako pašnekovas.

Devintoje klasėje besimokanti Paula pirmenybę teikia socialiniams santykiams, istorijai, ekonomikai bei politikai. "Latvijos politikoje ji orientuojasi šimtą kartų geriau už mane, -juokiasi Konstantinas. - Visada buvau kosmopolitas. Vos išvydusi politiką, ji iš karto gali pasakyti, kokios tai partijos atstovas, jai tai įdomu. Paulai mano ir mamos profesija neatrodo labai rimta".

Geras skonis ir nusimanymas apie madą, rodos, keliavo iš kartos į kartą. Bogomolovas ir šiandien puikiai prisimena per kiekvieną šeimos šventę balta palaidine su Viktorijos laikų epochos stiliaus apykakle pasipuošusią, įsisegusią didelę segę ir labai trumpai (a la garcon) apsikirpusią senelę, "Ji nuolat traukdavo "Belomor kanal". Iki šiol nesutikau elegantiškiau rūkančios moters. Buvo be galo aristokratiška ir rafinuota", - prisimena Konstantinas. Turėjusi savo privačią siuvėją motina taip pat žygiavo koja kojon su mada - dievino romantišką, nostalgija dvelkiantį retro stilių.

Nuo ekstravagandjos mažos spintos link

- Kaip jūs pats atėjote į mados pasaulį?

- Visiškai atsitiktinai. Esu baigęs drabužių dizaino ir technologijos studijas. Dėstydamas Rygos universitete buvau prestižinių Rygos grožio salonų "Maja" prezidento Andrejaus Silčenkos klientas. Vieną dieną jis man pasiūlė bandyti surengti porą seminarų apie madą Rygos kirpėjams. Kruopščiai rinkau literatūrą, video medžiagą: filmų, koncertų, muzikinių klipų ištraukas, nuotraukas. Labai susidomėjau. Galiausiai hobis virto rimtu darbu. Vengiau vadinti save stilistu, atrodė, per daug atsakinga. Po keleto interviu laikraščiuose bei žurnaluose Rygoje niekas kitaip ir nevadino.

- Ką jums pačiam reiškia įvaizdis? Ar dažnai jį keičiate?

- Stilinga apranga - tai būti savimi. Tai harmonijos sudarymas tarp savęs ir supančio pasaulio. Vos įžengęs į mados pasaulį rengiausi labai ekstravagantiškai. Nešiojau ilgus, veidą dengiančius kirpčius, nesiskirdavau su akiniais nuo saulės, tuo metu mažai tematytais smailianosiais bateliais. Privalėjau visiems įrodinėti, kad esu stilistas. Kai užsitarnavau vardą, pradėjau rengtis labai paprastai. Dabar svarbiausia, kad drabužis man patiktų ir būtų patogus.

- Ar esate labai išrankus? Sunkiai išsirenkate?

- Nesunkiai. Labai retai perku idealiai užbaigtą darbą - dažniausiai ką nors perdarau, persiuvu, įdedu naujesnių detalių ir taip įgyvendinu pradžioje sugalvotą idėją. Kurdamas savo stilių niekada nesivadovauju komercine mada. Visada sakau: "Kuo mažesnė spinta, tuo daugiau joje mėgstamų daiktų". Prieš pirkdamas tris kartus pasveriu, o jei apsisprendęs įsigyti tą prekę ateinu ir jos neberandu, nesikremtu, vadinasi, ji man neskirta.

Holivudo žvaigždžių takeliais

-Kaip galėtumėte apibūdinti XXI amžiaus mados koncepciją?

- Dviem frazėmis: madinga absoliučiai viskas ir tai, kas tau tinka. Pavyzdžiui, šiuo metu madingas bet kokio ilgio sijonas: nuo radikalaus mini iki maksi. Madingo ilgio sijoną moteris renkasi ne iš žurnalo, reklamos, o žvelgdama į veidrodį. Jeigu prieš šimtą ar trisdešimt metų tam, kad būtum stilingas, turėjai žinoti visas mados naujienas iš Paryžiaus, šiandien tai jau nėra garantija. Reikia rasti ką nors savito, individualaus. O pasiūla milžiniška.

Kalbėdami apie madą šiandien nekonstatuojame, kad madingas toks ilgis, siluetas ar spalva. Sakome: Coco Chanel, Christianas Dioras, Dolce&Gabbana ar Prada siūlo. Kad išsirinktum, reikia kruopštumo. Madoje - visiška laisvė, tad labai sunku. Anksčiau buvo aiškus diktatas: dėvėk būtent tai ir būsi madingas. Nesvarbu, tinka tau tai ar ne, bet nereikia sukti galvos. Todėl stilisto specialybė atsirado visai neseniai. Anksčiau tiesiog nebuvo tokio poreikio bei būtinybės.

- Stilistų, rodos, buvo ir anksčiau, bet jie sukdavosi tik aplink ekrano žvaigždes.

- Stilistų tendencija atsirado maždaug 9-ajame dešimtmetyje. Anksčiau jie iš tiesų egzistavo tik žvaigždėms: 3-iajame dešimtmetyje dirbo Holivude, kūrė įvaizdį scenos, ekrano garsenybėms. Dabar tapome reikalingi ir paprastam žmogui. Stilius nėra tik madinga šukuosena. Mes kuriame bendrą įvaizdžio idėją - nuo plaukų, manikiūro iki drabužių, batų ir aksesuarų. Esame drabužių dizaineriai, kirpėjai, vizažistai, kosmetologai.

Nebūkite auka!

- Tačiau dažniausiai stilingieji ar bent vadinantieji save stilingais tėra reklamos, komercinio biznio aukos.

- Taip atsitinka labai dažnai, nes žygiuojame į parduotuvę be idėjos. Pavyzdžiui, nusprendėte savo bute daryti remontą. Parduotuvėje - galybė visokiausių daiktų. Tarkime, nusprendėte pirkti tapetus. Jų siūloma visokių: mėlynų, baltų, rožinių, su dryželiais bei gėlytėmis, piešinėliais bei ornamentais. Nusipirksite jums patikusią kiliminę dangą, staliuką, gražią statulėlę, prigriebsite spalvingą užtiesalą bei rytietiško stiliaus lempą. Ir tampate auka. Kad viskas skoningai derėtų, ieškome interjero dizainerio. Pagal jūsų norus, fantazijas, gyvenimo būdą jis suformuos idėją ir padės ją įgyvendinti.

Kai ateinate į parduotuvę turėdami idėją, staiga pasirodo, kad yra visko, bet būtent to, ko jums reikia, nėra. Bet tai geresnis būdas, nei griebti viską iš eilės. Tarkime, parduotuvėje pamatote puošnią suknelę. Pasimatuojate. Gražiai apgula jūsų figūrą. Pardavėja sako, reikia pirkti, jums tinka. Tačiau tai ne pagrindinis kriterijus, to neužtenka. Todėl taip ir atsitinka, kad moters spinta perkrauta visokiausių drabužių, o ji vis viena sako neturinti, kuo apsirengti.

Padėka ne tik Dievui

- Nejaugi be bendros tendencijos bei stilisto pagalbos, kad ir kaip stengčiausi, madinga nebūsiu?

- Visame pasaulyje idėja kur kas brangesnė už technologiją. Kad išsirinktumėte savo figūrai tinkantį drabužį, dizainerio nereikia. Pati galite puikiai tai padaryti. Jeigu jūsų koncepcija - skirtingų stilių mišinys, puiku! Ieškokite atsitiktinių daiktų, bet tai darykite su idėja.

Yra nemažai žmonių, kurie savarankiškai gali susikurti puikų stilių. Tai priklauso ne nuo to, kiek išmanote madą ar apie ją žinote. Stilių lemia, kiek perskaitėte knygų, pasakų, klausėte muzikos, žiūrėjote filmų - štai gero skonio sąlyga. Pažįstu žmonių, kurie visai nieko nenutuokia apie madą, nežiūri "Fashion TV", nevarto žurnalų, nežino, ką naujausioje kolekcijoje pristatė "Dolce&Gabbana", nesugeba atskirti Cavalli nuo Versace. Bet jie puikiai jaučia madą, turi asociatyvų mąstymą.

- Tad geras skonis nėra tik Dievo dovana? To galima išmokti?

- Tai tas pats kaip ir groti fortepijonu. Be abejo, yra tokių, kurie tiesiog apdovanoti geru skoniu, bet galima ir to mokytis. Tik visąlaik turi sau užduoti klausimą: "kodėl?" Nemėgstu stilistų, kurie snobiškai sako: "Oi, čia toks menas, negaliu paaiškinti, kodėl būtent taip padariau. Jūs to nesuprasite, tiesiog taip jaučiu". Greičiausiai jis pats to nesupranta. Tam reikalinga intuicijos ir logikos dermė.

Tarp snobizmo ir harmonijos žaidimų

- Šiuolaikinėje madoje neturime kažko stulbinamai naujo bei vieningo. Atrodo, viskas kadaise buvo, skiriasi tik kombinacijos. Kokie stiliai šiame amžiuje statomi ant pjedestalo?

- Iš viso šiuolaikinėje madoje matome apie 100 stilių. Vieni jų yra retro stiliai, kiti atsiradę XX amžiaus pabaigoje ar visai neseniai. Visi jie funkcionuoja, tik kai kurie aštriau, ryškiau.

Kiekvieno sezono mados pagrindą sudaro trys keturi komerciniai stiliai. Šią vasarą madingas etninis romantinis, folklorinis bei hipių stilius, taip pat grange ir vintage. Nemėgstu amerikietiškų, rusiškų žurnalų už jų snobizmą. Jų madų skyreliai prasideda nuo to: "Jeigu nori būti stilinga, šį sezoną privalai turėti tai ir tai". Tai nėra tiesa. Gali to neturėti ir būti madinga; turėti ir vis viena nebūti stilinga.

Vyrauja dekonstruktyvus stilius: kažkas netaisyklinga, išvirkščia, atrodo, kad siuvant drabužį supainiotos detalės. Tarsi atsitiktinai, visai nederinant apsivilkti drabužiai. Svarbiausias principas - sugriauti harmonijos koncepciją.

- Bet juk šiandieną takoskyros, kas yra harmoninga, o kas disharmoniška, beveik nėra.

- Tai sudėtinga. Šiandien norisi išsivaduoti nuo praėjusiame amžiuje sudarytos harmonijos, o naujos harmonijos kol kas sugalvoti negalime. Tad reikia griauti tai, kas sena, ir galbūt iš to išaugs kas nors nauja. Todėl madą valdo stilių samplaikos. Įsivaizduokime, apsirengėte pagal madingą komercinį, folklorinį stilių: supiname dvi kaseles, apvelkame tautinę suknelę, valstietiškus batelius, prideriname šiaudinę rankinę ir šiaudinę skrybėlę. Siaubinga! Tarsi viskas harmoninga, idealiai parinkta, bet šiandien taip rengtis neskoninga. Trūksta galbūt ko nors džinsinio ar panašiai. Tada atsiranda stilius.

- Painoka užduotis: disharmoniškai žaisti su harmonija. Iš tiesų kas pasakė, kad tai yra harmonija, o tai disharmonija? - Pati disharmonija tampa harmonija. Tai, kas 20 metų buvo laikoma nederme, šiandien - idealus skonis. Buvo laikai, kai, pavyzdžiui, rožinės ir žalios spalvos derinimas laikytas didžiausio kičo simboliu. Staiga ateina valanda, kai tai - pats stilingiausias derinys.

Išpardavimas: draugas ar priešas?

- Išpardavimas: aukštasis pilotažas, patepimas ar pagalys į mūsų stilingumo ratus?

- Normalu, kad norisi nusipirkti pigiau. Norėčiau duoti keletą patarimų. Atėjus išpardavimui nepirkite drabužių iš aštriosios šio sezono mados. Pavyzdžiui, visą pavasarį svajojote apie kokią nors suknelę ar batus. Ilgesingai žvelgėte į juos ir štai - 50-60 proc. nuolaida! Manote: "Oi, dėvėsiu šią suknelę kitais metais". Nedėvėsite. Praeis metai, pasikeis mados, klipai, filmai, visas jus supantis pasaulis, o ir jūs pati. Kitais metais apsivilkusi tą suknelę manysite: "Dievulėliau, kokia ji senamadiška!" Nepirkite to, kas šį sezoną yra mados viršūnėje, liepos pradžioje visi rėkia: oi, kokia madinga žalia spalva, bet rugpjūtį to pirkti neverta. Kitais metais ji gali jums pasirodyti atsibodusi, neįdomi. Geriau rinkitės arba labai ekstravagantiškus daiktus, kurie niekad neasocijuo sis su konkrečiu sezonu, bus madingi ir po metų bei dvejų, arba labai kuklius, net konservatyvius.

XXI amžiaus revoliucija

- Mūsų mados šauklys - podiumas. Tačiau neretai tai, kas eskaluojama parduotuvėse kaip aukštoji mada, podiumo pasaulyje - jau seniena.

- Mados nuo podiumo "nulipa" kiekvienam labai skirtingai. Didžioji dalis visuomenės sako, kad madinga yra tai, ką dėvi visi. Jiems reikia priprasti prie mados naujovių bei kraštutinumų. Ir tik maža dalis - avangardistai - teigia, kad madinga yra tai, ko dar niekas nedėvi. Vos atsiradus naujovei, jie nori tai turėti iš karto. O kai tai pradeda nešioti visi, jiems tai atrodo nebemadinga.

- Vis dėlto atrodo, kad mados XXI amžius dar nepasiekė?

- Dabar mados dekadanso periodas. Viskas jau buvo, tebetęsiame XX amžiaus madas. Gal sulauksime mados revoliucijos po 15-20 metų? Galbūt tai nebus apranga, o plastinė chirurgija? Jau dabar žmonės kūnui, gražiai figūrai išleidžia daugiau pinigų nei drabužiams. Apsivilkti praėjusių metų suknelę neatrodo taip baisu kaip apsivilkti madingą švarką ant suglebusio kūno.

Moterys nesukontroliuojamos

- Kas daugiausia naudojasi stilisto paslaugomis?

- Tipiškiausias klientas - 35 metų moteris. Būdama 25-erių ji gražiai rengėsi, puikiai jautė madą. Sulaukusi 30-ies vis dar tęsia pamėgtos aprangos stilių. Tačiau ateina momentas, kai ji suvokia, kad nebegali rengtis kaip dvidešimtmetė, bet tapti dama jai baisu. Pastaruoju metu tai populiarėja ir tarp vyrų, ypač verslininkų.

- Su kuo sunkiau dirbti: su moterimis ar vyrais?

- Su vyrais paprasčiau, jie paklusnesni - pasitiki stilisto profesionalumu, niekad nepradės ko nors keisti. Moterų taip lengvai nesukontroliuosi. Sukuri jai stilių, o ji prisisega dar kokią gėlę, sako, ji man pasirodė labai graži. Vyrai dažniausiai ateina su socialiniu užsakymu, moterims tai - psichologinė problema.

Atverk idėjai piniginę

- Stilisto paslaugos - aukštuomenės bei turtingųjų kišenei?

- Stilisto paslaugos vidutiniškai kainuoja 75 litus per valandą. Sukurti stilių reikia apie 20 valandų. Iš viso - 1500 litų. To gali užtekti ir kartą per penkerius metus. Mes užvedame ant teisingo kelio, po to tęsiate pats.

- O jei jūs parinkote man drabužius, bet aš blogai su jais jaučiuosi?

- Vadinasi, aš blogai dirbu. Fizinis komfortas nėra pats pagrindinis gero stiliaus kriterijus. Juk viena moteris su aukštakulniais jausis puikiai, džiaugsis savo atspindžiu veidrodyje, kitai tai atrodys tiesiog katastrofa. Pakeitę garderobą turite jaustis laimingi.