Lengviau išvardyti modifikacijas, kurias bus galima įsigyti nesibaiminant, kad jos nebus įregistruotos valstybinėje įmonėje "Regitra".

Atitiktis

Nuo 2002 metų sausio 1 dienos bus registruojamos tik tos naujos transporto priemonės, kurios turės atitikties įvertinimą patvirtinančius dokumentus. Pagal Vyriausybės nustatytą tvarką tokie reikalavimai galios visoms naujoms automašinoms - tiek pirktoms Lietuvoje, tiek atgabentoms iš užsienio.

Kaip "Lietuvos žinioms" pasakojo Kelių transporto inspekcijos Technikos skyriaus viršininkas Eirimas Pakalnis, šioji "atitiktis" profesionaliems automobilių prekiautojams nėra kažkoks nežinomas dalykas. Tai savotiškas automobilių gamintojų kokybės sertifikatas. Jį atitinkamoms žinyboms pateikia automobilių prekiautojai praktiškai visoje Europoje su keliomis retomis išimtimis, tarp jų - Albanijoje ir Baltarusijoje.

Lietuva buvo likusi vienintelė šalis, kandidatė į Europos Sąjungos nares, prisilaikanti archaiškų automobilių prekybos taisyklių. Vyriausybė dar šių metų pradžioje, sausio 17 dieną, priėmė nutarimą, kuriame buvo patvirtinta šios procedūros tvarka. Ji tikrai nėra sudėtinga. Automobilių prekiautojai Valstybinei kelių transporto inspekcijai privalėjo pateikti atitinkamus dokumentus, kad jų parduodama produkcija atitinka mūsų šalyje partvirtintus standartus.

Automobilių pardavėjai pagaliau buvo pastatyti į vieną gretą su kitais importuotojais, kurių prekių kokybė tikrinama jau nuo seno. Šiuo atveju niekas nesirengia tikrinti mersedesų, hondų ar fordų kokybės, tiesiog bus pasitenkinama nustatytos formos pažymomis, įrodančiomis automobilių gamintojų produkcijos kokybę. Visi gamintojai tarpininkams išduoda analogiškas pažymas.

Išimtys

Registracijos tvarka buvo išties liberali, kadangi firmoms, iki šių metų spalio 1 dienos pateikusioms inspekcijai prašymus atleisti jas metams nuo šio "sertifikavimo", lengva ranka buvo taikomos išimtys ir dokumentų pateikimas atidedamas metams. Šiuo metu nustatyta, kad automobilius be pažymėjimo iki 2003 metų pradžios galės įvežti ir parduoti bendrovės "Saurola" (automobiliai VAZ, UAZ, GAZ), "Sostena" ("Renault" ir "Volvo"), rusiškų automobilių centras (UAZ, GAZ), "Autoverslo automobiliai" (VAZ, Iė) ir EVA ("Volkswagen").

Visų šių firmų automobilius galima drąsiai pirkti, nesibaiminant nesusipratimų juos registruojant. Anot E.Pakalnio, patys pirmieji visus dokumentus susitvarkė "Porsche" atstovai. Jie jau Latvijoje susidūrė su panašia problema ir kelis mėnesius šalyje negalėjo įregistruoti parduodamų automobilių. Tiksliau, jų niekas net nepirko, nors, kaip tyčia, norinčiųjų buvo.

Plačiau apie tai skaitykite "Lietuvos žiniose"