Visgi kyla klausimas: kas yra kaltesnis dėl Zokniuose vykusių nelegalių lenktynių - valdžia, nesukurianti sąlygų tokioms lenktynėms organizuoti, ar vairuotojai, nusprendę gerai praleisti vakarą? Šio straipsnio tikslas - parodyti naudą, kurią Šiauliams suteiktų legalūs „dragai“.

Dvi populiarumo priežastys

Pagrindinės priežastys, kodėl „dragai“ sulaukia tokio populiarumo ir kodėl jauni žmonės noriai dalyvauja lenktynėse, yra tai, kad Šiauliuose nėra ką veikti bei tai, jog trūksta galimybių gerinti vairavimo įgūdžius. Daugelis vietinių pramogų yra tos pačios kavinės, naktiniai klubai bei keli kino teatrai. Tai dažnam miestiečiui jau nusibodusi pramogų rūšis.

Tuo tarpu „dragų“ lenktynės kelia adrenaliną ir susižavėjimą automobiliais bei jų vairuotojų talentu. Jei esi tik stebėtojas, tau jos nieko nekainuos. Taigi „dragai“ yra tokia pramoga, kuria gali mėgautis nemokamai. Pramoga, kupina adrenalino. Būtent tai, ko trūksta Šiauliams. Kitą vertus, jei esi vairuotojas, neretai kils noras tobulinti vairavimo įgūdžius ar parodyti savo gebėjimus. Šis noras gali skatinti tave nusikalsti ir drąsą įrodyti tiesiog gatvėje. Tai kelia grėsmę miestiečiams, kurios išvengti padėtų legalios lenktynės.

Dvi galimos lenktynių vietos

Nors spaudoje tokios lenktynės dažniausiai yra nušviečiamos iš neigiamos pusės, tačiau realybė yra tokia, kad „dragai“ yra legalūs. Lietuvos moto transporto sporto federacija turi parengusi reglamentą dragų lenktynėms. Šiaulių mieste yra kelios idealiai tinkančios vietos dragų lenktynėms - greta Šiaulių arenos esanti Jono Jablonskio gatvė bei atsarginis lėktuvų pakilimo takas Zokniuose, kuris ilgą laiką ir buvo pagrindine lenktynių vieta.

Jono Jablonskio gatvės privalumai: dvi juostos bei jų perskyrimas saugumo salele puikiai tinka saugiems dragams, o didelė Šiaulių arenos automobilių stovėjimo aikštelė sudaro dar palankesnes sąlygas tokio pobūdžio renginiams. Pati Jono Jablonskio gatvė nėra itin apkrauta, tad penktadienio vakarais, pasibaigus automobilių srautui, organizuojamos lenktynės nesukeltų didelių nepatogumų eismo dalyviams.

Zokniai lenktynėms būtų netgi priimtinesnė vieta, nes padėtų išsaugoti didelį atstumą nuo gyvenamųjų namų, visiškai netrikdytų gyventojų ramybės. Pats pakilimo takas šiuo metu yra apleistas ir neprižiūrimas. Būtų daug patogiau, jei jį sutvarkius bei apšvarinus miestą nuo laukuose paliktų automobilių padangų susikurtų saugi ir patogi vieta lenktynėms.

Jau imtasi priemonių

Tam, kad iniciatyva viršytų paprastų kalbų lygmenį ir būtų realizuojama, jau imtasi priemonių. Vasario 5 dieną Šiauliuose įvyko šiai temai nagrinėti skirtas posėdis. Vienas iš posėdžio iniciatorių Edvinas Juodviršis pabrėžė: ,,Jei patys nepadarysim, tai niekas mums ir nepadarys. Puikiai žinot, kokia dabartinė situacija. Metas ją keisti.“

Per posėdį buvo priimti keli konkretūs sprendimai. Pirma, nuspręsta steigti automobilių sporto klubą, kurio vardu bus organizuojamos legalios lenktynes. Antra, numatoma susitarti su savivaldybe dėl lenktynių vietos prioritetu laikant Zokniuose esantį apleistą pakilimo taką. Trečia, surengti visuomeninę akciją, kurios metu būtų surenkamos gamtoje išmestos senos automobilių padangos, kurios būtų panaudotos ruošiant vietą lenktynėms. Tomas Petreikis iškėlė pasiūlymą, kurio esmė, jog kartą per sezoną būtų galima suorganizuoti tikrai dideles lenktynes, vieną iš Lietuvos čempionato etapų. Tam galėtų laikinai būti skirta net ir Tilžės gatvė. Tokio masto renginys į Šiaulius pritrauktų žiūrovus ir dalyvius iš įvairių miestų ir kaimyninių šalių. Per laiką tai galėtų tapti tradicinis miesto renginys, panašiai kaip Kaune vykstantys „Bike show millenium“ renginiai.

Drausti lenktynes vis tiek kainuoja

Esminis žaidėjas svarstant šį klausimą yra miesto valdžia. Iš principo net ir nelegalios lenktynės miesto valdžiai vis tiek kainuoja. Mažų mažiausiai į jų vietas policija turi siųsti patrulius. Taigi gerokai protingesnis žingsnis būtų sudaryti sąlygas tokioms lenktynėms organizuoti, o ne nuolat vaikyti jaunus žmones. Renginių metų galėtų vykti prekyba, o surinkti mokesčiai kompensuotų savivaldybės išlaidas.

Todėl visi liktų patenkinti: šiauliečiams pramoga ir galimybė pasididžiuoti miestu, o savivaldybei – suvokimas, kad pagaliau šį tą padarė žmonėms.