“Women’s Wear Daily” atsiliepė dar šiurkščiau. “Koks didelis skirtumas,” – buvo rašoma apžvalginiame straipsnyje. “Daugiau nesileisime suviliojamos Tomo Fordo”. Žurnale buvo rašoma, kad sunku įsivaizduoti, jog Pilati dirbo kartu su Fordu net ketverius metus. “Šis dizaineris atrodo pasiklydęs kryžkelėje tarp Saint Laurent ir 9-ojo dešimtmečio 530 Septintosios Aveniu,” – taip užsimenama apie S.Pilati nuolaidžiavimą populiariam skoniui. Daugelis sutinka – suveržti liemenys ir pretenzingi sijonai buvo ypač baisūs!

Kokia buvo dizainerio reakcija į kritiką? “Pirmiausia pagalvojau – vau!“ – pasakoja jis pietaudamas restorane netoli savo biuro; vilnonę skarą jis susikišęs į šviesiai violetinį Saint Laurent sportinį švarkelį. „Vėliau pasakiau sau – puiku. Galėjau padaryti ir geriau, nors visgi man patinka tai, ką sukūriau,“ – sako jis. Debiutas – tikras išbandymas kiekvienam dizaineriui. Tačiau jei sekate Saint Lauren pėdomis, į jus bus nukreipta dar daugiau akių.

Fordas buvo apkaltintas, kad kuria į Gucci panašius drabužius ir kad labiau rūpinasi etikete nei mados istorija. Kai Alberas Elbazas pademonstravo savo pirmąją Saint Laurento kolekciją, jis irgi sulaukė priekaištų, nors po kurio laiko kritikai pakeitė savo nuomonę.

Pilati, šiandien pristatantį savo antrąją YSL kolekciją, kritikai jau vertina teigiamai. Kritikų nuomonė staiga pasikeitė po to, kai Paryžiaus „Vogue“ redaktorė Carine Roitfeld buvo pastebėta dėvinti dizainerio jai padovanotą taškuotą švarkelį, o vasario mėnesio žurnalo viršelį papuošė manekenė, vilkinti Pilati nėriniuotą sijonėlį. „Man patinka taškeliai – tai taip prancūziška – be to, kiti dizaineriai nekūrė nieko panašaus,“ – praėjusią savaitę sakė Roitfeld. „Manau, Tomas norėjo ko nors naujo ir dramatiško. Bet Stefano linkęs sekti Saint Laurento pėdomis.“

Roitfeld dažnai pati yra žurnalų fotosesijų stilistė. Ji teigia suprantanti, kodėl pirmosios mados žurnalistų reakcijos buvo tokios kritiškos.”Tomas buvo tikras “šoumenas”, o Stefano pasirodymas buvo surengtas labai neįdomiai.”

Tai, kad jo pusę palaiko ir drabužius dėvi pati Paryžiaus “Vogue” dizainerė, Pilati yra didžiausias pliusas. Apie geresnę sąjungininkę jis ir svajoti nesvajojo. Bet yra dar ir amerikietiškojo “Vogue” redaktorė Anna Wintour: kovo mėnesio žurnale rašoma, jog Pilati drabužiai atspindi naująją prancūzišką eleganciją. Ši redaktorė taip pat mielai vilki taškuotą Stefano kostiumėlį. Galbūt abi moterys yra finansiškai suinteresuotos palaikyti Pilati? Juk jų žurnaluose reklamuojasi Saint Laurentas ir yra vertinama prancūzų mada. Staiga į madą atėjo maži švarkeliai, suveržti liemenys ir tulpių tipo sijonėliai – ne tik Paryžiuje, bet ir Niujorke.

“Manau, Stefano kolekcija turėjo įtakos amerikiečių dizaineriams,” – sakė Wintour. Į kritiką, kad šis stilius per daug saldus (gausybė raukinių ir bumbulais puošti batai), ji atsakė: “Žmonėms nepatiko, kad kolekcija buvo per daug drastiška. Kokia moteris galėtų dėvėti tokį sijoną? Bet drastiškumo reikia, kad žmonės neužmigtų.” Panašiai atsiliepė ir “Saks Fifth Avenue” viceprezidentas Ronaldas Fraschas. “Kai žmonės piktinosi, kad Stefano drabužiai kitokie nei kitų, maniau sau – o juk tai puiku,” – sakė jis. “Ieškojome moteriškų drabužių, su kuriais moterys galėtų eiti į darbą.” Jis pridūrė, kad pavasariui užsakė daugiau nei paprastai Saint Laurento drabužių, nes jų teiravosi daug pirkėjų.

Saint Laurento mados namai patys sau pasistatė paminklą. Tai jiems pavyko kuriant puikius drabužius ir ne ką prastesnius mitus. “Daugelis žmonių pasakytų, kad kurti Saint Laurentui yra didžiulis iššūkis,” – sakė Pilati. “Tai įvaizdis, įspraustas į tam tikrus rėmus. Turi dirbti nesustodamas. Tada esi pavadinamas genijumi. Tada turi nepaleisti sėkmės iš rankų. Be to, įtikti paryžiečių mentalitetui ir derintis prie prancūzų kultūros. Jei dirbi Saint Laurentui, turi pateisinti dizainerio vardą.”

Paimkime Fordą. Jam ypač sekėsi įvaizdžiui sutekti tapatybės. Pilati, prieš pasamdytas Fordo, penkerius metus dirbo Prada mados namuose. Jis norėjo suteikti Saint Laurentui ryškią prancūzišką formą. “Didieji meistrai visada labiau rūpinosi siluetu nei detalėmis,” – sakė jis. “Prisiminkite Dior ir jo “Naująjį įvaizdį.” “Rūpinausi linijomis ir siluetu. Galiausiai teko galvoti, kaip papuošti drabužius, kad jie atrodytų patraukliau.” Pilati neatrodė, kad Fordas atspindi prancūzo gyvenimą. “Tai labiau panašu į amerikietį, trokštantį būti prancūzu.”

Tik neaišku, ar be prancūziškosios elegancijos Pilati turi dar kokių nors idėjų. Kolekcijoje, kurią jis demonstruoja šiandien, taip pat išryškinti liemenys, tačiau linijos kur kas griežtesnės. Galima pastebėti subtilių religinių užuominų, vyrauja juodas tvidas. Kai vis daugiau dizainerių kuria pūstus sijonus (kaip penktadienį pademonstravo Giambattista Valli), Pilati gali nė neabejoti, kad jo vieta – Paryžiuje. “Mano tikslas buvo pasakyti – mes čia esame mados elitas. Privalome juo būti.”