Vakar Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) posėdyje lankęsi "Lietuvos geležinkelių" vadovai tvirtino, kad bendrovės restruktūrizavimas tykiai ir lėtai nevyks.

SPAB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis vadovas Jonas Biržiškis teigė, kad pirmiausia tam priešinsis gyventojai, nes planuojama mažinti nuostolingų maršrutų:

"Tikrai negalime ir toliau užsiiminėti labdara. Jei traukiniu važiuoja dešimt žmonių, nesame tokie turtingi, kad iš savo lėšų išlaikytumėme visą geležinkelio liniją".

Jis pažymėjo, kad žmonių protestams pritaria ir politikai: "Jei Seimo narys yra iš kaimo, per kurį kursuoja traukiniai, jis darys viską, kad jie ir toliau ten važinėtų. Traukinys nevažiuos, kaimas už tave nebalsuos".

Bilieto kaina į Sankt Peterburgą

Autobusu (persėdant Rygoje) 112 Lt (persėdant Taline) 140 Lt (kelionė su persėdimais užtrunka apie 24 valandas) Traukiniu (plackartas) 79 Lt (kupė) 125 Lt (kelionė užtrunka apie 14 valandų) LŽktuvu apie 1000 Lt (kelionės trukmė priklauso nuo užsakomųjų reisų tvarkaraščio).

Atsisakys

"Lietuvos geležinkelių" Plėtros departamento direktorius Albertas Šimėnas tvirtino, jog bendrovė gali išlaikyti tik atsiperkančius maršrutus: "Esame ūkio subjektas, todėl skaičiuojame pajamas, išlaidas ir pelną. Valstybė skaičiuoja kitaip. Tada tegu ji ir finansuoja keleivių vežimą". J.Biržiškis pridūrė, kad beveik nėra tokios valstybės, kurioje keleivių vežimas nebūtų subsiduojamas.

Pasak bendrovės atstovų, nuostolingų maršrutų anksčiau ar vėliau teks atsisakyti. Į tokių sąrašą įtrauktas ir maršrutas "Sankt Peterburgas-Gardinas". "Europos Sąjungai įdomūs tik su ja susisiekiantys geležinkelių koridoriai. Kitoms linijoms renovuoti ir eksploatuoti Vakarai pinigų tikrai nepasiūlys. Tai kaip jas išlaikyti?" - aiškino A.Šimėnas.