Norvegų laive, kuriame dirbantys narai tvarko vamzdynus jūros dugne, bocmanas lietuvis Romas (vardas pakeistas) pasakoja susiduriantis su piratais, o ir brangiai kainuojanti apsauga – bejėgė prieš automatais ir granatsvaidžiais ginkluotus nusikaltėlius, kuriuos, įtaria lietuvis, palaiko ir vietos pareigūnai.

„Pirmadienio rytą per radiją išgirdome, kad apie dvidešimt piratų atakuoja vieną naftos platformą, kelios mylios nuo tos vietos, kur patys buvome. Kapitonas nusprendė bėgti į kitą naftos lauką netoliese, kur turėjo būti apsaugos kateriai, bet už pusės valandos išgirdome per radiją, kad ir ten prasidėjo puolimas, tuomet apsisukome ir nuplaukėme į atvirą vandenyną, toliau nuo krantų. O po valandos išgirdome, kad buvo trečias puolimas toje vietoje, kur mes neseniai buvome. Piratai atsitraukdami paėmė vieno laivo kapitoną su savimi“, - pasakoja Romas. Anot jo, apsaugos laivas, turėjęs saugoti nuo piratų, pabėgo vos išgirdęs pirmuosius pagalbos šauksmus.

„Jie per radiją pranešė, kad piratų daug, o jie tik keliese ir nenori patys žūti. Štai tokia Nigerijoje apsauga“, - prisimena lietuvis. Dėl tokių piratų atakų jam laive teko išbūti savaitę 100 km atstumu nuo krantų, laukiant, kol bus skirtas kitas apsaugos laivas.

Lietuvis pasakoja, kad jūroje plėšikaujantys ir dažnai įgulos narius dėl išpirkos grobiantys nusikaltėliai suaktyvėja prieš Kalėdas. Šiuo metų laiku būna po kelis išpuolius per mėnesį. Patys piratai ginkluoti automatais ir granatsvaidžiais, grobia dažniausiai baltuosius, svarbiausius įgulos narius. O apsaugos laiveliai su piratų laivais negali lygintis nei greičiu, nei ginkluote, todėl nebaudžiami nusikaltėliai gali elgtis kaip tinkami.

„O mūsų laivuose ir naftos platformose laikyti ginkluotos apsaugos arba negalima, arba neapsimoka kompanijoms. Už apsaugą moka naftos kompanija, šiuo atveju „Exon- Mobile“. Kaina apie – 20 tūkst. JAV dolerių per parą (50 tūkst. litų), bet naudos jokios“, - pasakoja Romas. Anot jo, dabar tikimasi, kad apsaugos laivuose galės būti patarėjais vadinami buvę specialiųjų pajėgų karininkai.

„Tada, tikimės, kad kažkas pasikeis. Čia visi žino, kas yra piratai ir kur jie. Bet tai didelis verslas ir nemaža dalis šalies pareigūnų gauna dalį išpirkos, todėl ir nelabai suinteresuoti kovoti su piratais“, - pasakoja daugiau nei dviejų dešimtmečių patirtį turintis Romas.

Lietuvos jūrininkai prie Nigerijos krantų pagrobti buvo ne kartą.
Piratai 2009 metų rugpjūtį iš Limarko laivininkystės kompanijai priklausančio laivo "Saturnas" Nigerijos pakrantėje įkaitais paėmė penkis iš 14 įgulos narių. Po 11 dienų jie buvo išlaisvinti.

Pernai gegužę prie Kamerūno krantų užpuolus tai pačiai kompanijai priklausantį laivą "Argo" pagrobtas jo kapitonas Dmitrijus Baškirovas. Apie Lietuvos piliečio išlaisvinimą pranešta liepą. Pernai liepą dvi dienas piratų nelaisvėje praleido ir Lietuvos pilietis Aleksejus Sysojus - jis kartu su dar 11 įkaitų buvo pagrobtas prie Nigerijos krantų iš vokiečių laivo su Antigvos ir Barbudos vėliava.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją