Kvepalų pasaulio protokolas

Stebuklinga galia, esanti mažajame kvepalų flakone, teikia malonumą ne tik tam žmogui, kuris jais naudojasi, bet ir jį supantiems žmonėms. Geri kvepalai padeda pasijusti žavingiems, o jų pirkimas kelia nuotaiką. Bet yra tam tikras kvepalų parinkimo, dovanojimo bei jų “dėvėjimo” protokolas, kuris padeda orientuotis kvepalų pasaulyje. Apie jį mums papasakojo didžiausio Baltijos šalyse selektyvios kosmetikos ir parfumerijos tinklo „KristiAna“ vadovė Virginija Godelaitienė.

Kvepalų atsiradimo istorija

Žodis “parfumerija” palyginti yra nesenos kilmės, jis pradėtas vartoti tik XVI amžiuje. Išvertus iš lotynų kalbos „fumos“ reiškia rūkymą, garavimą, o pats žodis „parfumerija“ reiškia oro aromatizaciją spaudimo dėka. Iki to laiko buvo žinomi tik kvepiantieji balzamai bei smilkalai. Senaisiais laikais jais prekiavo Egiptas, Sirija, Babilonija, Indija ir kitos šalys, kurios gamindavo aromatinguosius produktus - muskusą, ambrą, mirą, rožių vandenį. Tuo tarpu senojoje Graikijoje buvo populiarūs balzamai pagaminti iš medžio dervos, sumaišytos su gėlių aliejais.

Arabai į parfumerijos pasaulį įnešė pagrindinį indėlį – spirito atradimą, be kurio šiuolaikinė parfumerija net neįsivaizduojama. Ši arabų spirito distiliavimo technologija XI amžiuje pateko prancūzams ir davė pradžią prancūziškiems kvepalams. XV amžiuje Paryžius tapo pasaulinio garso parfumerijos sostine, o to meto prancūzų karaliaus rūmų etiketas griežtai reikalavo, kad visi dvariškiai naudotų kvepalus, kosmetiką ir aromatinius aliejus.

Prancūzų, kaip garsiausių parfumerių, autoritetą iš dalies sumažino italas Mauricijus Franžipanis, kuris sumanė ištirpinti kvapiąsias medžiagas švariame vyno spirite. Šis atradimas apvertė parfumerijos pasaulį – pagaliau galima buvo maišyti įvairius kvapus ir išrasti vis naujas kombinacijas. O galutinis kvepalų pasiskirstymas į vyriškus ir moteriškus įvyko XVIII amžiuje.

Kvepalai ar tualetinis vanduo?

Aromatai pagal koncentraciją skirstomi į:

· kvepalus (parfum, extrait),

· parfumuotą vandenį (eau de parfum, Parfum de Toilette, Esprit de paifum, Eau de parfum),

· tualetinį vandenį (eau de Toilette),

· odekoloną.

Kvepalai – tai parfumerija, skirta vakariniams priėmimams. Užtenka kelių lašelių ant pulsacijos vietų - smilkinių, per alkūnių sulenkimą, riešus, raktikaulį, kulkšnis. Kvepalai turi labai ilgalaikį kvapą. Jis išsilaiko net iki aštuonių valandų. Priklausomai nuo kvepalų sudėties, kvapiųjų medžiagų kiekis juose gali viršyti 20 %, o spirito – nuo 96,2 iki 60 %.

Parfumuotas vanduo tarsi specialiai buvo sukurtas verslo žmonėms. Jis netrikdo aplinkinių, laikosi ilgiau nei tualetinis vanduo - apie 4-5 valandas, todėl parfumuotu vandeniu patartina naudotis du kartus per dieną. Nedidelį kiekį parfumuoto vandens galima užlašinti ant odos arba drabužių, išskyrus šilką, kailį ir perlus.

Tualetinį vandenį tinka naudoti rytais. Tualetinis vanduo neturi patekti ant odos, jis purškiamas tik ant drabužių. Spirito koncentracija čia siekia 59-68%, o kvapiųjų medžiagų - 1-1,5%.

Odekolonai skirti odai gaivinti ir dezinfekuoti. Spirito stiprumas čia siekia 75-60%. Tai pigiausias iš visų aromatų.

Parfumuoti gaminiai pagaminti JAV dažnai vadinami Cologne. Jie prilygsta prancūziškam parfumuotam arba tualetiniam vandeniui. Aromato koncentracija siekia nuo 12 % iki 25. Vyriškų Cologne koncentracija žemesnė – nuo 7 % iki 12%. Cologne galima tepti ant odos.

Aromato parinkimo taisyklės

Aromatas, kuris jaudina sielą – paprasčiausias ir tyriausias iš visų žinomų gyvenimo džiaugsmų, paliekantis keistą laimės pojūtį. Mokėjimas “naudotis” kvapais yra tikras menas.

Visus kvepalus galima suskirsti į kategorijas pagal jų naudojimą. Įvairiose situacijose naudojami skirtingi kvapai – darbe, namie, teatre, romantiškame pasimatyme, gamtoje ir sporto klube. Tai susiję su žmogaus išoriniu ir vidiniu pasauliu.

Išorinio pasaulio kvapai orientuoti į susitikimus su žmonėmis:

1. Darbo aromatas.
2. Susitikimo su draugais aromatas.
3. Pietų/Teatro aromatas.
4. Pasimatymo aromatas.
5. Kokteilio/Vakarėlio aromatas.
6. Atostogų/Poilsio aromatas.

Vidinio pasaulio kvapai atspindi žmogaus asmeninius jausmus ir išgyvenimus:

1. Buvimo savimi aromatas.
2. Naujas, ekstravagantiškas aromatas.
3. Puikios savijautos aromatas.
4. Kasdienis aromatas.

Renkantis kvapą reikia atsižvelgti į visas gyvenimo aplinkybes: amžių, ūgį, svorį, odos ir plaukų spalvą, įpročius, temperamentą, specialybę, aprangos stilių.

Dažna klaida renkantis kvapą – pasirinkti vieną kvapą ilgam, kad visi laikytų jį Jūsų asmeniniu kvapu. Priklausomai nuo oro, veiklos sferos ar asmeninių pasikeitimų turėtų keistis ir prioritetai aromatams.

Perkant kvepalus nereikia pamiršti fiziologinių procesų. Yra ryšys tarp plaukų spalvos ir odos savybių: tamsiaplaukių žmonių oda dažniausiai būna riebi, o šviesių ir rausvų plaukų savininkų oda šviesi ir plona. Kuo oda blyškesnė, tuo ji sausesnė ir tuo greičiau aromatinės medžiagos garuoja nuo odos paviršiaus. Tamsiaplaukių oda geriau išlaiko ir išsaugo kvapus. Kvapo intensyvumas gali kisti priklausomai nuo odos paviršiaus cheminės ir makrobiologinės sudėties. Riebus ir aštrus maistas, kaip ir vitaminai ar farmokologinės medžiagos odai suteikia intensyvesnį kvapą.

Įvairiais metų laikais verta rinktis skirtingus aromatus. Nepamirškite, kad kuo aukštesnė oro temperatūra, tuo atsargiau reikia naudoti parfumeriją ir pasirinkti citrusinius, vaisinius ar jūrinius aromatus. Žiemą tinka “kailinės” kompozicijos – šiltos, rytietiškos, kurios puikiai “skamba” ant kailinių.

Pagalvokite ir apie temperamentą. Sportiškai, energingai ir pasitempusiai moteriai daugiau tinka citrusiniai, skaidrios gėlinės-vaisinės kompozicijos. Pragmatikėms įdomesnis atrodys gėlinis-medinis aromatas arba madingas lengvas šipras. Stilingos susidomės spindinčiais ultra šiuolaikiniais aromatais. Švelnios, romantiškos intuityviai pasirinks minkštą arba skaidrų gėlinį aromatą.

Ne mažiau dėmesio reikia skirti ir vyriškai parfumerijai. Sportiškam ir dinamiškam labiau tiks jūriniai, citrusiniai su kandžiom žėrinčių prieskonių natom. Romantikui geriau pasirinkti medžio ir prieskonių aromatą. Su verslo žmogaus įvaizdžiu gerai susilieja aromatas su tabako niuansais arba karčiai aitriu išdirbtos odos atspalviu.

Kada yra per daug?

Prieš purškiant ar tepant kvepalus, paklauskite savęs, ar teisingai “dėvite” kvepalus. Jeigu kvapas pirmiau Jūsų įžengia į kambarį ir dar ilgai lieka Jums išėjus, tai gali trikdyti ir erzinti aplinkinius. Kiekvienas žmogus turi savo asmeninį apibrėžtą kvapų ratą, kuris yra ištiestos rankos nuo kūno atstumu. Kvapas - vienas svarbiausių asmeninių pranešimų, todėl visi, kas yra už Jūsų asmeninio kvapų rato, neturi nieko užuosti ir jausti.

Užteptų ar užpurkštų kvepalų poveikį galima pajusti po kelių minučių. Tačiau po pusvalandžio kvepalų ant savęs nebeužuosite. Bet tai nereiškia, kad aplinkiniai Jūsų aromato kvapo neužuos.

KVEPALŲ KATEGORIJOS

Moteriškų kvepalų kategorijos

Energizuojantys/ keliantys nuotaiką

Žalias – dažniausiai viršutinė nata kvepalų kompozicijoje - pikantiškumas ir energija - kaip ką tik nupjautos žolės ir rasotų žalių lapų. Sukuria pakilią, jaunatvišką ir energingą nuotaiką.

Prieskoninis – papildo kvapą cinamono, gvazdikėlių, gėlių aromatu, kur dominuoja prieskoninės natos, kaip raudonieji gvazdikėliai ir levandos.

Medienos ir samanų – kvepalai su aiškiu tyru ir švariu gyvybiškumu.

Atpalaiduojantys - subtilūs

Pavienių gėlių – vienos gėlės kvapas, pavyzdžiui rožės, raudonųjų gvazdikėlių ar žibutės.

Vaisių – šiuos aromatus galima atpažinti iš švaraus, šviežio citrusinio aromato ir minkšto šilto meliono bei persiko.

Romantiški – poetiški

Gėlių puokštė – išradingai sumaišyta kvapų puokštė iš individualių gėlių natų kartu su medžio, žalumos ir gintaro kvapais.

Erotiški – paslaptingi

Rytietiškas - orientalinis kvapas – rafinuotas, paslaptingas ir tvankus. Šis nevaržomas aromatas gaunamas sumaišant egzotinių gėlių ir žolių aromatus. Turi stiprią erotinę išraišką.

Rafinuoti - tikri

Modernus aromatas- aromatas, pasižymintis spindinčiu žėrėjimu, kuris intensyvėja šylant ant odos.

Vyriškų kvepalų kategorijos

Energizuojantys - keliantys nuotaiką

Citrusinis - populiarus aromatas sudarytas iš aliejų, išgautų iš citrinų, laimo, apelsino ir bergamotės. Pasižymi gaivumu ir energija.

Prieskoninis – kitas populiarus vyriškas aromatas. Muskato riešutas iš Vakarų Indijos, cinamonas iš Azijos, gvazdikėlių aliejus iš Zanzibaro, magnolijos aliejus iš Vakarų Indijos ir bazilikas sukuria gaivų, vyrišką prieskoninį aromatą.

Atpalaiduojantys – subtilūs

Odos - kuriant šį aromatą naudojamas kadagio aliejus iš Maroko ir suomiško beržo derva.

Romantiški – poetiški

Levandų – vienas iš seniausiai pamėgtų vyrų aromatų, kuris gaunamas iš levandų augalų ir gėlių aliejaus, auginamų Prancūzijoje ir Ispanijoje.

Erotiški – paslaptingi

Rytietiškas kvapas – rafinuotas, paslaptingas ir kaitrus. Šis nevaržomas aromatas gaunamas sumaišant egzotinių gėlių ir žolių aromatus. Sukurtas tam, kad turėtų stiprią ir erotinę išraišką.

Rafinuoti – tikri

Paparčio – miško natos iš Jugoslaviško ąžuolo samanų ir snapučio aliejaus.

Medžių – populiariausia nata iš Indiško sandalmedžio ir Virdžinijos kedro.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją