Nuo 1949 metų Amerikoje gyvuojanti tarptautinė parfumerijos asociacija buvo įsteigta parfumerijos senbuvių „Elizabeth Arden“, „Coty“, „Guerlain‘, „Helena Rubenstein“, „Chanel“ ir „Parfums Weil“ kompanijų iniciatyva. Dabar asociacija vienija virš 1 500 narių vienaip ar kitaip susijusių su kvepalų rinka – gamintojų, tiekėjų, reklamos ir ryšių su visuomene agentūrų, dizainerių ir prekybininkų. Būtent šių žmonių dėka 1973 metais buvo įsteigta geriausių metų kvepalų nominacijos bei apdovanojimas – krištolinė skulptūrėlė.

1993 metais prie „FiFi“ metų kvepalų rinkimų prisijungė ir kitos parfumerijos srityje žinomos šalys - Prancūzija, Vokietija, Italija, Ispanija bei Didžioji Britanija. Šios šalys įsteigė atskiras Europos šalių apdovanojimų kategorijas – “European Women’s Fragrance Star of the Year” ir “European Men’s Fragrance Star of the Year”. Kiekvienais metais Europos parfumeriai, laikydamiesi tarptautinės parfumerijos asociacijos reikalavimų ir rinkimo sistemos, paskelbia metų nugalėtojus.

Artimiausia Lietuvos kaimynė, Vokietijos parfumerijos asociacija (German Fragrance Foundation), visai neseniai praplėtė prestižinio Europos „FiFi“ apdovanojimo atrankos koncepciją. Nuo 2004 metų geriausių metų kvepalų atrankoje galės dalyvauti kiekvienas norintis: reikės tik apsilankyti asociacijos Interneto tinklalapyje, išsirinkti labiausiai patikusi aromatą ir už jį balsuoti. Publikos numylėtiniai bus apdovanoti šių metų kovo mėnesį „Tarptautinės grožio savaitės“ parodoje, Frankfurte.

Europos metų kvapai (European „FiFi“ Awards)

2000 m. - Moteriški - J‘ADORE Parfums Christian Dior
Vyriški - ALLURE HOMME Chanel

2001 m. Moteriški - FLOWER BY KENZO Kenzo
Vyriški - PAUL SMITH MEN Paul Smith

2002 m. Moteriški - COCO MADEMOISELLE Chanel
Vyriški - BLV Bvlgari

2003 m. Moteriški - GUCCI Eau de Parfum Gucci
Vyriški - M7 Yves Saint Laurent.

Ir nors lietuviai kol kas nerenka geriausių metų kvepalų prestižiniams „FiFi“ apdovanojimams, lietuvių skonis nuo likusių Europos šalių gyventojų nedaug kuo skiriasi. Kosmetikos ir parfumerijos mažmeninės prekybos tinklo „KristiAna“ duomenimis, 2003 metų perkamiausi kvepalai buvo šie:

Moteriški kvepalai:

1. CHANCE Chanel
2. L'EAU PAR KENZO Kenzo
3. COCO MADMUASELLE Chanel
4. LIGHT BLUE D&G
5. J'ADORE Christian Dior
6. VERY IRRESISTIBLE Givenchy
7. ALLURE Chanel
8. FLOWER BY KENZO Kenzo
9. L'EAU D'ISSEY Issey Myiake
10. NO5 Chanel

Vyriški kvepalai:

1. FAHRENHEIT Christian Dior
2. GIVENCHY POUR HOMME Givenchy
3. L'EAU D'ISSEY, Issey Myiake
4. AQUA DI GIO ARMANI Giorgio Armani
5. ALLURE HOMME Chanel
6. EGOISTE PLATINUM Chanel
7. LE MALE Jean Paul Gaultier
8. HIGHER ENERGY Christian Dior
9. TRUTH MEN CK
10. L'EAU PAR KENZO Kenzo.

Taigi, 2003 metais Lietuvoje perkamiausi buvo „Chanel“ arba „Christian Dior“ madų namų sukurti moteriški ir vyriški kvepalai. Moteriškų kvepalų dešimtuke aiškiai pirmaujančią vietą užima „Chanel“ kvepalai – klasika jau tapę „NO 5“, ne taip seniai rinkoje pasirodę „CHANCE“, o taip pat „COCO MADMUASELLE“ bei „ALLURE“.

Nemažo susidomėjimo moterų tarpe sulaukė ir Kenzo kurti kvepalai – „L'EAU PAR KENZO“ ir „FLOWER BY KENZO“. Vyrai tuo tarpu liko ištikimi žinomiems pavadinimams ir su kokybės ženklu asocijuojančiaisiais „Christian Dior“ bei „Chanel“ prekiniais ženklais. Užtat tiek vyrai, tiek moterys vienodai pamėgo Issey Myiake ir Kenzo siūlomus kvapus.

Ir kas pasakytų , kad lietuviai ne europiečiai? Tuo labiau, kad šių metų lietuvaičių skonis kvepalų atžvilgiu beveik visiškai sutapo su prancūzų skoniu...