Dizaineris Neil Barret priminė Ernest Shackleton Antarkties tyrinėjimus, per interviu teigęs, kad visada mėgsta „šiek tiek sniego”. Nacionalinio kostiumo dizaineris Ennio Capasa šįkart pamiršo Mick Jagger ir žavėjosi veiksmo filmų herojais. Pringle dvelkė Škotijos kalnais (ir kiltais). Etro kvietė atrasti „garbingąją riterio dvasią“.

Taigi, kostiumas grįžta. Ši mintis gali pasirodyti keistoka, kalbant apie verslą, kadangi 55 bilijonų dolerių vyrų drabužių pramonėje pelnas jau ne vienerius metus mažėja. Pavyzdžiui, nuo 2002 m. kostiumų pardavimas Jungtinėse Valstijose sumažėjo 11 procentų. Tačiau pasirodė, kad, nepaisant visų nesklandumų, tai puikus sezonas Italijos vyrų drabužiams, padrąsinęs mažmenininkus ir suteikęs vilties, kad nežinomi vėjai bando atgaivinti optimizmą vyrų drabužių pramonėje.

Italai ilgai stengėsi atgaivinti tas senąsias siuvimo tradicijas, kuriomis ilgą laiką garsėjo pasaulyje. Tačiau įstojus į Europos Sąjungą net šiai, aukšta kultūra ir sena istorija garsėjančiai šaliai, nepavyko atsilaikyti visuotinėje rinkoje.

“Jie turi malūnus, jie turi stakles, jie turi meistrų, jie moka siūti“, - sakė Robert Burke, Bergdorf Goodman madų direktorius. Ir visgi, pabrėžė jis, yra stengiamasi brangiąją etiketę Made in Italy pakeisti kita – Made in Europe.

Atrodo, Italijos dizaineriai sujudo ir nori pateisinti savo vardą. Geriausias pavyzdys – Dolce ir Gabbana, kurių kolekcijos vyrams ir moterims nuolatos dvelkia garbinga praeitimi. Fellini Romą, atgaivintą per Dolce ir Gabbana vyrų kolekcijų pristatymą, šiais laikais išvysi nebent vėlai vakare per televiziją. Dauguma publikos tikriausiai buvo per jauni žinoti, kad Rie Rasmussen vaizdavo Anita Ekberg, kai įlipo į garsųjį Trevi fontaną ir pasikedeno platininius „karčius“.

Bet gerai suvokus atgimimą, pasirodymai gali tapti panašiais į Dolce ir Gabbana: prašmatnūs dabitiški kostiumų švarkai iš puikios vilnos, velvetas, subtilūs tvido ir kailiu puošti megztiniai, laisvai kabančios apdribusios kelnės, nugvelbtos iš hip hop scenos...Visa tai sugrąžina į Marcello Mastroianni laikus. Iš visų šiuo metu dirbančių dizainerių ši porelei, atrodo, labiausiai pavyks pateikti savo vardą kaip nepamainomą naujosios kartos, nepažįstančios suvaržytų uniformų, siekiamybę.

Vyresniems vyrams, žinoma, teko patirti kostiumų ir kaklaraiščių skonį. Geros žinios jiems – po ginčų su kompanijos savininke Prada „namo“ sugrįžusi Jil Sander. „Galime lengviau atsipūsti“, - sakė vienas pirkėjas. Geriausias Jil laikais jos drabužių galėjai įsigyti SoHo, Chelsea ir 57 gatvėje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją