Mes papasakosime, kaip reikia teisingai rūpintis vaikų akimis.

Taisyklė Nr. 1 - baldai turi „augti“

Akys ypatingai pavargsta, jeigu vaikas rašo, skaito arba piešia sėdėdamas nepatogiame suole, ant per aukštos arba per žemos kėdės. Baldai turi atitikti vaiko ūgį ir teks ieškoti galimybių, kad galėtumėte reikiamu metu keisti ar bent jau „modernizuoti“ darbo vietą pamokų ruošimui.

Kėdė turi būti tokio aukščio, kad vaiko kojos remtųsi į grindis, o atstumas nuo akių iki stalo paviršiaus sėdint tiesia nugara turi būti apie 30 centimetrų. Pasirūpinkite ir tuo, kad stalo arba suolo paviršius būtų šiek tiek pasviręs – maždaug 12-15 laipsnių. Tuomet taisyklingai sėdint pakanka tik šiek tiek palenkti galvą, kad į tekstą galima būtų žiūrėti stačiu kampu. Tai žymiai patogiau ir naudingiau regėjimui. Visos teksto dalys bus vienodu atstumu nuo akių, ko neįmanoma pasiekti, jeigu knyga guli ant įprasto stalo paviršiaus.

Nepamirškite, kad ant stalo turi stovėti lempa, ryškiai apšviečianti knygą arba sąsiuvinį, bet nespiginti į akis. Tačiau netgi taisyklingiausiai organizuojant namų darbų ruošimą, kas valandą reikia daryti pertrauką. Idealus variantas – 15 minučių žaidimų lauke.

Ramybė visuomet gerina regėjimą, o pastangos – silpnina. Pavargusioms akims padės akupunktūra, speciali gimnastika ir palmingas.

Taisyklė Nr. 2 - išganinga tamsa vidury baltos dienos

“Leisk akims pailsėti!” – mes dažnai tai sakome vaikams, kurie ilgai renka dėliones arba mažas konstruktoriaus daleles, žiūri televizorių arba siįkimba į knygą. Taigi koks yra geriausias poilsis akims?

Pirmiausia jas reikia užmerkti. Atsisėskite priešais vaiką, užmerkite akis ir prisiminkite ką nors malonaus, pavyzdžiui, kaip su visa šeima vykote atostogų ir maudėtės šiltoje vasaros jūroje. Paprašykite vaiko, kad jis “sektų jūsų veiksmus.” Kalbėkite garsiai, balsas turi būti negarsus, neskubėkite. Penkios minutės malonių prisiminimų užmerktomis akimis pašalins įtampą.

Dar geriau akys pailsės, jeigu jas užmerksite ir švelniai pridengsite rankų delnais. Šis metodas vadinamas “palmingu”. Pirštai turi būti atremti į kaktą. Reikia apie nieką negalvoti ir paprasčiausiai stebėti tamsą. Nuėmę delnus nuo veido ir atmerkę akis vaikai turi pastebėti, kad aplinka tapo žymiai ryškesnė. Taikyti palmingą reikia kaip įmanoma dažniau. Net jeigu pavyksta “pasislėpti” po delnais vos keletui sekundžių, atpalaiduoti kūno raumenis ir apie nieką negalvoti, rezultatas bus puikus.

Kur statyti kompiuterį ir televizorių

Ryškūs ekranai jau seniai užkariavo žalingumo čempionų titulą. Jauniems mokyklinukams verta žiūrėti televizorių tik dieną ir ne dažniau nei 2-3 kartus per savaitę 3 metrų atstumu. Žiūrėjimo trukmė – ne daugiau kaip 1 valanda. Jeigu nesilaikysite šių sąlygų, jūsų vaiko regėjimas blogės.

Nuo kompiuterio atplėšti vaikų jau nepavyks, kadangi kompiuterinių programų išmanymas suaugusiųjų gyvenime praktiškai būtinas. Tačiau paaiškinti saugumo technikos reikalavimus ir reikalauti jų vykdymo yra būtina. Po pusės valandos darbo reikia daryti pertrauką, negalima leisti, kad monitorius pradėtų mirgėti. Monitorių geriausia statyti galine dalimi į langą – tuomet vaikas automatiškai retkarčiais nukreips akis į medžius, namus ir žmones, matomus pro langą – tai puiki mankšta akims.

Bus tęsinys