„Patyręs smurtą vaikas gali būti sužeistas visam gyvenimui, o kai žaidžiama tamsos jėgomis, žiūrint tikėjimo akimis, vaikui ir vėliau suaugusiam žala gali būti padaryta visai amžinybei. Neįsivaizduoju, kad tėvai, būdami sveikame prote, leistų vaikus į tokias mokyklas“, – DELFI sakė Kauno arkivyskupas.

Priims į raganyną

Nuo sausio 30 dienos veiklą pradėsiančios Šiuolaikinio raganavimo centro mokyklos mokiniai, įsisavinę raganavimo pagrindus, bus priimti į Lietuvos raganyną.

Kursų programoje - paskatos apie žmogaus energetiką, magiją, įvairias raganavimo atšakas, šabašus, simboliką ir kitus dalykus, „kurių ateityje gali jiems prireikti“.

Nenorėjęs vardo ir pavardės viešinti mokyklos atstovas teigė, kad 100 litų kainuojantys pusmečio mokymai orientuoti į kuo platesnę auditoriją, todėl paskaitos rengiamos nuotoliniu būdu.

„Kad dirbantiems ir besimokantiems žmonėms būtų patogiau, seminarai, kuriuos rengs vyriausioji ragana ir kiti lektoriai, vyks savaitgaliais. Mokiniai gaus užduočių paketus visai savaitei. Įgiję raganavimo pagrindus, žmonės, jei norės, galės kurti būrimo salonus“, – pasakojo DELFI pašnekovas.

Raganų medžioklei „ne tas amžius“

Lietuvos raganų ir raganių būrį naujokai papildys vasaros šabašo metu. Mokyklos baigimo pažymėjimus išlaikiusiems egzaminus planuojame teikti V. Lobačiuvienės sodyboje Jurbarko rajone.

Kaip rašoma raganyno tinklalapyje, ilgiausią metų dieną, kai gamtos jėgos pasiekia aukščiausią tašką, šokinėjama per laužą, taip apvalant save, siekiant sveikatos, meilės ir vaisingumo. Tai neva geriausias laikas bet kokio pobūdžio magijai.

Raganos S. Tamkevičiui nėra naujiena, tačiau „matant tokią plėtrą, švelniai tariant, kyla nerimas“.

Vis dėlto, Vyskupų konferencijos pirmininkas nemano, kad šiandien reikėtų drastiškomis priemonėmis kovoti prieš raganavimą, nes „ne tas amžius“, be to, „represinės priemonės ir dideli suvaržymai kartais duoda atvirkštinį rezultatą“.

Palaimino būrėjo profesiją ir verslą

Augantys ezoterikos mokyklų ir šiame versle dirbančių žmonių skaičiai rodo, kad Marijos žeme vadinama Lietuva netolimoje ateityje gali virsti būrėjų žeme.

Būrėjo profesija įtraukta į Lietuvos profesijų klasifikatorių, kuriame profesijų aprašų ieško gyvenimo kelią besirenkantis jaunimas. Prieš kelerius metus viena ezoterikos mokykla siekė, kad būrėjams būtų suteiktas bakalauro laipsnis.

Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, 2006 metais už verslo liudijimus būrėjai valstybei sumokėjo 6418 litus, 2007 metais 8125 litus, 2008 metais 10181 litą, 2009 metais 25875 litus.

Šiemet verslo liudijimus astrologinei veiklai gavo 55 asmenys. Tačiau kiek būrėjų ir astrologų įsigijo šiam darbui būtinas individualios veiklos pažymas, Valstybinės mokesčių inspekcijos specialistai negalėjo pasakyti, nes „Kitai, niekur kitur nepriskirtai, asmenų aptarnavimo veiklai“ priskiriama ne tik astrologija ir spiritizmai, bet ir, pvz., pažinčių tarnybų, santuokų biurų paslaugos, naminių gyvūnėlių globa, dresavimas ir pan.

Politikai irgi nevengia magų draugijos

S. Tamkevičius apgailestavo, kad raganavimo verslui uždegama žalia šviesa, nes tai „labai neatsakinga prieš Lietuvos visuomenę“.

Kritikos žodžių arkivyskupas negailėjo ir politikams, kurie nevengia pasireklamuoti šalia populiarių būrėjų bei televizijoms ir radijo stotims, kurie prieš Naujuosius metus neišsiverčia be pranašysčių ir pranašautojų.

Komercines žiniasklaidos priemones S. Tamkevičius dėl to jei ne pateisina, tai bent gali suprasti.

„Jiems rūpi pelnas, todėl viską rodo, tačiau kai eterį būrėjams duoda mokesčių mokėtojų išlaikoma Lietuvos televizija – apgailėtina. Nemažiau apgailėtina, jei politikas ar kitas visuomenei žinomas žmogus, turintis būti pavyzdžiu, irgi atsiduria prie būrėjų ir leidžia, kad visai Lietuvai būtų šitaip rodomas. Jokie viešieji ryšiai, noras pasirodyti, būti matomam, girdimam negali pateisinti tokių dalykų, nes garsūs žmonės turi rodyti gerą pavyzdį“, - sakė dvasininkas.

Arkivyskupo nuomone, raganavimai, magija, astrologija, horoskopai lengvai priimami žmonių, kurie neturi rimto religinio pagrindo. Raganystės fenomeno plitimui įtakos turi visuomenės pasimetimas ir vertybinio pagrindo neturėjimas.

„Kaip matome iš dabartinės realybės, daugelis užkimba. Jei nebūtų iš žmonių pusės kylančio rimto poreikio, raganos nesteigtų mokyklų“, – pripažino dvasininkas.

Ateizmas išpureno dirvą šarlatanams

Pasak S. Tamkevičiaus, Bažnyčia labai griežtai atsiriboja nuo magų, tačiau dažnas būrėjas paragina žmones pasimelsti, nueiti į bažnyčią.

„Yra ir politikų, kurie dėl savo išskaičiavimų bando prisidengti Bažnyčia. Magai taip pat kartais panaudoja religinius ženklus, daiktus ar net pataria savo klientams pasimelsti, tačiau, bažnytiškai žiūrint, maldų ar religinių daiktų bei veiksmų naudojimas magijoje yra šventvagystė“, – sakė arkivyskupas.

Magijai ir visai kitai ezoterikai, S. Tamkevičiaus nuomone, yra tik viena alternatyva – gilinti savo tikėjimą: studijuoti Šventąjį Raštą, pasikartoti Katekizmą, „nes prietarų žmonėse iš tiesų dar labai daug“.

Pasak arkivyskupo, Dabartinei situacijai pasitarnavo sovietmečiu išvešėjęs ateizmas.

„Atėjome iš vergijos, kur ateizmas buvo remiamas valstybinėmis priemonėmis. Žmonių dvasiai buvo padaryta didžiulė žala – palikta dvasinė tuštuma į kurią iš Rytų ir Vakarų ėmė plūsti įvairiausi prietarai. Jeigu mes per 50 vergystės metų būtume įgiję gerus krikščioniškus pagrindus, šarlatanizmas nebūtų suradęs tokios palankios dirvos“, – sakė S. Tamkevičius.