Artimiausiu metu valstijos ir vietos lygiais bus priimta daugiau teisės aktų įstatymų leidėjų ir pedagogų kovoje su augančia nutukimo epidemija.

"Per pastaruosius dvejus metus pasirodė daugybė nutarimų, ribojančių ar draudžiančių tam tikrų prekių pardavimą iš smulkių prekių automatų mokyklose", - sakė Nacionalinės prekybos iš smulkių prekių automatų asociacijos tarybos vadovas Tomas Makmehonas (Tom McMahon).

"Apie 30 valstijų jau svarsto tokius teisės aktus", sakė T. Makmehonas (Tom McMahon). Jo teigimu, reikėtų ne drausti prekybą iš automatų, o aiškinti vaikams apie sveikatą ir mitybą.

Tačiau sveikos gyvensenos šalininkai sako, kad mokymo neužtenka, mokyklos turėtų skatinti sveiką mitybą, siūlydamos sveiko maisto, pavyzdžiui, pieno produktų ir nesūdytų riestainių, tuo pačiu metu ribodamos priėjimą prie nesveiko maisto.

"Smulkių prekių automatai vaikams skleidžia blogus signalus", - teigė Mokslo visuomenės naudai centro atstovė Margo Vutan (Margo Wootan). Mokyklos turėtų taikyti tai, ko jos moko. Mokydami apie sveiką mitybą, mokytojai turėtų taikyti tas pačias taisykles ir valgyklose.

Prekybos iš smulkių prekių automatų uždraudimas reiškia atimti iš mokyklų, kurioms ir taip trūksta lėšų, dar vieną pajamų šaltinį.

Sveikos gyvensenos šalininkai sako, kad pasirinkimas tarp sveikos mitybos ir pajamų šaltinio yra netikras. Pasiūlydamos sveiko maisto produktų, kurie yra skanūs, mokyklos gali išlaikyti vaikus sveikus, neatsisakydamos smulkių prekių automatų, teigia M. Vutan (Margo Wootan). "Daugelis mokyklų pakeitė vaisvandenius sveikesniais maisto produktais ir neprarado pinigų". Prekybos iš automatų kompanijos teigia esančios apdraustos nuo draudimų ir apribojimų, kadangi siūlo įvairių rūšių prekių.

"Pepsi Bottling Group Inc" kompanija siūlo įvairaus tipo prekes: nuo naudingo sveikatai vandens "Aquafina" ir vaisių sulčių "Dole" iki tokių produktų, kaip "Pepsi", - teigė "Pepsi Bottling Group Inc." kompanijos atstovė Keli Endrius (Kelly McAndrew). Prekyba mokyklose sudaro daugiau nei procentą visų kompanijos pajamų.

Iš tikrųjų sprendimus dėl daugelio prekybos kompanijų sutarčių ir produktų bendrai priima administracija ir mokytojai. Kritikai išreiškė susirūpinimą ne tik dėl maistinės vertės, bet ir dėl stambių bendrovių reklaminės kampanijos.