O nepaprastą užduotį nuolat būti aukštumoje, moterims padeda išspręsti… žinoma, vyrai. Ar ne tai yra pagrindinis moters talentas - įkvėpti vyrą jos asmeninių problemų sprendimui? Juolab, kad pačių pikantiškiausių ir, neslėpsime, - brangiausių moteriškų apatinių kūrimu užsiima ne tiesiog vyrai, o genialūs įžymiausių Prancūzijos ir Italijos Mados namų dizaineriai: Christian Dior, Fashino, Rien, Gianfranco Ferre, Milessia, Argentovivo, Cotton Club, Ravage, Christies, Lady de Paris, Lou, Barbara.

Apatiniai "velnio akutė"

Kaip svita karalių padaro karaliumi, taip ir prabangūs apatiniai suteikia nepakartojamo apibrėžtumo prabangiam moters atvaizdui. Per svaiginantį žavesio ir šarmo kvaišulį prieš mus iškyla tai valdinga vyriškų širdžių tramdytoja; tai laisva romietė šokėja, puiki savo nuogumu; tai puritonė su korsetu, iki begalybės apspaudžiančiu taliją ir pakeliančiu krūtinę…

Nūdienos europietiškų modeliuotojų rafinuotų kūrinių įvaizdžiu iš tiesų priimta laikyti antikinę tuniką, viduramžių ištikimybės diržą, Anglijos Viktorijos laikų kietai iškrakmolintą palaidinę ir įžymųjį korsetą. Nors savo kuklų indėlį į baltinių industrijos vystymąsi įnešė ir egzotiškų šalių moterys: sveikos ir gundančios mados išraiška buvo Indijos šokėjos. Jos naudojosi korsetais, kurie buvo gaminami Madagaskare iš medžio žievės, kurios spalva sutapo su odos spalva. Žievė buvo taip kruopščiai apdirbama, kad virsdavo plonu “audiniu”, kurį akys priimdavo kaip odos pratęsimą. Indijos šokėjos niekada neišeidavo be tokio korseto, efektingai pabrėžiančio krūtinę ir tuo pačiu išlaikančio jausminį judrumą.

Ir, žinoma, kostiumo istorija neapsėjo be europietiškų siuvėjų indėlio, turėjusių juntamą įtaką šiuolaikiniam baltinių meno vystymuisi. Ko vertos vien tik “velnio akutės”- nedidelės angelės, kurios buvo daromos Europos viduramžių aukštuomenės viršutiniuose drabužiuose. Per tokias akutes buvo matyti ploniausi apatiniai marškinėliai, pabrėžiantys skonio rafinuotumą ir jų savininko kilmingumą.

Subtilus grožis "peršviečiamas"

Kaip bebūtų keista XXI šimtmečio mados gerbėjams, bet atskiri moteriški apatiniai atsirado visiškai neseniai. XX amžiaus pradžioje naujų medžiagų atsiradimas leido pakeisti amžiaus tradicijas ir į “istorijos šiukšlyną” išmesti tualeto detales, kurias dabar galime įvardinti ne kitaip, nei anachronizmais. O pirmoji laiminga mintis padalinti didelius marškinius į liemenėlę ir kelnaites atėjo į galvą Meri Felps- tolimai garų variklio išradėjo Tomo Uatto giminaitei.

Tačiau tikrąjį žydėjimą moteriškų apatinių industrija pasiekė kiek vėliau, XX amžiaus 40- ųjų pabaigoje - 50- ųjų pradžioje: pergyvenęs dviejų pasaulinių karų košmarus, pasaulis pajuto nenugalimą trauką gražiam gyvenimui. O drabužių revoliucija, sukelta Christian Dior 1947 metais ir įgavusi pavadinimą New Look (naujas įvaizdis/ požiūris), pasitarnavo tikru stimulu apatinių evoliucijai: juk prašmatnius moteriškus viršutinius rūbus turi atitikti ir apatiniai.

Baigiantis 80- iems Aukštoji mada įvedė svarbių naujovių, pradėdama naudoti peršviečiamus audinius. Tuomet persišviečiama liemenėlė tapo daugelio kolekcijų hitu. Tačiau permatomumas nė kiek nesumažino šios tualeto detalės funkcionalumo ir patogumo. Tai buvo ypač svarbu drabužių komforto kulto epochoje, galutinai susiformavusio kaip tik iki 80- ųjų pabaigoje: būtent tuo metu, kaip niekad anksčiau, buvo vertinamas drabužio estetikos ir funkcionalumo derinys.

Apatiniai tapo vis svarbesne moteriško garderobo dalimi. O apatinių evoliucijos logiška pabaiga tapo išskyrimas ir savarankiškas viršutinių rūbų atskirų apatinių komplektų egzistavimas - nuo liemenėlių iki kelnaičių. Keletas įžymių tarptautinių dizainerių į savo kolekcijas, kaip savarankišką meninės išraiškos formą, priėmė apatinių drabužių liniją. Tiesiog akyse vyko pasakiškas atsivertimas: kukli moteris, apsigaubusi peršviečiamu su auksiniu siuvinėjimu audiniu, netikėtai virsdavo klastinga tigre.

Apatiniai baltiniai buvo aukštumoje, kas akivaizdžiai buvo demonstruojama Armani, Calvin Klein, Donna Karan, Versace ir netgi Benetton kolekcijose. Taip besibaigiantis XX amžius suformavo požiūrį į šią drabužių detalę, kurioje funkcionalumas dera su grožiu ir subtilumu.

Nepridengta pagunda: spalvų ir atspalvių žaismas

Šiuolaikinės kolekcijos pribloškia neįsivaizduojama ir modelių, ir stiliaus krypčių įvairove. Dabar viskas susipynę ir susimaišę: nuo griežtos klasikos iki eklektikos. O ateinančio sezono kultine tendencija tapo gundymas be drovumo ir visiškas laisvumas.

Tokiu šėlsmu išsiskiria ir naujų apatinių kolekcijų spalvinė gama. Audringą seksualumo ir emocijų sprogimą pažadina pavasaris - dinamiškiausias metų laikas, kupinas šviežių spalvų: mėlyna, raudona, geltona, žalia, dangiška pilka, visi žydros atspalviai, rožinė, oranžinė, alyvinė keičia šaltos žiemos grafikos vienodumą. Sekant gamta, praktiškai visos įžymių mados namų kolekcijos pilnos ryškaus kolorito, kuris kartais užleidžia vietą švelnių pustonių sąskambiams.

Be monochrominių ryškių augalinio ir gyvulinio pasaulio spalvų ieškojimo, ateinančią vasarą bus madingi įvairių dydžių ir atspalvių žirniukai. Pavyzdžiui, Gianfranco Ferre žirniukus aktyviai naudoja naujoje baltinių iš medvilnės linijoje, harmoningai suderindamas su mikrofibra, lykra ar sintetika. Tokia mišri medžiaga po daugkartinio skalbimo nepraranda formos ir sėkmingai sprendžia alergiškumo problemą. Šiuolaikiniai audiniai ir mišraus pluošto trikotažas leidžia kurti gaminius, pagal higroskopiškumą ir oro pralaidumą nenusileidžiančius pačioms natūraliausioms medžiagoms. O naujų medžiagų patvarumo ir formos išlaikymo galėtų pavydėti bet kuri drobė arba batikas.

Koviniai veiksmai... lovoje

Įdomu pastebėti, kad pagal stilių tradiciškai santūrios firmos šiame sezone netikėtai persijungė į iššaukiantį madingumą. Sukūręs “džinsinę” baltinių seriją, Christian Dior įnoringos publikos teismui pateikė kolekciją “Kamufliažas”. Ji skirta šiuolaikinei dinamiškai ir seksualiai moteriai. Apsivilkusi apatinius, imituojančius kamufliažą, bet nemaskuojančius jos privalumų, su katės švelnumu ji priartėja prie savo gulto, tarsi prie kupino netikėtumų minų lauko.

Tačiau tokiam radikaliam posūkiui ryžosi toli gražu nedaugelis dizainerių. Argentovivo nauji modeliai su pitono odos įsiuvais ir peršviečiamais apatiniais su krištolo efektu, gautu kruopštaus siuvinėjimo, imituojančio taurios medžiagos kraštelius, pagalba, atrodo ne taip iššaukiančiai. Turbūt stiprias emocijas gali sukelti tik ypač ryškios spalvos iš Gianfranco Ferre kolekcijos: žolės žaluma, mėlyna, raudona, akinančiai geltona.

Jeigu kalbėsime apie paskutines Nina Ricci ir Millesia kolekcijas (kurios, beje, kuriamos tame pačiame fabrike), tai jos, kaip visuomet, pernelyg seksualios. O tikrų tikriausia šių metų naujovė - vardiniai Nina Ricci apatiniai.

Ravage markės nauja kolekcija yra kaimiškų motyvų: kelnaitės, liemenėlės ir peniuarai pilnai papuošti kaspinėliais ir raukinukais. Reikia pasakyti, visa šita prabangi puota atrodo neatsitiktinai miela ir natūrali.

Fashino ir Rien firmos apatinių baltinių papuošimu įgyvendino visą dvaro stiliaus pompastiškumą. Barbara apatiniai, kaip visuomet, paryškinti lengvabūdiškai. Ne svetimi jiems ir kičo elementai, pavyzdžiui, stambios gėlės ant petnešėlių ir kelnaičių.

Visos išvardintos kolekcijos, žinoma, priklauso aukštojo apatinių meno kūrybai. Todėl nenuostabu, kad jie priklauso didelių kainų kategorijai. Priklausomai nuo medžiagos ir atlikimo sudėtingumo, komplektas kainuotų vidutiniškai 150- 300 dolerių. Tačiau moterys, svajojančios apie prabangą už minimalias išlaidas, gali įsigyti Lou arba Lady de Paris apatinius. Šių firmų komplektas kainuoja nuo 80 iki 100 dolerių, o atrodo ne ką prasčiau.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją